Vraag

Onbeperkt gratis sms bij Stel Samen abo??

Reputatie 3
Ik heb sinds eind maart 2014 een Stel Samen abonnement afgesloten en er staat me iets van bij dat ik dan gratis onbeperkt kan sms-en maar als ik bij mijn voorwaarden kijk kan ik er nergens iets van terugvinden.

Sterker nog er wordt verwezen naar mijn oude Relax-bundel??? Zie bijlage.

Ik heb overigens een 90 belminuten en 500 mb abo en heb in minder dan 1 week al 32 minuten opgemaakt, terwijl als ik kijk bij mijn belstatus ik opgeteld amper aan 15 belminuten (zie bijlag 2) kom, worden daarin de smsjes nog meegerekend??

Wie weet er een antwoord?

Groetjes,
Loeki

1 reactie

Reputatie 4
Hoi Loeki1970, 

Ik zag bij je profiel dat je inderdaad een Stel samen abonnement hebt. 

Ik zal je zoveel mogelijk proberen te helpen:
Bij een stel samen abonnement dan heb je een startabonnement, welke elke klant gebruik van maakt. Hierbij zit onbeperkt smsen. 
Dit staat namelijk in je voorwaarden: 
Met het Startabonnement (Sim Only) kunt u Onbeperkt Sms'en/ Mms'en. Voor Sms'en/ Mms'en naar, in of vanuit het buitenland en Servicenummers gelden andere tarieven en worden apart afgerekend. Bij misbruik en/of niet redelijk gebruik, zoals vermeld in Artikel 4 van de Algemene Voorwaarden Abonnee Consument is T-Mobile, afhankelijk van de ernst van de tekortkoming, gerechtigd de schade op de Klant te verhalen en/ of de Dienst op te schorten, te beperken of de Overeenkomst te ontbinden. Met de internet snelheid van het Startabonnement (Sim Only) kunt u bijvoorbeeld wel whatsappen en e-mailen, maar data-intensieve diensten als video kijken en muziek luisteren zijn niet meer mogelijk. Voor meer informatie zie www.t-mobile.nl.

Met betrekking tot je belminuten kan ik je het volgende vertellen: 
Je belminuten worden per seconde afgerekend met een minimum van een minuut, ook dit staat in je voorwaarden genoemd. Dus als je een gesprek van 5 sec. hebt ben je al een minuut kwijt. 
Bij My Tmobile worden alle seconden opgeteld, maar geen onderscheid gemaakt met het feit wat ik hierboven heb neer gezet. 
Voorbeeldje: 
Je probeert een aantal mensen te bereiken dus je belt deze mensen maar krijgt hun voicemail. Dit doe je drie keer. 
Elke keer druk je je telefoon uit op het moment dat de voicemail begint. Je hebt een gesprek van 2 seconden, maar dit kost je een minuut per keer. 

Dus op je belstatus heb je maar 6 seconden verbruikt, namelijk 3 gesprekken van 2 seconden. Dit kost je in de werkelijkheid dus 3 minuten. Mogelijk dat het zo al meer te verklaren valt. 

Ik heb hier de link naar al je voorwaarden met betrekking tot je abonnement: https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/service-contact/nieuwe-prijslijsten/stel-samen-4g-per-18nov13.pdf

Ik hoop dat je vragen zo enigzins beantwoord zijn, mocht dat niet zo zijn hoor ik het graag :D
Groetjes Tribaltim

Reageer