Beantwoord

Omzetten sim only contract naar contract met toestel

• 11 januari 2017
  • 11 reacties
  • 3885 Bekeken

Mijn sim only contract loopt in 2018 af. Ik wil deze met nummer behoud omzetten naar een contract met toestel. Is dat mogelijk en zonder boetes? Is het daarbij mogelijk het contract met toestel om te zetten naar een zakelijk contract? Groeten Sinat Ouk
icon

Beste antwoord door David 12 januari 2017, 15:05

Hoi Sinat,

iRoy denkt al goed met je mee en ik geef je hier graag aanvullende informatie over, zodat je het meest complete antwoord hebt. Hij kan namelijk ook niet bij jouw gegevens, dus weet niet alles wat ik ook weet. ;)

Ik heb namelijk even gekeken en zie dat jij geen Stel Samen & Stel Bij Sim Only hebt, maar Basis Sim. Bij dit abonnement is Toestel Flexibiliteit geen optie. Je zou eventueel een vervroegde verlenging af kunnen sluiten, maar dan zit je nog wel geruime tijd aan jouw abonnement en toestel vast. Een ander alternatief is een los toestel aan te schaffen, dan houd je gewoon jouw huidige abonnement en heb je daar je eigen toestel naast. 24 november 2017 kun jij pas weer verlengen, dus die tijd moet je in dat geval nog overbruggen met de telefoon die je zou kiezen.

Ik hoop dat dit zo duidelijk is, maar als je nog vragen hebt, laat het dan weten!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3
Hoi , ja zeker kan dit en ook nog zonder boetes. Wel moet je dan een Stel Samen & Stel Bij simonly abonnement hebben bij T-Mobile.

Dit heet Toestel flexibiliteit.
Heb je een Stel Samen & Stel Bij Sim Only abonnement, kun je overstappen naar een Stel Samen & Stel Bij abonnement mét toestel, gewoon tijdens de contractperiode.

Hiermee kun je dus zonder zorgen voor Sim Only kiezen! Bij zo'n overstap naar Stel Samen & Stel Bij mét toestel wordt de oude Sim Only contractperiode van 12 of 24 maanden 'vernietigd'. En gaat meteen je nieuwe contractperiode in.

Dus stel je regelt dit vandaag, Dan stopt je oude contract en begint je nieuwe contract natuurlijk ook vandaag (dus tot 11-1-2019). Wel moet je dus natuurlijk Stel Bij & Stel Samen simonly hebben bij T-Mobile, en moet je bij T-Mobile blijven.

Alle voorwaarden vind je hier:
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/shop/abonnementen/stel-samen-stel-bij/voorwaarden-toestel-flexibiliteit-2016.pdf
Dag, als ik op www.t-mobile.com een nieuw zakelijk contract met toestel bestel en ik vraag nummerbehoud aan (het nummer dat ik nu via sim only gebruik), wordt dan zoals u hierboven aangeeft mijn sim only contract kosteloos beeindigd en gaat het nummer dan over op mijn zakelijke toestel? groeten Sinat Ouk
Reputatie 3
Nee, dit is volgens mij enkel voor particulieren prijs-plannen. Ook geldt dit als verlenging in het systeem. Ondanks idd je oude contract vervalt op dat moment. Maar vraag dus geen nieuw abonnement aan.

Via je My T-Mobile moet je dus kunnen Verlengen
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Sinat,

iRoy denkt al goed met je mee en ik geef je hier graag aanvullende informatie over, zodat je het meest complete antwoord hebt. Hij kan namelijk ook niet bij jouw gegevens, dus weet niet alles wat ik ook weet. ;)

Ik heb namelijk even gekeken en zie dat jij geen Stel Samen & Stel Bij Sim Only hebt, maar Basis Sim. Bij dit abonnement is Toestel Flexibiliteit geen optie. Je zou eventueel een vervroegde verlenging af kunnen sluiten, maar dan zit je nog wel geruime tijd aan jouw abonnement en toestel vast. Een ander alternatief is een los toestel aan te schaffen, dan houd je gewoon jouw huidige abonnement en heb je daar je eigen toestel naast. 24 november 2017 kun jij pas weer verlengen, dus die tijd moet je in dat geval nog overbruggen met de telefoon die je zou kiezen.

Ik hoop dat dit zo duidelijk is, maar als je nog vragen hebt, laat het dan weten!
Dag David, ik heb de informatie over vervroegde verlenging gelezen. Ik begrijp dat mijn huidige sim only contract dan gewoon doorloopt en het nieuwe contract daarna ingaat. Wat ik nog wil weten is: als ik kies voor vervroegde verlenging, krijg ik dan al wel per direct het nieuwe toestel dat hoort bij het nieuwe contract? Ik snap dat dit mij dan 71 euro kost.
groeten Sinat
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Sinat,

Het is dan inderdaad zo dat je verlenging pas ingaat na je huidige abonnement. Jouw huidige abonnement loopt t/m 23/03/2018. Dit betekent dat je verlenging dan 24/08/2018 ingaat. Indien het toestel op voorraad is kan het direct worden geleverd. In theorie zou je, als je voor 20.00 een afspraak inplant via de e-mail van AMP, de volgende dag over het toestel kunnen beschikken. Voor de iPhone 7 (plus) kun je in dit forumtopic kijken wat de actuele leverstatus is van de verschillende varianten.

Voor de overige toestellen(maar ook voor de iPhone 7 (plus)) kun je in onze online shop kijken wat de levertijd is. Vervroegd verlengen kan alleen telefonisch, uiteraard breng ik je hiervoor graag in contact met een collega. Het zou bijvoorbeeld vandaag, morgen of maandag al kunnen. Laat je het even weten?
hallo mitch
ik wil graag uw collega telefoon nummer die ik kun bellen
groetjes Sinat Ouk
Hallo David en Mitch
Ik zou mijn vraag op nieuw stellen.
Ik heb nu sim-only contract, maar ik wil mijn contract over stappen naar zakelijk contract.
Wat zou ik het best doen?
Groetjes Sinat Ouk
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sinat,

Als je wilt bellen, dan geven we jou niet het telefoonnummer van onze collega, maar hij neemt dan contact met jou op. Daarom vroeg Mitch wanneer het jou zou schikken, zodat onze collega jou kan bellen. Bel je liever zelf, dan kun je het algemene servicenummer bellen: 06 - 2400 1200

Bij een overstap naar een zakelijk abonnement kun je contractovername laten uitvoeren, van particulier naar zakelijk. Alle informatie hierover (en welke documenten we nodig hebben) vind je op deze pagina: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/overstappen/contractovername

Als wij nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan weten! Alvast een fijn weekend!
Dag, wat wordt bedoeld met "Houdt er rekening mee dat je vernieuwing actief moet zijn voordat je een contractovername kan aanvragen"? Kan ik in mijn specifieke situatie nu wel of geen contractovername aanvragen?

groeten
Sinat

Goed om te weten
• Stuur én het aanvraagformulier én bovengenoemde bijlages mee.
• Controleer of de bijlages goed leesbaar zijn.
• Je pasfoto en Burger Service Nummer hebben wij niet nodig voor de aanvraag, deze mag je onleesbaar maken op de kopieën.
• Houd er rekening mee dat je vernieuwing actief moet zijn, voordat je een contractovername kan aanvragen.
• Je T-Mobile Extra account en punten komen te vervallen als wij het abonnement omzetten naar een zakelijk abonnement. Wissel de punten eventueel in voordat je contractovername aanvraagt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sinat,

Jij maakt op dit moment gebruik van een actief abonnement en dus kun je nu wel contractovername aanvragen. Verder kun je het aanvraagformulier die op deze pagina staat invullen en de resterende bijlages meesturen. Als je T-Mobile Extra punten hebt dan komen deze te vervallen dus mocht je gebruik willen maken van je spaarpunten dan moet je ze gebruiken voordat je contractovername aanvraagt.

Heb je nu meer duidelijkheid? 🙂

Reageer