Vraag

Nummerbehoud zelfde provider

• 19 september 2019
  • 11 reacties
  • 744 Bekeken

Ik heb een nieuw abbonement aangevraagd met nieuwe mobiel nu wil ik mijn nummer gewoon houden ik zat bij mijn vorige abbonement met een andere mobiel ook bij T-Mobile nu hoorde ik dat mijn nummer meteen op de nieuwe mobiel komt als ik die binnen krijg sinds ik al bij T-Mobile zit klopt dit?

Zo niet hoelang moet ik dan wachten en kan ik mijn oude mobiel dan nog gebruiken om te appen en bellen?

Nieuwe mobiel met abbonement is gister besteld en komt zaterdag (21 september) binnen.
Nummerbehoud heb ik ook gisteren aangevraagd ik zag dat dit 2 dagen kan duren voordat het goedgekeurd is dus waarschijnlijk morgen.

Alvast bedankt.

11 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Aangezien je nummerbehoud hebt aangevraagd wordt je oude sim gedeactiveerd. Je zult dus een nieuwe sim voor je oude telefoon moeten aanschaffen als je die nog wilt gebruiken. Waarom heb je nummerbehoud aangevraagd? Paste de sim van je oude telefoon niet in de nieuwe?
Ow dat had ik er even bij kunnen zetten inderdaad.

Mijn huidig abbonement is verlopen en sinds ik een nieuwe mobiel kocht dacht ik ga een nieuw abbonement en sim erbij doen. Ik ben niet van plan om mijn oude mobiel te gebruiken de vraag is alleen als ik mijn nieuwe mobiel binnenkrijg zaterdag staat daar mijn oude nummer al op of duurt dit langer? Want als dit er nog niet opstaat wou ik mijn oude mobiel nog gebruiken om te bellen en appen totdat mijn nummer word overgezet. Ik hoop dat deze informatie helpt om mijn vraag te beantwoorden.
Reputatie 3
Badge +4
Ik weet niet hoe lang het gaat duren maar zolang je nummer nog niet op je nieuwe mobiel staat kun je de oude nog gebruiken. Je zit dus niet zonder.
Iemand anders die weet hoelang dit gaat duren?
Reputatie 6
Had je het oude abonnement opgezegt of dacht je dat dit automatisch stopt na einde contract periode van 12 of 24 maanden.
Heb je het contract niet opgezegt duurt het nummerbehoud een maand, de opzeg termijn van het oude nummer, want na de contract perioden loopt dit zonder opzegging door.

Je kunt dan beter je nieuwe abonnement annuleren, als je online hebt besteld heb je 14 dagen bedenktijd en je oude abonnement verlengen met een nieuw toestel.
Hallo Doornekamp33,

Weet u dit zeker mij is namelijk over de telefoon met een T-Mobile medewerker verteld dat zodra ik mijn nieuwe abbonement signeer stopt het oude abbonement en hoef ik er niet meer voor te betalen
Reputatie 6
Als je nummerbehoud aanvraagd stopt idd het oude abonnement, maar wel na de maand opzeg termijn, dus duurt het een maand plus de dagen om het te regelen voordat je de nieuwe sim kunt gebruiken en je oude abonnement stopt.

Bij een verlenging van je huidige abonnement kan dit wel gelijk in gaan en loopt het naadloos in elkaar over.
En wat kan ik doen om zo snel mogelijk mijn nummer over te zetten als ik zaterdag mijn nieuwe mobiel binnen krijg? Moet ik dat ergens aan geven om morgen even naar T-Mobile bellen want ik wil natuurlijk wel dat als ik mijn nieuwe mobiel heb meteen mijn nummer erop staat of in ieder geval zo snel mogelijk.
Reputatie 6
De simkaart uit de oude telefoon in de nieuwe doen tot het nummer word overgezet.
Goeiemorgen Doornekamp33,

Als dit het geval is annuleer ik liever nummerbehoud en gebruik ik mijn nieuwe abonnement en nummer wel vind ik geen probleem.

Maar toch nog 2 vragen: Ik heb 2 dagen geleden nummerbehoud aangevraagd volgens mij is dit alleen nog niet in behandeling genomen want als ik het probeer te annuleren staat er dat er geen aanvraag gevonden is en ik weet zeker dat ik die aanvraag gedaan heb sinds ik hierover een mail kreeg moet ik nu wachten dat T-Mobile de aanvraag accepteert voordat ik het kan annuleren?

En vraag 2 sinds ik een nieuw nummer krijg moet ik neem ik aan mijn oude abonnement stop zetten, die is namelijk wel verlopen maar ik betaal er nog wel voor, zo ja hoe werkt dit precies?

Alvast bedankt.
Reputatie 6
Voor het stoppen van een abonnement kun je de klantenservice bellen voor zover ik weet.
Een abonnement stopt nooit zomaar, maar word na afloop altijd automatisch verlengt met een maand, tot je het opzegt.

Nummerbehoud had ik dezelfde dag een bevestiging van, maar er zijn wat strubbelingen in de systemen, dus kan zo zijn dat het helemaal niet in gang is gezet.

Reageer