Beantwoord

Overige kosten voor bellen in de EU?

• 16 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 824 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 37 reacties
Vanmiddag heb ik met mijn mobiel twee keer gebeld naar familie in Spanje (= binnen EU). Met mijn abonnement zou ik als het goed is 150 minuten moeten kunnen bellen binnen Nederland en EU, maar in de My T-Mobile app zie ik toch € 0,58 aan overige kosten staan voor bellen naar het buitenland. Daarnaast zijn die twee telefoontjes naar Spanje ook nog van mijn belminuten afgetrokken. Ik heb vervolgens contact opgenomen met de klantenservice hierover. Diegene adviseerde mij uiteindelijk om de factuur af te wachten. Vervolgens keek ik weer in de app en zag ik dat de € 0,58 aan overige kosten bovendien op de factuur van de volgende maand in rekening zullen worden gebracht. Dus ik heb er niet veel vertrouwen in gekregen dat dit vanzelf goedkomt. Waarom kan de klantenservice deze onterechte kosten eigenlijk zelf niet herstellen? Ik durf voorlopig niet meer te bellen naar Spanje, want er worden blijkbaar toch extra kosten in rekening gebracht en het is maar de vraag of ik die kan terugkrijgen. Gelukkig was ik dankzij de app gelijk hiervan op de hoogte, want stel nou dat ik er pas na een maand achter zou komen? Nogal waardeloos dat je voor zo’n nare verrassing kan komen te staan, terwijl duidelijk overal bij staat “NL + EU”!
icon

Beste antwoord door Hajar 17 augustus 2019, 13:10

Hi ed,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je gebruik maakt van een Basis Sim only abonnement. Bij dit abonnement betaal je wel voor bellen naar de EU. Op deze pagina vind je de tarievenlijst van je abonnement en als je bij kopje buitenland kijkt dan zie je de tarieven ook terug. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi ed,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je gebruik maakt van een Basis Sim only abonnement. Bij dit abonnement betaal je wel voor bellen naar de EU. Op deze pagina vind je de tarievenlijst van je abonnement en als je bij kopje buitenland kijkt dan zie je de tarieven ook terug. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Reputatie 1
Bedankt @Hajar voor je reactie, nu is het een stuk duidelijker.

Ik had al gekeken op de tarievenlijst en zag inderdaad de buitenbundel tarieven voor bellen naar het buitenland. Wat ik helaas niet in de tarievenlijst kon terugvinden, is dat bellen naar de EU met een Basis Sim abonnement standaard buiten de bundel valt en niet pas als je belminuten op zijn. Dit staat dan vermeld op een hele andere pagina op jullie website: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/buitenland. Het is jammer dat je dit niet op dezelfde pagina kunt terugzien als die van de tarievenlijst. De verschillende tarievenlijsten kun je namelijk vinden op https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/facturen-en-tarieven/tarieven.

In het kopje boven mijn hoeveelheid data, sms en belminuten in My T-Mobile staat duidelijk "in NL en EU", maar dit geldt jammer genoeg niet voor bellen naar de EU. Helaas staat dit gegeven ook niet vermeld in de tarievenlijst. Vervolgens moet ik op jullie website op zoek gaan naar die ene andere pagina waar dat wel in staat om erachter te komen hoe het precies in elkaar zit. Dit vind ik niet alleen onoverzichtelijk, maar ook erg misleidend.

Ik ben in ieder geval blij dat nu duidelijk is geworden waarom en hoe deze overige kosten voor het bellen naar Spanje zijn berekend.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ed,

Bedankt voor je feedback over het vinden van de informatie. Ik zal dat zeker doorgeven. Wel fijn dat het nu wat duidelijker is. Mocht je in de toekomst weer vragen hebben, laat het ons vooral weten. We staan altijd voor je klaar op onze Community!

Reageer