Vraag

Ontbinden contract

  • 6 september 2016
  • 2 reacties
  • 354 Bekeken

Beste t-mobile,
Op de factuur van mijn mobiele abonnement zie ik geen gespecificeerde toestelkosten staan.
Dit, samen met het feit dat ik al sinds enige maanden een andere provider gebruik voor mijn telefoonverkeer ivm slechte dekking maken dat ik graag zie dat het huidige contract ontbonden word.
Middels deze weg wil ik graag op een vriendelijke manier en zonder al te veel getouwtrek tot een snelle en simpele oplossing komen. (Zodat ik mij niet hoef te beroepen op een uitspraak van de hoge raad)
Graag hoor ik wat jullie hierin voor mij kunnen betekenen.

2 reacties

Beste Joost,

De uitspraak van de Hoge Raad is niet zo 1 op 1 toepasbaar, ondanks de media en vnl. Consumentenbond die lekker rond schreeuwt. De uitspraak gaat om een wanbetaler tegen een schuldeiser (en niet de provider direct) die zoveel mogelijk geld wilde zien. De hele uitspraak is ondanks meningen van voorstanders serieus verwarrend, waarmee het huidige gedrag van de Consumentenbond erg apart te noemen is.

Aanvullend, de (wel, mijn) contracten van de afgelopen jaren hebben wel vermelding van de prijs van het toestel (ze staan al veel langer zelfs op de kassabon) en daarmee is de uitspraak dus niet direct van kracht. Dit gaat ook om contracten en de informatie ten tijde van afsluiten niet de facturen. Ook daar weer, bedank de Consumentenbond voor verwarring en geschreeuw. Contracten die ouder dan 2 jaar zijn, je zal een dergelijk oud contract nodig hebben om mogelijk in aanmerking te komen, kan je met een maand opzegtermijn opzeggen. Beduidend goedkoper dan een procedure starten...

Echter, je geeft aan dat je een zeer slechte dekking hebt. Hier kan je een dekkingsklacht voor invullen en mogelijk zijn er dan oplossingen wat inhoudelijker beschikbaar.

Ik wil je wel waarschuwen dat voordat je dingen gaat doen onder het "want volgens de Consumentenbond heb ik recht op"-motto, ik serieus adviseer om eerst met een advocaat te praten die ook je contract kan controleren. Begrijp dat een rechtszaak duur is bij verlies en als er ook maar 1 bon is waar een prijs opstaat of anderzijds aantoonbaar gemaakt kan worden dat jouw toestel alles behalve gratis was en dit ook bij jou redelijkerwijs bekend zou moeten zijn... dan is het een duur geintje. Een rechter vereist ook van jou een serieuze inzet tot het vernemen van de benodigde kennis omtrent je contract... Van de domme houden (er zijn voorbeelden op het forum) gaat duur uitvallen.

Als laatste wil ik je meegeven dat dit een forum voor en door klanten is... Niet een klantenservice, maar een plek waar mede-klanten elkaar proberen te helpen. Een moderator controleert topics na een 24 tot 48 uur, mogelijk heeft die nog een optie om via andere kanalen dingen op te lossen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Joost,

Welkom op ons Forum!

Wat jammer om te lezen dat je een slechte dekking ervaart en dat je daardoor je contract wilt laten ontbinden. Ik heb zojuist de dekking in jou regio gecontroleerd en de dekking zou daar wel optimaal moeten zijn. Ervaar je dit probleem op een of meerdere locaties? Zo ja welke locaties? Heb je jouw simkaart al in een ander toestel getest en een ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen we controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt.

Je kan in dit geval het beste een dekkingsklacht indienen zoals Poco Loco ook aangeeft. Je klacht wordt dan behandeld door een netwerkspecialist en als blijkt dat je een zeer slechte dekking ervaart en er geen tijdelijke oplossing voor is, dan kan je contract ontbonden worden. Op deze pagina kun je een dekkingsklacht indienen bij meld een probleem.

Laat je mij weten of je er uit komt?

Reageer