Beantwoord

Onvoldoende info gekregen over verhogen van internetbundel

Ik ben door en ongelukje met mijn telefoon, vorige week een vervroegde verlenging aangegaan. In dit gesprek bood de beste jongen mij 6gb aan, met de melding dat het maar 1,50 meer was. Ik dacht, 'tot nu toe is die 3 gb wel genoeg en als het zo weinig scheelt, pas ik dat alsnog wel aan'. Nu ga ik net kijken, omdat ik dacht 'laat ik dat nu al doen!' en kom ik erachter dat ik ineens 7,68 per maand meer moet gaan betalen??! Ja, dat had ik dan wel graag even gehoord zeg. Ik voel me nu wel genaaid en het is niet eens lekker. Voor de één maakt het vast geen bal uit, maar 40,50 per maand of 45,00 vind ik nogal wat 😞 Echt jammer! Ik zou dit toch wel heel graag zien aangepast worden.
icon

Beste antwoord door Thalina 1 augustus 2016, 14:27

@Choice2rejoice

Het is op dit moment inderdaad drukker dan normaal, waardoor een antwoord van ons langer op zich laat wachten dan je van ons gewend bent. Sorry daarvoor!

Bedankt voor je verdere uitleg. Ik begrijp dat het aanbod voor de 6GB bundel dus ging over jouw nieuwe abonnement. Je hebt toen toch voor 3GB gekozen en nu zie je op My T-Mobile dat het verschil veel groter is en wil je eigenlijk toch 6GB voor dit bedrag. Begrijp ik het zo goed? Op dit moment maak je nog gebruik van je oude abonnement, dus je ziet op My T-Mobile de prijzen die op dit moment gelden. Het aanbod waar mijn collega het over had geldt pas vanaf 26/07/2017, dan gaat namelijk jouw verlenging namelijk in. Als jouw verlenging tegen die tijd is ingegaan, kan ik ook pas zien het gaat kosten om jouw bundel aan te passen. Dat verschilt namelijk per periode. Dus de prijzen die je nu op jouw My T-Mobile ziet, hebben niet te maken met jouw verlengingsaanbod.

Ik begrijp dat je bij jouw verlenging uiteindelijk toch liever voor de 6GB had gekozen. Voor elke online of telefonische bestelling heb je een bedenktijd van 14 dagen. Maar omdat het gaat om een Early Renewal lijkt het mij niet heel handig om jouw verlenging te annuleren. Dan moet je je toestel terugsturen en later opnieuw een Early Renewal aanvragen met de 6GB bundel. Maar ik heb een andere oplossing. Bij uitzondering wil ik tegen de tijd dat jouw verlenging is ingegaan (vanaf 26/07/2017) jouw internetbundel omzetten naar de 6GB voor de prijs die je nu aangeboden had gekregen. Als je ons tegen die tijd een bericht stuurt via het forum, maken we het voor je in orde. Is dat een idee?

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid en begrijpen we elkaar nu goed! 🙂 Ik zie je reactie graag tegemoet.

@Michiel 86,
Leuk dat je weer eens langskomt op het forum! Goed dat je even contact opneemt, want ik begrijp uit je bericht dat er iets niet helemaal duidelijk is. Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat je vanochtend contact hebt gehad met mijn collega van de klantenservice. Zij heeft je uitleg gegeven over je factuur. Je hebt je bundel van 6GB naar 20GB aangepast, waardoor je factuur hoger is geworden.

Was haar uitleg helemaal duidelijk? Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen Choice2rejoice,

Wat een vervelende situatie! Ging het in het gesprek met mijn collega over de bundels van je nieuwe contract of over de bundels van jouw huidige contract. Je huidige contract loopt namelijk gewoon nog door tot het einde van de contractdatum en jouw nieuwe contract gaat dan in op 26-7-2017.

Wanneer ik nu naar jou bundels kijk zie ik inderdaad dat er meer dan €7 verschil zit tussen 'Internet M' en 'Internet L'. Deze prijzen konden niet anders zijn voor mijn collega omdat hij dit ook zo in ons systeem ziet staan zoals jij en ik. De prijzen voor het bijstellen van de bundels met je huidige contract staan namelijk ook aangegeven op My T-Mobile. Ik vermoed daarom dat mijn collega jou deze aanbieding wilde doen voor je nieuwe contract.

Ik ben benieuwd naar je reactie! 🙂
Goedemorgen Amy!

Bedankt voor je reactie. Ik doelde inderdaad op het nieuwe abonnement dat volgend jaar ingaat. Daarnáást was ik dus blijkbaar zo stom om te denken dat het verschil in kosten tussen de M & L bij het aangaan van een abonnement hetzelfde is als dat ik het nu zou veranderen.

Begrijp je hem nog? 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Choice2rejoice,

Dankjewel voor je reactie. Als ik het goed begrijp gaat dit over de kosten van je nieuwe abonnement. Op My T-Mobile zie je jouw nieuwe contract staan bij Mijn abonnement> nieuw contract. De tarieven die je hier ziet zijn exclusief de kortingen. Op je contract zijn de kortingen wel zichtbaar en als je nieuwe contract straks in gaat dan zullen deze ook zichtbaar zijn op My T-Mobile. Daar staat aangegeven dat je minder dan €45 gaat betalen.

Heb je nu meer duidelijkheid?
Goedemorgen Hajar,

Je begrijpt hem inderdaad verkeerd. In het telefoongesprek waarin een nieuw abonnement werd afgesloten, ben ik er op gewezen dat ik voor iets van 1,50 extra, de 6GB kon nemen, ipv de 3GB. Maar niet dat als ik dat achteraf zou willen doen, dat het dan ineens iets van 7 euro meer zou zijn. Dat had deze aardige jongen niet gemeld, waardoor ik zei 'nou doe maar eerst die 3GB, dan pas ik het anders later zelf wel aan'. Als ik had geweten dat het mij zoveel extra zou gaan kosten als ik het achteraf zou willen veranderen, had ik natúúrlijk die 6GB genomen!

Nu duidelijk?
Ik heb hetzelfde probleem, ik ga opeens 10,- meer betalen. Wil graag hulp hierover.
De reactietijd op het forum is geloof ik een beetje lang. Verschillende medewerkers die reageren, maar geen oplossing.
Reputatie 3
Badge +7
De reactietijd op het forum is geloof ik een beetje lang. Verschillende medewerkers die reageren, maar geen oplossing.

Gemiddeld genomen duurt het voor medewerkers ongeveer 24 uur om te reageren. Soms zijn ze wat sneller, soms ook niet.

Ik denk dat Amy in deze gelijk heeft. De medewerker aan de telefoon kan jou natuurlijk een aanbieding hebben gedaan om 6GB aan te bieden voor een meerprijs van €1,50 ten opzichte van 3GB. Dit kan een verkoopmedewerker natuurlijk gewoon doen en hij kan het in zo'n geval ook als aparte regel in het systeem plaatsen. Wanneer je vervolgens zelf je bundel wil aanpassen via My T-Mobile, geldt de korting die de verkoopmedewerker je op dat moment biedt mogelijk niet. Hier kunnen weer andere kortingen gelden, namelijk die van kortingsacties die op het moment van aanpassen lopen.

Opvallender vind ik hier dat de verkoopmedewerker de mogelijkheid had om je blijkbaar een extra korting aan te bieden. In de meeste gevallen is dit binnen T-Mobile niet mogelijk (of niet toegestaan), dus verhaal klinkt in mijn ogen een beetje krom. Ik wil er niet mee zeggen dat het onmogelijk is, maar het is niet helemaal in lijn met wat er normaal gebeurt.

Je had in dit geval in ieder geval het beste de aanbieding van de medewerker kunnen aannemen. Ik denk niet dat je deze aanbieding nog op andere wijze voor elkaar krijgen. Daarnaast had je de medewerker ook kunnen vragen of je dezelfde mogelijkheid ook kon krijgen voor het aanpassen van je bundel in je huidige abonnement. Of dit mogelijk was, durf ik niet te zeggen, maar je had het natuurlijk op z'n minst kunnen proberen.
Reputatie 6
Badge +17
@Choice2rejoice

Het is op dit moment inderdaad drukker dan normaal, waardoor een antwoord van ons langer op zich laat wachten dan je van ons gewend bent. Sorry daarvoor!

Bedankt voor je verdere uitleg. Ik begrijp dat het aanbod voor de 6GB bundel dus ging over jouw nieuwe abonnement. Je hebt toen toch voor 3GB gekozen en nu zie je op My T-Mobile dat het verschil veel groter is en wil je eigenlijk toch 6GB voor dit bedrag. Begrijp ik het zo goed? Op dit moment maak je nog gebruik van je oude abonnement, dus je ziet op My T-Mobile de prijzen die op dit moment gelden. Het aanbod waar mijn collega het over had geldt pas vanaf 26/07/2017, dan gaat namelijk jouw verlenging namelijk in. Als jouw verlenging tegen die tijd is ingegaan, kan ik ook pas zien het gaat kosten om jouw bundel aan te passen. Dat verschilt namelijk per periode. Dus de prijzen die je nu op jouw My T-Mobile ziet, hebben niet te maken met jouw verlengingsaanbod.

Ik begrijp dat je bij jouw verlenging uiteindelijk toch liever voor de 6GB had gekozen. Voor elke online of telefonische bestelling heb je een bedenktijd van 14 dagen. Maar omdat het gaat om een Early Renewal lijkt het mij niet heel handig om jouw verlenging te annuleren. Dan moet je je toestel terugsturen en later opnieuw een Early Renewal aanvragen met de 6GB bundel. Maar ik heb een andere oplossing. Bij uitzondering wil ik tegen de tijd dat jouw verlenging is ingegaan (vanaf 26/07/2017) jouw internetbundel omzetten naar de 6GB voor de prijs die je nu aangeboden had gekregen. Als je ons tegen die tijd een bericht stuurt via het forum, maken we het voor je in orde. Is dat een idee?

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid en begrijpen we elkaar nu goed! 🙂 Ik zie je reactie graag tegemoet.

@Michiel 86,
Leuk dat je weer eens langskomt op het forum! Goed dat je even contact opneemt, want ik begrijp uit je bericht dat er iets niet helemaal duidelijk is. Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat je vanochtend contact hebt gehad met mijn collega van de klantenservice. Zij heeft je uitleg gegeven over je factuur. Je hebt je bundel van 6GB naar 20GB aangepast, waardoor je factuur hoger is geworden.

Was haar uitleg helemaal duidelijk? Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!
Kijk, dat is service. Dankjewel voor deze oplossing! Ik stuur tegen die tijd een berichtje. Kan ik deze stressbui weer afsluiten. Thx!
Ja mijn abonnement was 24,99 euro vorig maand en deze maand rond de 35,- euro op mijn account staat dat ik eigenlijk rond 30,50 euro zou moeten betalen. Maar het ging om dat ik pas na mijn nieuwe tegoed voor juli mijn internet bundel had veranderd en dat kwam erbij volgens een medewerker van t-mobile. Eind augustus zou ik dus 30,50 euro moeten betalen want ik kreeg een SMS waarin ik kon upgraden van 6gb naar 20gb voor 5,50 extra. Daarom schrok ik van mijn factuurbedrag.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Michiel,

Fijn om te horen dat het nu in ieder geval allemaal duidelijk is! 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Hallo Het nieuwe abonnement gaat eind deze maand in. Kunnen jullie mijn abonnement dan even aanpassen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Choice2rejoice,

Yes, doen we! Over een week gaat jouw nieuwe abonnement in en dan pas ik het voor je aan. 🙂
Je bent een topper!
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt! 😳
Reputatie 7
Badge +20
Hey Choice2rejoice,

Ik ging kijken of ik het net voor je kon regelen, maar zie dat je zelf al je slag hebt geslagen! :S Zo m'n werk onder m'n neus weggepikt! 😉

Als er nog iets is waar wij bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!

Reageer