Beantwoord

Opgelicht door T-Mobile? Kortingen kloppen niet

Toon eerste reactie

41 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi rgvdm,

Ik snap persoonlijk niet waarom Miky je naar T-Mobile stuurt. Op het moment als ik bij Ziggo een internetverbinding afneem en ik heb storing sturen zij mij ook niet naar VIB-netwerken, maar dan doet Ziggo dit zelf.

Maar het opzeggen van je abonnement gaat wel lastig worden op het moment dat je 2 korte gesprekken hebt gevoerd.
de voorwaarden van Miky zeggen namelijk dit:
Je hebt het recht de koop van de producten te ontbinden binnen zeven werkdagen nadat de producten zijn geleverd. Dit recht vervalt als je binnen deze termijn gebruik maakt van de diensten van T-Mobile. Teruggestuurde producten dienen onbeschadigd, compleet en ongebruikt te zijn en in de originele verpakking te zitten. Aangebrachte verzegelingen mogen niet verbroken zijn.
Ik heb een complete alinea gecopieerd en hieronder geplakt uit de voorwaarden van Miky, waaruit blijkt dat het voeren van een of meerdere gesprekken geen beletsel vormt.
Het is uiteraard ook niet mogelijkom de kwaliteit van een telefoonverbinding te controleren als je hem niet kan testen. Dan blijft het een blinde beslissing.

" Als je ervoor kiest om tijdens de bedenktermijn verbinding te maken met het Netwerk van T-Mobile is dit een uitdrukkelijk verzoek om te starten met de uitvoering van de overeengekomen diensten. In dat geval worden bij herroeping de kosten voor afgenomen diensten tijdens de bedenktermijn (o.a. gesprekskosten en dataverbruik) evenredig in rekening gebracht."

Schiet mij maar lek; ben ik nou degene die uitvluchten verzin?
Hier nog even de link naar de voorwaarden: http://www.miky.nl/gsm/klantenservice/retourneren/
Reputatie 6
Badge +13
Maar waarom is het annuleren gemist?
Want heb je dat formulier ingevuld op de site waar Miky naar linkt?

Miky noemt ontvangst van bestelling als eerste dag en niet de start van contract.
En daar wringt de schoen denk ik....
Mijn eerste reactie na ontvangst van de rekening was verbazing, toen boosheid en ik heb direct aangegeven dat ik wil annuleren. Een reden hoef ik daar wettelijk niet voor op te geven, maar helaas heb ik dat wel gedaan. In eerste instantie was dat de foutieve facturering. Men blijft nu maar terugkomen op die facturering (die is nou toch goed, wat zeur je dan nog?) maar gaat volledig voorbij aan het feit dat ik wil ANNULEREN en dit gedaan hebt binnen de wettelijke termijn.
DAT is waar het om draait en de redenen zijn verder niet van belang. Inmiddels zijn de redenen veranderd maar blijft nog steeds overeind dat ik wil ANNULEREN.
Reputatie 6
Badge +13
Want stel Je verlengt via Miky het contract gaat pas lopen als je oude is afgelopen daar zit een maand verschil in dan gaat de bedenktijd niet pas lopen als je nieuwe contract in gaat.
De bedenktijd gaat in zodra je de bestelling binnen heb dan starten die 14 dagen.

En ik denk dat daar het in jouw stuk mis gaat jij heb het verkeerd begrepen denk ik.

De fout van de factuur zit NIET bij T Mobile maar bij MIKY zei geven de kortingen verkeerd door!!!
Ontvangst van simkaart (geleverd door koerier) 19 november
ingang van contract op 23 november
datum van opzegging 27 november.

Kijk ik naar de periode van 19 november naar 27 november, dan zit ik ruim ONDER de 14 dagen, of maak ik ergens een rekenfout?
Zou er een maand zitten tussen ontvangst van de simkaart en de ingang van het abonnement, dan had je gelijk gehad, maar zo is het dus niet.
Reputatie 6
Badge +13
Maar HOE heb je de annulering aangegeven want ook daar ben je niet duidelijk in.

Tevens is een eerste factuur altijd afwijkend,
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/facturen/eerste-factuur
Je bericht lezend, zie ik dus dat je me gelijk geeft.
"De bedenktijd gaat in zodra je de bestelling binnen heb dan starten die 14 dagen"
Dit is wat ik zelf ook al weken lang aan het mailen ben naar T-mobile en Miky.
Het ergste is dat het zowel in de WET als in de VOORWAARDEN staat, maar tot nu toe niet wordt toegekend.
(Dit lijkt wel heel sterk op het motto; Wij hebben niets met de wet en onze voorwaarden te maken; wij verzinnen ter plekke onze eigen voorwaarden wel)
Ik heb gemaild naar T-mobile en naar Miky. Opzeggen telefonisch (wachtrij te lang) of via de mail.
Letterlijke tekst (gekopieerd uit de ontvangstbevestiging)

Reactie
Uw vraag 27/11/2015 19:45
Met ingang van 23 november heb ikeen 2 jaar contract afgesloten. Ik heb daarbij 14 dagen bedenktijd. We zijn nu 27 november en ik heb me inderdaad bedacht. Ik wens mijn contract met onmiddelijke ingang te beeindigen. Ik zit op dit moment nog ruim binnen de 14 dagen, dus verwacht ik geen problemen op dat gebied

Toen wist ik nog niet dat ik zou moeten blijven mailen tot mijn vingers er van gaan bloeden.
Hieruit blijkt ook DAT ik ook heb opgezegd bij Miky en verklaart tevens waarom ik ook bij T-mobile heb opgezegd. Dit is antwoord van Miky op mijn annulering:

Goedendag,

Bedankt voor uw e-mailbericht.

Wij gaan voor u contact opnemen met T-Mobile over uw factuur.

De opzegging van uw contract dient u zelf bij T-Mobile te doen, gezien dat uw provider is. Wij kunnen alleen bestelling in orde maken.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Esmee
Miky Klantenservice
En nu?
Reputatie 6
Badge +16
Hi Rgvdm,

We gaan graag met je op zoek naar een oplossing. Het is dus goed dat je dit bij ons hebt aangegeven. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie.

Ik wacht je reactie af!
Dank je wel. Privebericht teruggestuurd.

Reageer