Beantwoord

MB's zijn op, maar nu ook geen (supertraag) '4G' internet meer?

• 15 januari 2018
  • 25 reacties
  • 1965 Bekeken

Hi all

Al sinds jaren gewend dat, wanneer je MB's op zijn laatste week b.v van de maand dat je wordt "afgekneld" qua intwernet. Op zich terecht. Niet leuk natuurlijk, traag internet, maar je kon tenminste nog WhatsApp bedienen of een mail sturen met wat minuten vertraging.

Sinds 1 week zijn m'n MB's op. Maar ben 100% offline, kan niets meer als ik WIFI uitzet. Komt ook voor het eerst een melding met "inloggen bij T-Mobile Network", nooit eerder gezien ?? Maar ik blijf 100% offline....buiten.

Is dit een nieuwe 2018 policy of een tijdelijke storing ?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 15 januari 2018, 18:11

Ah, je moet elke maand in de app drukken op mb aanvullen en kiezen voor traag internet. dit ging voorheen vanzelf.
kijk daar hebben we wat aan 🙄
Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Welk abonnement heb je?
Mijn zus had dat namelijk ook vanmorgen vraag mij nu dus af of er inderdaad iets is veranderd
Het lijkt me een nieuwe ZEER KLANTONVRIENDELIJKE policy van T-Mobile

Maar goed....heb een 2 jaar oud abonnement met verlenging (ivm nieuwe telefoon nodig gehad in 2016) met slechts 1000 Mb p/m (wel onbeperkt bellen, SMS etc)
Reputatie 7
Badge +17
Afwachten kan ook storing zijn
Reputatie 7
Badge +10
Hallo Omni,

De Altijd online (met 64 kb/s) als je door je bundel heen bent zit alleen bij de GO abonnementen.
Dit is niet bij basis sim het geval. Je geeft aan dat je wel onbeperkt bellen en smsen heb dit zou betekenen dat je wel een GO abonnement heb.
OK, dat wist ik niet...(64 k/b...).maar ik heb zeker geen basis sim, betaal 45 p/m ! Ik bel ze wel op morgen, thanks....
Reputatie 7
Badge +17
Hoe zit het dan bij de oude stel samen abonnementen.
Is dat zonder bericht van T-mobile ineens anders?🤔
Dit is inderdaad een of andere debiel zijn voorstel geweest...

Nee, ik heb geen goed woord over hiervoor en heb nog niet de tijd gehad hier moeilijk over te doen, want technisch is het een contractwijziging, eenzijdig, in mijn/ons nadeel.

Dit is het verhaal.....

Vooral hierover klagen en hopen dat de randdebiel (geen goed woord over om het beste punt van de data-policy zo eenzijdig te wijzigen) zijn baan verliest. Dit soort figuren zijn niet nodig bij TM.

Zo, in het geval niet iedereen begrepen heeft dat mijn mening niet gefilterd wordt puur omdat ik vaak TM help 😛
Reputatie 7
Badge +17
Sorry snap er geen .... meer van.
Mijn zusje heeft nog steeds stel samen stel bij Sim only
Zonder internetbundel maar wel langzaam internet. (Dat zit bij dat abonnement)
Vanmorgen kon ze ineens niet meer op internet.
Is dat langzaam internet nu gestopt zonder haar een bericht te sturen?
Hopelijk niet want dan komt ze om van de data kosten, zonder dat ze dit weet.
Reputatie 7
Badge +10
Ah, je moet elke maand in de app drukken op mb aanvullen en kiezen voor traag internet. dit ging voorheen vanzelf.
kijk daar hebben we wat aan 🙄
Dat het weinig moeite is is niet het principiële punt bij mij... Dit is een van de belangrijkste onderdelen van het contract (voor mij) en dat dat nu niet meer automatisch gaat is een wijziging die niet ok is.

Maakt me niet uit dat het aangegeven wordt, dat het met een klikje is opgelost...

Feit is dat het een wijziging is aan een contract waar ik niet mee akkoord ben, wat in mijn nadeel is en wat compleet nutteloos is buiten een drempel/obstakel aan mijn zijde te leggen. Het beste is dat ze hopen dat je een grotere bundel neemt, nu... het enige resultaat is onvrede over deze wijziging en onvrede leidt tot weglopen. Dus laat die randdebiel maar lekker mijn contract nakomen, ongeacht of het ooit van toepassing is.

-edit-
Ohw en ik zat dus op mijn lip te bijten tot dit los zou barsten...
Reputatie 7
Badge +17
opmerking(voor nu) Belachelijk!!! Overdreven onzin. Wie en wat bedenkt zoiets?
Zo lopen mensen op den duur toch weg.
🤮
Reputatie 7
Badge +19
Hoi allemaal,

Om eerst even de vraag van Omni te beantwoorden: zoals Hidden.nld al concludeerde, kun je zelf het "internet op lage snelheid" selecteren zodra je door de bundel heen bent. Poco-Loco verwees ook al terecht naar de FAQ hierover. Daar vind je alle informatie omtrent deze optie! :)

Verder wil ik hieraan toevoegen, vooral gericht aan Poco-Loco, dat het niet nodig is om onze collega's voor van alles uit te maken. Dat je het er niet mee eens bent, dat mag, maar houd het netjes. Natuurlijk staan we altijd open voor feedback, dus het is goed dat jullie aangeven deze verandering niet fijn te vinden. We kunnen dit zeker meenemen in toekomstige overwegingen.
@Jaimy

Het is momenteel een contractbreuk en ik zat te wachten tot deze bom openbaar ging.

Kort gesteld, zodra ik er tijd voor heb gaat het aangevochten worden en wordt deze eenzijdige wijziging gedwongen terug gezet. Contractbreuk neem ik serieuzer dan een of ander figuur dat denkt een nieuwe methode te hebben gevonden om mensen te motiveren om grotere databundels af te nemen.
Reputatie 2
Badge
Wat een heibel om helemaal niks!
Tja rial, als jij principes niks noemt dan hebben we een meningsverschil.

Bij mij is een afspraak een afspraak en worden zaken niet eenzijdig zonder communicatie gewijzigd. Helemaal niet als het puur om het induceren van een psychologische drempel gaat / hinder om daarmee te hopen op meer omzet door aanvullers/grotere bundels.
Reputatie 2
Badge
Van de 3,7 miljoen klanten, zie ik tot nog toe alleen Poco-Loco die
er principieel een probleem mee heeft.
(maarre, wat niet is kan nog komen)

Beste, maak je toch niet zo druk om een niemandalletje. 😉
Het maakt voor principes niets uit of je alleen bent of met miljoenen. Nadrukkelijker gesteld, als jouw mening de ondersteuning van anderen nodig heeft, heb je zelf geen mening.

Als men niet meer durft te zeggen wat men meent, eindigt men met niet meer te menen wat men zegt
Ik ben deze draad begonnen. Interessante discussies hierboven, maar nog steeds begrijp ik het niet.

Die 64 kb/s wat je krijgt als je er doorheen bent, geldt NIET voor standaard basic contract met 1000 MB per maand, onbeperkt bellen en SMS ?

Mijn vorige contract was 2015-2017, basic. Nieuw contract (ook basic,in 2016 afgesloten ivm telefoon stuk) is eind vorig jaar ingegaan en loopt tot eind 2019. Zou deze plotselinge verandering door mn nieuwe 2017-2019 basic contract kunnen komen ?

Ik vind het echt bizar dat ik niet geen gebruik kan maken van langzaam internet, de komende 1,5 jaar als mn 1000 MB op is......VOOR 45 EUR P/M.

Als ik dat had geweten had ik in 2016 NOOIT 2 jaar verlengd ???? Oplichting ??
Of gewoon incompetentie en schijt aan klanten idee ?
@omni
Je hebt een Go Basic of een Stel Samen&Stel Bij abonnement als ik het zo lees? Dan zou je die optie wel moeten hebben. Je moet dan alleen elke maand activeren dat je wilt internetten op traag internet, via 'bundels aanvullen' kies je daar dan voor.
Kaassausje, bedankt. Echter heb ik die optie niet.....Er verschijnt wel een vrij grote selectie met keuze's om bundels aan te vullen (b.v. Videoland of extra faktuur specificatie...etc.)....

Maar nergens is een optie te zien om "traag internet (of 64 kb/s)" aan te zetten, toe te voegen ?
Heb dat de afgelopen 2 jaar ook nooit hoeven doen, maar goed.

Ik moet klantenservice bellen of naar de T Mobile shop gaan vrees ik 😞
Dan zit je mogelijk op de verkeerde pagina. Via My T-Mobile ga je naar Verbruikstatus, daar zou het de bovenste optie moeten zijn. In de My T-Mobile app tik je onder je MB's op "Mb's aanvullen", daar zou het dan ook de bovenste optie moeten zijn.

Dat het eerder niet hoefde klopt, het is vrij recent aangepast. Je moet het nu elke maand weer inschakelen als je door je bundel heen bent.
Hi kaassausje. Bedank dat was de gouden tip! Het werkt prima....vind geen probleem dit elke maand, of indien nodig, het bewust aan te klikken.

Verbruiksstatus is de clue....

Thanks!
Graag gedaan. 🙂
Hoii,
Ik heb een klein irritant issue. Sinds kort gaat mij internet wanneer mijn mbs op zijn helemaal offline, en ik kan het knop met "op langzaam zetten" negens meer vinden, niet op de App of via de mijn tmobile website. Iemand enig idee of dit aan mij ligt of aan een nieuwe regel?

(Ik heb een onbeperkt Internet abbo. Dit is btw nogal misleidend, want je krijgt dagelijks alleen 5GB, en wanneer die op is kun je via de App kosteloos een 1GB aanvuller aanvragen. Dit heb ik altijd al een beetje irritant & onnodig lastig gevonden, maar tja it is wat it is, ik kon er meeleven. Maar onlangs omdat mijn tel altijd offline gaat wanneer m'n mbs op zijn; kan ik de App niet laden, waardoor ik geen mb aanvuller kan aanvragen, waardoor ik gewoon geen internet heb, totdat ik via de WiFi alles op kan lossen)
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Anu0222,

Ik heb je zojuist in dit topic beantwoord!

Reageer