Beantwoord

Mobiel data abonnement valt regelmatig uit

Ik heb een mobiel Huawei internetmodem omdat ik op veel verschillende adressen verblijf zodat ik mijn internet altijd bij me heb. De laatste weken valt mijn internetverbinding via WiFi steeds weg en moet ik de laptop opnieuw verbinden. Dat gaat dan weer een half uur/uurtje goed en dan is het weer zover. Het maakt niet uit op welke plek ik me bevind, op het platteland of in de stad, het is overal hetzelfde. Ik heb al meerdere malen mijn 'modem' opnieuw gestart, evenals de laptop, maar dat haalt niets uit. Het is echt vervelend. Weet iemand de mogelijke oorzaak of remedie? Is mijn SIM kaart kapot of het modem zelf?
Is er uberhaupt iets aan te doen? De modem is pocketformaat en dus makkelijk mee te nemen, en is nu zo'n 3 a 4 jaar oud. Ik hoor graag jullie suggesties. Met dank.
Maartje K.
icon

Beste antwoord door David 20 december 2018, 10:24

Hey MaartjeK,

Je kunt anders ook even een T-Mobile winkel binnenlopen om die kruistest uit te voeren. Zij kunnen je daar direct bij helpen, dan weet je alsnog gelijk of het daaraan ligt!

Het lijkt dus deels opgelost te zijn, maar zou je kunnen aangeven hoe traag traag is? Heb je al een speedtest uitgevoerd om te kijken welke snelheid je haalt? Dit zou ook veroorzaakt kunnen worden door een defecte simkaart namelijk.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi @MaartjeK,

Excuus voor de verlate reactie! Heb je het probleem op dit moment nog steeds?

Ik zou graag willen aanraden om even een andere simkaart in de modem te plaatsen en vice versa. Je kunt op die manier direct ontdekken of het probleem in de modem of in de simkaart zit. Op die manier weten we ook direct wat de vervolgstappen zijn voor het probleem!

We zien jouw bevindingen graag tegemoet, Maartje!
Ik zou wel een ander SIM kaart willen proberen maar die heb ik niet. Overigens is mijn probleem op dit moment verdwenen. Wel heb ik een naar mijn mening ontzettend trage verbinding voor een 4G....
Reputatie 7
Badge +20
Hey MaartjeK,

Je kunt anders ook even een T-Mobile winkel binnenlopen om die kruistest uit te voeren. Zij kunnen je daar direct bij helpen, dan weet je alsnog gelijk of het daaraan ligt!

Het lijkt dus deels opgelost te zijn, maar zou je kunnen aangeven hoe traag traag is? Heb je al een speedtest uitgevoerd om te kijken welke snelheid je haalt? Dit zou ook veroorzaakt kunnen worden door een defecte simkaart namelijk.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie!

Reageer