Beantwoord

NAT 3 op Playstation 4

• 3 november 2016
  • 2 reacties
  • 1724 Bekeken

Hallo,

ik heb laatst bij t-mobile een mifi kastje en een abonnement afgesloten. Dit heb ik gedaan om te kunnen gamen op de kazerne op mijn playstation 4. Het enigste probleem is dat ik een NAT 3 (strict) krijg. Ik heb de instellingen op het kastje zelf al aangepast (bijv. de uPnP op enable). Alleen ik kom maar niet van die NAT 3 af. Vervolgens heb ik iemand telefoon geleend om een hotspot mee aan te maken, hij heeft kpn. Hiermee kwam ik meteen op NAT 2. Mijn vraag luid dus, is het mogelijk om met T-mobile een nat 2 te krijgen? of moet ik een andere provider nemen.

Met vriendelijke groet,
Tom
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 4 november 2016, 20:18

@TomDD
Zoals @Pilovali aangeeft is het mogelijk om de APN aan te passen naar fms. Dit kan echter alleen als je 4G voor Thuis gebruikt.

Mocht je dit willen, dan kan ik je bestaande nummer omzetten naar het 4G voor Thuis abonnement. De goedkoopste bundel is dan 25GB voor €30. Normaal gesproken leveren we 4G voor Thuis alleen i.c.m. ons modem (Huawei E5186s), maar bij wijze van uitzondering kan ik je bestaande abonnement omzetten naar 4G voor Thuis. Je kunt de APN dan op fms instellen, waarbij alle poorten open staan en je dus zonder problemen gebruik kunt maken van online gamen op je PS4 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

De reden waarom je NAT strict is, is omdat de APN op 'smartsites.t-mobile' staat. Als je dit veranderd naar 'fms' krijg je een publiek IP adres en zit je niet achter een strict NAT.

Zie ook deze topic voor meer technische vragen en antwoorden daarop.

Groet,
Reputatie 5
Badge +11
@TomDD
Zoals @Pilovali aangeeft is het mogelijk om de APN aan te passen naar fms. Dit kan echter alleen als je 4G voor Thuis gebruikt.

Mocht je dit willen, dan kan ik je bestaande nummer omzetten naar het 4G voor Thuis abonnement. De goedkoopste bundel is dan 25GB voor €30. Normaal gesproken leveren we 4G voor Thuis alleen i.c.m. ons modem (Huawei E5186s), maar bij wijze van uitzondering kan ik je bestaande abonnement omzetten naar 4G voor Thuis. Je kunt de APN dan op fms instellen, waarbij alle poorten open staan en je dus zonder problemen gebruik kunt maken van online gamen op je PS4 🙂

Reageer