Beantwoord

Niet gebeld of gesmst, wel tegoed in mindering?

Gisteren is mijn nieuwe abonnement in gegaan, en toen heb ik ook een paar smsjes verstuurd, vandaag, een nieuwe maand, heb ik nog niet gesmst maar mijn resterende tegoed is 9,14 euro. Hoe kan dit? Ik zou toch nog gewoon 19,50 euro tegoed moeten hebben?

En, mijn als ik bij Kaarten mijn locatie op wil vragen krijg ik de melding; "Mijn locatie is tijdelijk niet beschikbaar.", maar internet e.d. werkt wel gewoon, waar kan dit aan liggen? GPS is wel ingeschakeld.

Ik heb een Blackberry Bold 9780 met een T-mobile relax 130 abonnement.
icon

Beste antwoord door EsthervD 4 april 2011, 19:24

@Jaccovk
Het klopt dat je contract op 31 maart is geactiveerd. Je ontvangt je volledige maandbundel op elke 18e van de maand. Je ontvangt dus van 31 maart tot en met 18 april pro rato je maandbundels en deze worden ook zo berekend.

@Jessy
Je contract is op 28 maart geactiveerd en je ontvangt elke 15e van de maand je volledige maandbundels. Ook jij ontvangt van 28 maart tot en met 15 april pro rato de maandbundels.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Badge +12
Momenteel word de status ook verkeerd weergegeven !

Dus dat zou het kunnen zijn !
Ah oké, laten we daar maar op hopen dan! :)

Ik vind het wel raar dat mijn locatie niet werkt bij Kaarten, werkt niet binnen, niet buiten, thuis niet (Groenlo) en in Enschede ook niet..
hee,

ik heb precies hetzelfde, mijn abbo is 29 mrt ingegaan (terwijl dat sowieso al een dag eerder had gemoeten) en 10 of 11 smsjes later had ik ook nog €9,14.

mag hopen dat dat niet klopt want ik zou toch wel wat meer moeten hebben!
Ondertussen staat m'n tegoed in de 8 euro.. Word hier nog iets aan gedaan of is dit een heerlijk binnenkomertje bij T-Mobile en denk ik d'r nu al niet al te positief over? Zou jammer zijn...
Reputatie 6
Jaccovk..........hou de rekening mee dat wat je ziet een indicatie is en dat bij een nieuwe of gewijzigd abonnement het in het begin niet klop wat je ziet maar het later gewoon weer goed komt kijk even in het forum naar andere topics hier over
Ik vind een indicatie die bijna 10 euro afwijkt niet echt een indicatie, maar als dit goed komt dan is 't oké 🙂
Je krijg de eerste maand een deel van de maand beschikbaar. Bij de klantenservice kan je navragen wanneer de eerste volledige maand ingaat.
Huh, em daar moet ik dan ook gelijk de volle pond voor betalen? 31 maart is 't trouwens ingegaan, word dan april of maart als 1e maand gezien?
Reputatie 5
@Jaccovk
Het klopt dat je contract op 31 maart is geactiveerd. Je ontvangt je volledige maandbundel op elke 18e van de maand. Je ontvangt dus van 31 maart tot en met 18 april pro rato je maandbundels en deze worden ook zo berekend.

@Jessy
Je contract is op 28 maart geactiveerd en je ontvangt elke 15e van de maand je volledige maandbundels. Ook jij ontvangt van 28 maart tot en met 15 april pro rato de maandbundels.
Ah zoo! Kijk eens aan, zo een antwoord zat ik op te wachten. Bedankt!
Reputatie 5
Kunnen jullie die korte beginbundeltjes niet afschaffen en gewoon meteen vanaf de ingangsdatum van het contract per maand gaan rekenen?

Als jullie nou per kalendermaand zouden factureren zou zo'n pro rata regeling tot de eerste van de maand logisch zijn, maar nu krijg je een minibundeltje tot een datum die random geprikt lijkt te zijn.

Dat leidt met name bij hele korte beginbundeltjes tot een boel buiten-de-bundelkosten en gedoe, want bij een nieuw contract met nieuwe telefoon gaan veel mensen in het begin alles uitproberen, anderen van een eventueel nieuw telefoonnummer op de hoogte stellen, enz. met een boel onverwachte kosten tot gevolg.

Of is het juist de bedoeling van die korte startbundeltjes dat t-mob nog even lekker een boel buiten-de-bundeltikken kan incasseren in de wetenschap dat een nieuwe klant toch niet wegkan en het aan het eind van het contract alweer vergeten is?
Reputatie 6
Badge +9
@rogier666 ben met je eens dat het duidelijker uitgelegd moet worden als je nieuw komt bij T-Mobile.
Als je zoekt vind het het wel op de site, maar kan me voorstellen dat je niet gaat zoeken omdat niet iedereen deze wijze verwacht.
Aandachtspunt voor T-Mobile.
Reputatie 2
gewoon opzeggen op basis van wangedrag ga ik ook doen die gasten van klantenservice houden je alleen maar aan het lijntje ben al een hele tijd bezig alles in orde te krijgen maar de argumenten liegen er niet om.
Kan niet bellen niet smsen niet pingen en niet internetten tijd voor vodafone. en dan denken ze bij T-mobile dat je achterlijk bent nieuwe sim kaart andere telefoon etc etc. **** **** gewoon een ***** verbinding. aan mij zijn jullie een klant kwijt. sinds 2000 orange en overgegaan naar t-mobile maar dit nooit meer.
Reputatie 5
@esje80
Ik vind het vervelend dat je op het niet goed gebruik kunt maken van het netwerk. Je hebt hiervoor melding gemaakt via de dekkingskaart. Hierover wordt binnen enkele dagen contact met je opgenomen.