Beantwoord

Opeens 1GB data verbruikt

• 1 september 2016
  • 2 reacties
  • 226 Bekeken

Hallo! Ik heb een abonnement met 3000 MB data en zit meestal op WIFI. Ik verbruik ongeveer 100 MB per dag van mijn bundel. Vanmiddag rond 14.00 had ik nog 1600 MB over en zojuist rond 16.00 kreeg ik ineens een SMS dat ik nog maar 400 MB over heb. Hoe kan ik in 1 klap meer dan 1 GB kwijt zijn terwijl ik niets raars doe met mijn telefoon? Ik druk regelmatig op opschonen RAM geheugen, ook vanmiddag in mijn lunchpauze nog. Ik heb nog nooit eerder problemen met mijn data gehad. Wel heb ik onlangs mijn contract verlengd en zou mijn nieuwe contract in september ingaan maar dat zou toch goed in elkaar moeten overlopen? Telefoon is ook nieuw, Samsung Galaxy S7 Edge. Dit kan toch niet kloppen?
icon

Beste antwoord door Pilovali 1 september 2016, 18:09

Het kan best zijn dat een app in de achtergrond ging updaten of backuppen. Dit kan heel snel héél veel data verbruiken, want 4G is behoorlijk snel.

Check de ingebouwde datateller van je telefoon, daar kun je meestal precies zien wat je data heeft verbruikt.

Groet,
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Het kan best zijn dat een app in de achtergrond ging updaten of backuppen. Dit kan heel snel héél veel data verbruiken, want 4G is behoorlijk snel.

Check de ingebouwde datateller van je telefoon, daar kun je meestal precies zien wat je data heeft verbruikt.

Groet,
Reputatie 6
Badge +17
Hoi HengeloABC,

Welkom op het forum!

Begrijpelijk dat je hiervan geschrokken bent als je verbruik meestal een stuk lager is. Ik zie dat Pilovali al een goede tip heeft gegeven en dat je inmiddels ook contact hebt gehad met mijn collega van de klantenservice. Vanwege de wet op Privacy mogen wij niet naar de inhoud van jouw dataverkeer kijken. Ik kan daarom ook niet zien waar de MB's aan verbruikt zijn. Heb je al gekeken bij jouw datateller op je toestel? Geeft dat meer duidelijkheid waar de MB's door verbruikt zijn? Ik wil je ook adviseren om eens een kijkje te nemen in dit topic met tips om hoog dataverbruik te voorkomen.

Als ik je nog ergens bij kan helpen, hoor ik het graag!

Reageer