Beantwoord

Opgelicht door T-Mobile? Kortingen kloppen niet

Hoe is het mogelijk dat T-mobile als volgt handelt:

Ik sluit een sim-only abonnementje af van 4,50 per maand. Aansluitkosten zijn er niet.
Na enige tijd wordt de simkaart geleverd en weer een paar dagen later volgt een rekening.
Die 4,50 was ineens 7,50 geworden zonder dat er iets meer voor werd geleverd.
De gratis aansluiting was ineens meer dan 50 euro geworden.
Dat ga ik dus annuleren. Er zijn 14 dagen bedenktijd en er zijn pas een paar dagen voorbij sinds het contractje is ingegaan. Bij internetbestllingen bestaat een wettelijke mininumtijd van 7 dagen na ontvangst.
Er zou dus niets aan de hand moeten zijn.
Telefonisch contact wil niet lukken, dus e-mailen. Binnen 10 dagen zou ik antwoord krijgen.
Na 11 dagen komt er een antwoord dat het niet mogelijk zou zijn omdat de bedenktijd ingegaan zou zijn op het moment dat ik de bestelling verstuurde.
Momenteel ben ik dit verhaal overal aan het rondbazuinen in de hoop dat iemand kan helpen om deze onzin te stoppen. Ik wil dit contract dus echt niet langer. Mijn bloeddruk begint inmiddels op te lopen zodra ik dat T-mobile logo zie....
icon

Beste antwoord door Thalina 11 december 2015, 11:12

Hoi rgvdm,

Goed dat je hierover contact opneemt, want ik begrijp dat dit een vervelende situatie is! Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega via de mail en via Facebook. Je hebt via Miky.nl een abonnement afgesloten en er bleek iets fout te zijn gegaan met het doorgeven van de kortingen aan T-Mobile. Excuus voor het ongemak! Inmiddels is je abonnement aangepast en zijn de aansluitkosten vergoed. Ik zie dat je zelfs nog iets minder gaat betalen, in plaats van 5 euro maar 4,50 euro! Dat is toch weer mooi meegenomen.

Ik hoop dat je, nu het probleem is opgelost, weer met een iets lagere bloeddruk naar het T-Mobile logo kunt kijken. Als ik je nog ergens bij kan helpen, stel gerust een aanvullende vraag!
Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 3
Beste rgvdm,

Allereerst welkom op het forum van T-Mobile.
Ten tweede, vind ik het zeer vervelend hoe het allemaal zo is gelopen, en je daardoor nog weinig vertrouwen meer hebt in T-Mobile.

Ik kan uit je verhaal opmaken, dat je jouw T-Mobile abonnement hebt besteld via de website van "Miky", kan dat kloppen??

Als dat het geval is, dat is dat één van de onafhankelijke verkoopkanalen van T-Mobile, met een eigen kantoor en medewerkers.
Helaas ben jij niet de enige, waarbij de kortingen niet goed in rekening worden gebracht, waarschijnlijk doordat Miky jouw korting niet goed doorgeeft aan T-Mobile.
Jij krijgt dan vervolgens de eerste factuur, waarop de kortingen niet zijn meegenomen en waarbij je ook nog eens de aansluitkosten moet betalen, terwijl die kosteloos waren.

In alle gevallen, zal dan een moderator deze fout verhelpen, en zorg dragen dat je de juiste kortingen krijgt en ook niet de aansluitkosten hoeft te betalen.
Dus je hoeft je hierom niet druk te maken, want je krijgt gewoon waar je recht op hebt, dus de kortingen en geen aansluitkosten ten tijde dat je dit contract aanvraagde via Miky.

Bij elk bestelling die je doet via het internet (dus ook via Miky), krijg je een bedenktijd van 14 dagen, wat ook is vast gelegd in een wet.
Binnen deze 14 dagen mag je elke dag annuleren, zonder dat je daar een reden voor hoeft op te geven.
Wel dien je dan de producten (dus de T-Mobile simkaart en eventuele contract) retour te sturen aan Miky, al kan ik niet beoordelen of je dit ook daadwerkelijk hebt gedaan of alleen een email hebt gestuurd, dus laat dat nog even weten, oke?

Alle informatie omtrent retourneren/annuleren vind je via de volgende link:
http://www.miky.nl/gsm/klantenservice/retourneren/

Ik hoop je voor nu alvast een beetje geholpen te hebben.
En mocht annuleren niet meer mogelijk zijn, al ben je ruim op tijd geweest, dan zal een moderator in elk geval zorg dragen voor de kortingen op je aansluiting.
Beste MichelD4
Bedankt voor je antwoord. Dit is het eerste zinnige dat ik van T-mobile te horen krijg.
Enkele dagen na ingang van het contractje heb ik al aangegeven (bij Miky en bij T-mobile) dat ik per direct wil opzeggen. Van Miky krijg ik echter te horen dat ik dat via T-mobile moet regelen en van T-mobile klantenservice krijg ik te horen dat het niet kan omdat mijn bedenktijd inging op het moment dat ik de aanvraag indiende (zodat ik dus moet beslissen of het bevalt voordat ik het product in handen krijg...)
Nu vertel jij me weer dat ik het via Miky moet regelen.
Ik heb wel aangegeven te willen stoppen, maar nog niks aan niemand opgestuurd omdat ik nog bezig ben om van het kastje naar de muur te lopen en niet het risico wil lopen om straks geen simkaart te hebben maar wel maandelijkse kosten.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi rgvdm,

Goed dat je hierover contact opneemt, want ik begrijp dat dit een vervelende situatie is! Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega via de mail en via Facebook. Je hebt via Miky.nl een abonnement afgesloten en er bleek iets fout te zijn gegaan met het doorgeven van de kortingen aan T-Mobile. Excuus voor het ongemak! Inmiddels is je abonnement aangepast en zijn de aansluitkosten vergoed. Ik zie dat je zelfs nog iets minder gaat betalen, in plaats van 5 euro maar 4,50 euro! Dat is toch weer mooi meegenomen.

Ik hoop dat je, nu het probleem is opgelost, weer met een iets lagere bloeddruk naar het T-Mobile logo kunt kijken. Als ik je nog ergens bij kan helpen, stel gerust een aanvullende vraag!
Hallo Thalina,
Jij bent de eerste die het woord 'excuus' durft te gebruiken, waarvoor hulde. Het basisprobleem is echter nog steeds niet opgelost en dat is de annulering van mijn abonnement. Wettelijk gezien heb ik 14 dagen bedenktijd na ontvangst van de goederen, maar dit recht wordt mij steeds ontkend.
Ik hoop dat jij dit probleem kunt helpen oplossen, maar besef tevens dat jouw handen waarschijnlijk ook gebonden zijn. Maar wellicht kan je voorzichtig wat tegen enkels aan schoppen?
Rene
Voor aankopen vanaf 13 juni 2014 die u niet in een winkel koopt, maar 'op afstand', geldt een bedenktijd van 14 dagen. Deze bedenktijd geldt voor bestellingen via internet, telefoon, fax en bonnen in een krant of tijdschrift. De bedenktijd geldt ook voor aankopen op afstand bij een verkoper in een EU-land.
De bedenktijd gaat in op de dag dat uw bestelling bezorgd wordt op het adres dat u heeft opgegeven. Binnen deze 14 dagen heeft u nog het recht om de koop ongedaan te maken. U hoeft geen reden op te geven. De verkoper is verplicht het geleverde terug te nemen en mag u daarvoor geen (annulerings)kosten in rekening brengen. U betaalt alleen de verzendkosten om het geleverde terug te sturen als de verkoper u vooraf hierover heeft geïnformeerd
Reputatie 6
Badge +13
Beste rgvdm aangezien je de aankoop via Milky heb gedaan zul je je voor dat aankooprecht moeten zijn bij de partij waar je de aankoop heb geregeld.
Je kan dus wel nu bij T mobile aankloppen maar de aankoop is niet via hun gegaan maar via Milky.
T mobile is niet de verkopende partij in dit geval dat is Milky.
Beste Rosan.
Ik wordt continue van het kastje naar de muur gestuurd. Miky schuift verantwoordelijkheid af op T-mobile en jullie schuiven die weer terug naar Miky.
Van dit spelletje word ik uiteraard niets wijzer.
Reputatie 6
Badge +13
Nee dat snap ik maar Milky is de verkopende partij dus het verkoopt recht is hun ding en niet dat van T Mobile.
Dat T mobile fouten van Milky recht zet is al heel erg netjes al kunnen ze niet anders omdat anders de klant de dupe is van de fouten van Milky.
Maar wat is de aankoop data?

(opgelicht door T mobile is niet een erg passende titel aangezien T mobile niet diegene is die de fouten maakt toch?)

Ik ben trouwens net als jij klant dus kan geen gegevens inzien vandaar mijn vraag over de datum.
Simkaart is door koerier geleverd op donderdag 19 november (mail van T-Mobile@amp-logistics.com)
Abonnement ging in op 23 november (ivm nummer verhuizing)
Opgezegd via mail bij T-mobile en Miky op 27 november.
Sindsdien mail ik mijn vingers blauw.
Reputatie 3
Badge +5
Waarom wil je eigenlijk opzeggen? De bedragen zijn toch recht gezet?

Overigens hebben we het hier niet over een "product", maar over een dienst. Volgens mij zijn de regels daar nog iets anders voor wat betreft annuleren.
A) er is geen opgave van redenen nodig
😎 Ik heb het helemaal gehad met T-mobile. Al dagen lang ben ik aan het mailen en tekeer gaan.
Ik slaap er inmiddels slecht van omdat het snachts maar door mijn hoofd blijft malen.
Ik heb er geen zin in om nog minstens 2 jaar lang hier aan herinnert te worden omdat ik elke keer weer T-mobile zie staan op mijn telefoon en rekeningen moet betalen aan T-mobile.

Wat kan er voor T-mobile nou moeilijk aan zijn om zich aan de wet te houden, dit onnozele abonnementje te beeindigen en een klant tevreden te stellen zodat die zich niet de rest van zijn leven zal inspannen om zoveel mogelijk mensen er van te weerhouden om klant te worden.
Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, of fax. Of u koopt iets via een bestelbon uit een catalogus. Bij kopen op afstand zijn u en de verkoper op geen enkel moment bij elkaar in de buurt.

Koopt u een product op afstand? In de wet staat dat u dan veertien dagen bedenktijd krijgt. U kunt het product thuis bekijken. Dan kunt u bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen. U moet tijdens de bedenktijd laten weten dat u van de koop af wil. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn. U moet wel het product terugsturen.
Wanneer is er sprake van een koop op afstand?

De overheid heeft speciale regels gemaakt over kopen op afstand. Daarom is het belangrijk om goed te weten wanneer een koop wel een koop op afstand is, en wanneer niet.

Hieronder vindt u voorbeelden van kopen op afstand

U koopt producten of diensten via internet.
Soms heeft een gewone winkel ook een webwinkel. U koopt het product via de webwinkel en u ontmoet verder geen verkoper.
U koopt iets via een postorderbedrijf.
U bestelt iets met een bestelbon uit een krant of tijdschrift. Voor dit product staan er regelmatig advertenties in kranten of tijdschriften.
U bestelt iets per fax. Via de fax krijgt u soms aanbiedingen.
U bestelt iets via de telefoon. Er zijn regelmatig reclamespotjes voor deze manier van bestellen.
U wordt opgebeld met de vraag of u iets wilt kopen. Dit is telemarketing.
Reputatie 6
Badge +13
Maar de fout is dus gemaakt door Milky en die schuif je af op T mobile?

Milky geeft verkeerde kortingen door die T mobile logischer wijs gewoon overneemt zoals ze door gegeven worden.
Dan geeft de klant aan dat dat niet klopt en T mobile wijzigt dat direct en nog steeds is de klant niet tevreden terwijl T mobile op alle fronten gedaan heeft wat er van hem werd verlangd toch?

Dat facturen dan rommeliger zijn is logisch want er zijn dingen mis gegaan omdat Milky kortingen niet goed heeft doorgegeven.
T mobile zal dat gewoon herstellen hun kennende dat word via een herberekening op de volgende factuur goed gemaakt.

Of mis ik een stap?
Je mist nog steed de clou.
Ik wil gewoon gebruikmaken van mijn wettelijke recht op ontbinding van dit abonnement.
Ik heb ruim binnen de wettelijke termijn gereageerd, dus ik zie het probleem niet.
Reputatie 6
Badge +13
Ik heb het idee dan gezien de reactie van Thalina (Moderator) jouw opzegging binnen die 14 dagen die je via Miky heb gedaan niet is aangekomen bij Miky.
Alleen ga ik mij nu afvragen hoe Miky die 14 dagen berekend want rekenen zei vanaf bestel datum of vanaf lever datum en dat is iets wat je dus met Miky zal moeten gaan uitzoeken.
T Mobile heeft daar in principe niks mee te maken aangezien zei niet de verkopende partij zijn geweest.
(Ter vergelijking een laptop gekocht bij BCC kan ook niet via de Mediamarkt terug naar BCC)
De wet EN de gepubliceerde voorwaarden zijn unaniem en glashelder op dit punt;
de bedenktermijn van 14 dagen gaat in op de dag van levering.

De annulering is wel aangekomen. Ik heb reactie gehad. Een verwijzing naar T-mobile omdat zij er verder buiten zouden staan. Zij verkopen, T-mobile regelt de rest.

Waarom kan een bedrijf als T-mobile zich niet gewoon aan de wet houden ?
Wat hebben zij te verliezen als ze zich aan de wet houden?
Gaan ze dan failliet?
Reputatie 6
Badge +13
T mobile houd zich geheel aan de wet die hebben gedaan wat Miky vraagt die hebben een abonnement afgesloten voor een klant.
Toen de klant dat wilde annuleren heeft Miky dat dus nagelaten net als de kortingen goed doorgeven dat ging ook al mis.

Het contract van het abonnement is van T mobile idd maar de koop overeenkomst die loopt via Milky.
Had je er bv een telefoon bij gekozen had de garantie ook via Miky gegaan.
Klantendienst van Miky: (knip en plakwerk)

Goedendag,

Bedankt voor uw e-mailbericht.

Vervelend dat T-Mobile u doorverwijst naar ons. Dit is niet de bedoeling. Ik heb contact opgenomen met T-Mobile voor u. Ik heb gevraagd of zij contact met u op willen nemen en uw contract willen beeindigen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Esmee
Miky Klantenservice
Er is inderdaad contact opgenomen. Er werd mij verteld dat men schijt had aan de wettelijke bepalingen en de voorwaardern omdat men geen idee had waneer iets geleverd werd.
(samenvatting in mijn eigen woorden) Dit slaat uiteraard nergens op.
Wat heb ik als klant er nou mee te maken dat Miky en T-mobile niet goed communiceren.
Mijn wettelijke recht blijft onaangetast.
Reputatie 6
Badge +13
Persoonlijk vind ik dat wel een rare gang van zaken zo hoort dat dus zeker niet te gaan.
T Mobile kennende lossen ze het prima op maar de manier hoe Miky werkt is gewoon niet netjes.

Kortingen horen gewoon goed verwerkt te worden en annuleringen horen ze ook zelf te verwerken en niet de klant op te zadelen met dat probleem.

Voorop staand T Mobile hoeft niet het probleem van een verlenging van een derde partij op te lossen.
Als een derde partij een verlenging goedkoper aanbied dat zullen ze zelf al hun fouten en problemen moeten oplossen en niet deze dingen bij T mobile moeten neer leggen.

Hoe leuk hun aanbiedingen ook zijn het zou niet mijn site zijn om te verlengen dat weet ik nu wel.
Voorlopig ben ik het lijdend voorwerp en worden mijn wettelijke rechten met voeten getreden.
Ik eis alleen maar op waar ik wettelijk recht op heb.
Annuleren binnen de aangegeven termijn kan je toch geen onredelijke eis noemen?
Reputatie 6
Badge +13
Helemaal mee eens maar ik blijf er een beetje bij dat je nu op het verkeerd paard aan het mopperen ben :$
T mobile is de gebeten hond en Miky rent hard weg :P
(gekheid op een stokje natuurlijk maar zo komen ze nu wel over)

Je mag in mijn ogen als bedrijf nooit de klant de dupe laten worden van een fout die je zelf maakt.
Miky zou achter zijn oren moeten krabben en moeten kijken wat er fout gaat en deze fouten herstellen.
Eigenlijk gaat er kwa kortingen vaker wat fout bij Miky (ik heb het vaker gelezen) en T mobile herstelt die fout zodra de klant dat meld gelijk.
T Mobile krijgt een contract door en dat voeren ze in en als op dat contract kortingen verkeerd/anders staan dan op het contract van de klant dan gaat dat mis.
Na een melding van de klant is vaak een kopie contract van de klant al genoeg om de kortingen (en soms geen eens nodig omdat het aanbod ook zichtbaar is nog op site) al voldoende om de kortingen gelijk de wijzigen in de juiste.

In jouw geval is het geheel anders jij wenst in de 14 dagen bedenk recht te ontbinden of Miky dat nou niet doorgeeft aan T mobile geen idee maar er gaat daar iets goed fout.
Nu is er dus door 2 grote fouten van Miky een klant die geheel niet blij is met T Mobile door fouten van Miky.
En wat doet Miky die schuift die klant ook nog eens lekker door naar T mobile en zegt zoek het maar lekker uit.
(en nu zeggen ze dat ze contact gaan zoeken met T mobile maar aangezien ze enkel werken tijdens kantooruren zal dat niet eerder als aankomende week zijn denk ik?)

Jij als klant zit met de gebakken peren terwijl dat eigenlijk door dat consumenten recht juist niet zo zou moeten zijn.
Die reactie klinkt al beter dan de reactie van de klantenservice van T-mobile. Die vinden namelijk dat de wettelijke bepaling niet voor hen geldt. Voor hen geldt het moment van aanvraag als ingangsdatum voor de bedenktijd. Dan is de tijd al verstreken voordat ik iets ontvangen heb.
Zo staat het ook niet in de wet. Die zegt dat de tijd ingaat na ONTVANGST.

Blijft nog steeds mijn eis overeind: ik wil annuleren binnen de wettelijke termijn maar de combinatie T-mobile -Miky weigert zich aan de wet te houden. Voor beide bedrijven niet echt reclame.
Imagoschade kan wel eens duurder uitpakken dan die paar rotcenten die ze van mij proberen binnen te krijgen.
Reputatie 6
Badge +13
Aan de ene kant snap ik dat je wilt ontbinden want alles is mis gegaan.
(ik zit even terug te lezen want je had ook nummer behoud gedaan begrijp ik dat goed?)
Dat is denk ik een complex stukje denk ik maar zo technisch ben ik niet om dat stukje helemaal te volgen :8
Want dan zou je nummer terug moeten naar je oude abonnement enzo en ik dacht eens begrepen te hebben dat dat iets minder simpel is dan dat ik t nu opschrijf.

Hoe zou T Mobile (ondanks dat zei dus niet echt de fouten hebben gemaakt) het weer wat positiever kunnen maken?

Nogmaals ik ben net als jij klant en probeer enkel mee te denken aan alle kanten (alhoewel aan de kant van Miky niet zo natuurlijk)
En je noemt steeds dat T mobile niet wil ontbinden maar ik vermoed dat dat pas kan als ze een verzoek krijgen vanuit Miky neem ik aan.

Zou Miky wel communiceren met T mobile?
Of zeggen ze alleen dat ze het doen?
Dat is iets wat wij niet weten maar dat kan een moderator ons vat wel vertellen.
Dat telefoonnummer is wel het minste van mijn zorgen.
Nogmaals; ik wil dat abonnementje geannuleerd hebben zonder kosten. Niet meer en niet minder.

(ik heb geloof ik 2 korte gesprekken gevoerd met dat kaartje. Redelijke kosten die hiervoor in rekening worden gebracht betaal ik uiteraard gewoon. Ook conform de voorwaarden. Ik ben de beroerdste niet)

Reageer