Beantwoord

Onterechte internetkosten en belkosten,

Na veel gezeur heb ik dan toch mijn abonnement verlengt bij t-mobile, dit was mijn grootste fout ooit!!!

Wat mij in totaal €55,- per maand zou moeten kosten voor 200 minuten en onbeperkt internet kost mij al de laatste 3 maanden boven de €120,- (abonnement is pas 6 maanden in gang).
Na het bekijken van mijn factuur specificaties kom ik erachter dat al mijn gesprekken van 10 seconden 20 seconden alle gelden als een hele minuut.
Mooi is dat, dan zit ik natuurlijk over de 200 minuten binnen no time, wat heb ik dan aan 200 minuten? ik herhaal minuten???
Voor een student als ik is het hartstikke moeilijk om ieder keer die verhogingen te betalen, ik heb recht op 200 minuten en niet 200 gesprekken...

Wat mij ook op valt is dat in de eerste 3 maanden mijn internet nooit meer als 500mb was wat ik totaal verbruikte, waarom heb ik de laatste maanden steeds last van dat ik op de helft van mijn maand al over mijn internet zit? Mijn internet gedrag is nooit veranderd?

Kan iemand van t-mobile mij duidelijke antwoorden geven?
Want ik heb geen €160 euro die jullie van mijn rekening over een paar dagen zullen afhalen, en een blokkade vind ik niet erg dan stap ik wel over naar prepaid als ik zo voor de gek gehouden word.

Het is net oplichterij maar dan legaal...
icon

Beste antwoord door Kaassausje 16 oktober 2013, 15:19

Hoi LuckySEVEN,

Klopt het dat je een iSmart 200 abonnement hebt, zoals je profielinformatie weergeeft?
In dat geval zeggen de kleine lettertjes het volgende over de belminuten:
"Gesprekken worden afgerond per seconde met een minimum van een minuut."

Mocht je de overige voorwaarden nog eens willen lezen, dan kun je de prijslijst erbij pakken via deze link:
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/service-contact/nieuwe-prijslijsten/ismart.pdf

Wat betreft het internetverbruik durf ik het niet met zekerheid te zeggen.
Is het enkel kosten die gemaakt zijn nadat je bundel op was? Dan zou je eens kunnen proberen om bijvoorbeeld my data manager of 3g watchdog te downloaden, daarmee kun je je datagebruik monitoren, het gebeurt wel eens dat een app opeens een hoop gaat zitten downloaden. (Tenzij je hiervoor geen toestemming hebt gegeven.)

Wat ook mogelijk is, wanneer je opmerkt dat je nog mb's hebt, maar toch overige kosten maakt wat betreft data, dat je per ongeluk een abonnement hebt genomen op een of andere contentdienst. Dit kan je nakijken op de website payinfo.nl

Verder zijn er ook spelletjes die soms nog even content downloaden voordat je mag gaan spelen, dat kan ook aardig oplopen als 't een paar dagen achtereen gebeurt.

Kun je zo een beetje vooruit met de informatie? 🙂

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi LuckySEVEN,

Klopt het dat je een iSmart 200 abonnement hebt, zoals je profielinformatie weergeeft?
In dat geval zeggen de kleine lettertjes het volgende over de belminuten:
"Gesprekken worden afgerond per seconde met een minimum van een minuut."

Mocht je de overige voorwaarden nog eens willen lezen, dan kun je de prijslijst erbij pakken via deze link:
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/service-contact/nieuwe-prijslijsten/ismart.pdf

Wat betreft het internetverbruik durf ik het niet met zekerheid te zeggen.
Is het enkel kosten die gemaakt zijn nadat je bundel op was? Dan zou je eens kunnen proberen om bijvoorbeeld my data manager of 3g watchdog te downloaden, daarmee kun je je datagebruik monitoren, het gebeurt wel eens dat een app opeens een hoop gaat zitten downloaden. (Tenzij je hiervoor geen toestemming hebt gegeven.)

Wat ook mogelijk is, wanneer je opmerkt dat je nog mb's hebt, maar toch overige kosten maakt wat betreft data, dat je per ongeluk een abonnement hebt genomen op een of andere contentdienst. Dit kan je nakijken op de website payinfo.nl

Verder zijn er ook spelletjes die soms nog even content downloaden voordat je mag gaan spelen, dat kan ook aardig oplopen als 't een paar dagen achtereen gebeurt.

Kun je zo een beetje vooruit met de informatie? 🙂
Zo kan ik vooruit maar nogsteeds vind ik dit oplichterij gedrag, kleine lettertjes zegt al genoeg.

Nooit meer t-mobile, betaal voortaan wel liever wat meer geld bij een ander provider die wel volop dekking geeft en mij niet op meerdere fronten tegelijk wil oplichten.

Reageer