Vraag

Resterend Beltegoed "Relax 25 '10"

Ergens in 2010 heb ik een relax-25 abbonnement afgesloten. De loopduur voor dit abbonnement was 2 jaar en die is inmiddels verstreken. Ik heb gedurende mijn abbonnementsperiode een resterend beltegoed van €95.20 opgebouwd. Dit is tegoed waar ik voor betaald heb dus ik ben niet bereid dit zomaar in de prullenbak te gooien bij het verlengen of veranderen van mijn abbonnement. Mijn vraag; Wat zijn mijn opties?

88 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@spinazietje

Welkom op het T-Mobile Forum!:)

Je kunt het abonnement verlagen naar een Relax 15. Zo betaal je maandelijks minder en heb je meer tijd om je opgespaarde tegoed te verbruiken. Door te verlagen sluit je geen nieuw contract af. Verlengen blijft mogelijk en als je wilt opzeggen wordt er een opzegtermijn van 1 maand gehanteerd.
Hallo ik heb hetzelfde probleem, maar het resterend beltegoed is al opgelopen naar ruim 217€, mijn abonnement loopt binnenkort af, en ben door dit probleem ook van plan dit niet te verlengen, volgens mij heb ik een volledig verkeerd abonnement aangeraden geweest, ik bel namelijk nooit met mijn gsm, wat ik 2 jaar terug ook aangegeven heb, alleen sms-en en meestal naar het buitenland...jammer maar de provider kan er dan maar weer gelukkig mee zijn...:(
Bedankt voor je reactie Ysammar. Ik denk dat ik dit meteen ga doen! 😃
Reputatie 4
Badge +3
@Majo57

Welkom bij het T-Mobile Forum!:)

Ook jij kunt het abonnement na 20 oktober verlagen naar een Relax 15 om zo je opgespaarde tegoed te kunnen verbruiken.

@spinazietje

Graag gedaan 😉
Heb hetzelfde probleem, klantenservice van T-mobile gebeld, waardeloos! Heb een relax 20 abbo die afloopt en ruim 100 euro beltegoed over.
Kan overschakelen naar een nieuw 15 abbo, maar houdt dus in dat ik 5 euro per maand terug verdien van de ruim 100 euro. Ben ik dus 20 maanden bezig!!!
Dit kun je toch geen oplossing noemen???
Reputatie 2
Dit punt is al vaak eerder behandeld in dit forum. Het overschakelen naar een lager abonnement wordt inderdaad aangeraden. Dit is helaas de enige optie.

Ook ik ben inderdaad nog wel een maand op 10 bezig om mijn beltegoed op te maken. Ik weet het, uiteindelijk heb ik zelf een te duur abonnement afgesloten, maar aan de andere kant heeft t-mobile de abonnement zomaar aangepast, waardoor je het beltegoed nu niet meer onbeperkt mee kan nemen.

Wat ik er jammer vindt van T-mobile is, dat ze niet eenmalig mee een actie komen om dit probleem uit de wereld te helpen. Doe eenmalig al deze mensen een goede aanbieding, bijvoorbeeld het gebruik van 75% van je resterende beltegoed voor aanschaf van een telefoon of als korting bij een verlenging o.i.d. . Ik denk dat velen met mij wel bereid zijn om iets van hun beltegoed in te leveren om dit probleem op te lossen. Lijkt mij voor T-mobile ook goed. Ze verdienen er nog aan en ze zijn in één klap van een heleboel gezeik af én hebben weer heel veel tevreden klanten (en ik heb het idee dat dat in deze tijd heel wat waard is).
wat goed was bij tmobile werd op de een of andere dag afgeschaft ik bedoel hiermee het flex abonnement. je kon hier alles mee betalen 0900 nrs enzo.
zal ook wel nooit meer terug komen, daarm heb ik opgezegd en over gestapt naar lebara.
Reputatie 2
Bij begin  contract ( 10 euro per maand ) bleef beltegoed onbeperkt geldig . Als ik nu verleng vervalt al mijn tegoed.Als ik niets doe blijft mijn tegoed  wel behouden.
Is T.mobile nu zo dom of ben ik slim genoeg? Kan iemand mij de logica  uitleggen? J.Ansems
Hallo, 
Mijn abbo is enkele maanden terug afgelopen.
Kan een moderator mijn abonnement aub verlagen naar een relax '10? (of 15, wat is de laagste?).
Ik begrijp dat mijn beltegoed dan behouden blijft?
Met dezelfde web'n'walk bundel die ik nu ook heb. 
met dank

ps hoe zit het met simblokkering? Kan ik nu ook een andere simkaart in mijn iphone doen of moet ik dat aanvragen ergens? 

Dit punt is al vaak eerder behandeld in dit forum. Het overschakelen naar een lager abonnement wordt inderdaad aangeraden. Dit is helaas de enige optie.

Ook ik ben inderdaad nog wel een maand op 10 bezig om mijn beltegoed op te maken. Ik weet het, uiteindelijk heb ik zelf een te duur abonnement afgesloten, maar aan de andere kant heeft t-mobile de abonnement zomaar aangepast, waardoor je het beltegoed nu niet meer onbeperkt mee kan nemen.

Wat ik er jammer vindt van T-mobile is, dat ze niet eenmalig mee een actie komen om dit probleem uit de wereld te helpen. Doe eenmalig al deze mensen een goede aanbieding, bijvoorbeeld het gebruik van 75% van je resterende beltegoed voor aanschaf van een telefoon of als korting bij een verlenging o.i.d. . Ik denk dat velen met mij wel bereid zijn om iets van hun beltegoed in te leveren om dit probleem op te lossen. Lijkt mij voor T-mobile ook goed. Ze verdienen er nog aan en ze zijn in één klap van een heleboel gezeik af én hebben weer heel veel tevreden klanten (en ik heb het idee dat dat in deze tijd heel wat waard is).

op het radar forum worden ook al steeds meer klachten geplaatst en mensen worden steeds minder verteld dat ze het beltegoed kwijt raken.
Aanbiedingen komen er niet vanuit t-mobile en het advies wordt steeds meer gewoon je abbo laten doorlopen , ze willen er toch op een gegeven moment van af.
Ik ben al met een paar mensen aan het kijken of we juridisch iets tegen ze kunnen beginnen, wat ze zeker niet kunnen doen is nu je huidige oude abbo zomaar stop zetten met verlies van je tegoed ( dit valt dan onder diefstal en kan men aangifte doen).
Ze moeten wel iets doen voor de mensen maar dit moeten ze zelf ook even inzien.
Je hebt helemaal gelijk Robbor ,samen met mijn ega een beltegoed van 500+ Euro en 7 jaar lid geweest van T-mobile met de nadruk op GEWEEST.
Als een doorlopende verplicht van Relax 15 de enigste oplossing is geweest betekend dit in ons geval dat we behalve een afbouw van ca 35 Euro per maand ook nog iedere maand 15 Euro moeten betalen om ons eigen geld te mogen gebruiken.
Maar wel adverteren en jongeren lokken als de belbundel te klein is,
Ik denkl dat dit een probleeem is van de dag van vandaag en niet beperkt blijft tot T-mobile.
Meer flexibilliteit ook met de de beldundels omlaag brengen is de de enigste optie,en providers de macht in reduceren.
Als je juridische stappen wil ondernemen wil ik graag op de hoogte blijven ,wie weet
Reputatie 7
@jjaajj
Ik heb je abonnement verlaagd naar een Relax 15 '10. Je blijft al je beltegoed houden en je simkaart kun je gewoon blijven gebruiken. 🙂
Reputatie 7
@robbor
Het tegoed is alleen onbeperkt houdbaar met hetzelfde abonnement. Als je zelf ervoor kiest om je abonnement met andere voorwaarden te verlengen of op te zeggen dan vervalt het tegoed. Ik snap dat er geen abonnement is waarbij je het tegoed kan meenemen. Daarom is je abonnement houden onder dezelfde voorwaarden de enige optie.
Hallo Michel ,kun je mijn abbo ook verlagen naar Relax 5'10 miv 2-08.

Betekend dit ook dat ik op de iphone mijn internet zonder extra kosten behoud.
En welke bundel wordt het eerst aangesproken het tegoed of de maan relax 15  bundel
wordt dan alles wat je hier overheen gaat aangevuld uit groot beltegoed 
Dag, hier hetzelfde probleem. 175 euro tegoed, ik krijg het nooit op. Ik zal dit forum volgen, hoop op een oplossing. Wat een drama.
Helaas ga ik ook de bietenbrug op met het 'relaxab. meer dan 200 euro tegoed....  😞
robbor schreef:

dit is iets wat ik al div keren heb gemeld alleen wordt er steeds een nieuwe topic gemaakt vandaar mijn reacties.jullie als moderators zouden ook eens achter de klanten  moeten gaan staan en met een degelijke oplossing komen i.p.v. alleen maar verlagen van je abbo.het wordt eens tijd dat de leiding van dit bedrijf er eens achter komt wat ze doen met hun trouwe klanten en serieuse oplossingen gaan aanbieden.Het lijkt er op dat dit een spelletje word van de langste adem of eindelijk iets bereikt wordt via Opta of de rechter

Ben al tijd bezig met heen en weer mailen, tweeten etc. Heb contact met klantenservice gehad, die toegeven dat ik er niks aan heb om mijn abbo te verlagen naar een Relax 15, wil je internet houden komt daar weer 10 euro bij he. Ga ik maandelijks 5 euro meer betalen om 5 euro per maand terug te verdienen.
Dat is toch geen oplossing?
Reputatie 4
Badge +3
@hmh.simons

Het is pas mogelijk om het abonnement te verlagen wanneer je contract is verlopen. Jouw contract loopt nog tot 1 november 2012. Daarna kun je het abonnement zelf via My T-Mobile verlagen. Als het niet lukt dan willen wij het abonnement natuurlijk ook voor je verlagen. Je kunt na de wijziging internet blijven gebruiken zoals je dat nu ook doet. En het opgespaarde tegoed wordt eerst verbruikt daarna pas het nieuwe. Heb ik zo antwoord gegeven op je vragen?
Jammer dat de moderator alleen reageert op vragen over het verlagen van het beltegoed en NIET op klachten
Reputatie 4
Badge +3
@Sandra1968

Ik had hier al antwoord gegeven op je vraag. En inmiddels heb ik je ook een privébericht gestuurd.;)
Nou jippie, ik mag volgens mij morgen mijn contract gaan verlengen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. 2 jaar geleden mijn abbo verlengd en toen al overgestapt van Flex naar Relax ivm aanschaf Iphone en de Flex abonnementen gingen eruit. De internet abbonnementen zijn belachelijk duur. Ik ga geen €40 per maand betalen voor een abonnement omdat ik een smartphone heb.

In eerste instantie had ik een Flex 20 wat prima was, daarna naar Relax 25 gegaan met gratis Web 'n Walk en nu lees ik dat die vlieger dus ook niet meer opgaat. Heel klantvriendelijk. Doet me denken aan het Joep van het Hekje verhaal. Laats via Chat

Ik ben geloof ik al bijna 10 jaar klant bij T-mobile en mijn vader komt nog uit het BEN tijdperk, die heeft vorig jaar dezelfde fout gemaakt (want zo voelt het). Ik ben nu maar aan het bellen om te bellen om van het beltegoed af te komen.

In de winkel wordt je niet eens klantvriendelijk geholpen, het is 'stikken of slikken'. Ik denk dat ik beter een sim abbo kan nemen en een los toestel kan kopen. Dan ben ik aan het einde van de rit voordeliger uit.

@hmh.simons

Het is pas mogelijk om het abonnement te verlagen wanneer je contract is verlopen. Jouw contract loopt nog tot 1 november 2012. Daarna kun je het abonnement zelf via My T-Mobile verlagen. Als het niet lukt dan willen wij het abonnement natuurlijk ook voor je verlagen. Je kunt na de wijziging internet blijven gebruiken zoals je dat nu ook doet. En het opgespaarde tegoed wordt eerst verbruikt daarna pas het nieuwe. Heb ik zo antwoord gegeven op je vragen?

Dank je Ysammar,inmiddels is het  03-08 ,je mag van mij verlagen naarrelax15 '10(zo laag mogelijk)
alvast bedankt
Reputatie 4
Badge +3
@Celana

De Smart abonnementen zijn conform de markt van tegenwoordig. Als je Flex en Relax bent gewend dan begrijp ik dat je de Smart abonnementen minder aantrekkelijk vindt. Helaas kun je niet meer verlengen met een Relax.:(

@hmh.simons

Ik kan dat niet nu al voor je doorzetten in het systeem zodat het automatisch gebeurd. Na 1 november mag je mij een privébericht sturen en dan zal ik het abonnement voor je verlagen als het jezelf niet lukt via My T-Mobile.:)

Ik kan dat niet nu al voor je doorzetten in het systeem zodat het automatisch gebeurd. Na 1 november mag je mij een privébericht sturen en dan zal ik het abonnement voor je verlagen als het jezelf niet lukt via https://"https://www.t-mobile.nl/my_t-mobile/htdocs/page/my_tmobile/login/login.aspx?vid=PersoonlijkLogin".:)

Mijn contract is afgelopen maand afgelopen en ik heb ook geprobeerd mijn Relax 20 naar een Relax 15 om te zetten via My T-Mobile... maar dat lijkt niet echt te lukken. Misschien dat je daar even naar zou willen kijken?
@Ysammer

Helaas dan betekent dat dat jullie 2 trouwen klanten gaan verliezen, waar kan ik ergens de informatie vinden over nummer proteringen en opzeggingen?
Verreweg van klantvriendelijk!

Reageer