Beantwoord

simkaart activeren

• 19 december 2019
  • 6 reacties
  • 351 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb 2 weken geleden een iPhone 11 besteld met abbonement van t-mobile.

ik heb gekozen om me oude nummer te houden van Simpel.

toen ik me simkaart had ontvangen zag ik ook dat het niet me oude nummer was wat ik ook best raar vond

Ik heb gisteren mijn telefoon binnen gekregen en heb alles van me oude iPhone overgezet naar me nieuwe.

ik heb vaak geprobeerd om me simkaart te activeren wat niet lukte. Iedere keer stond er dat mijn nummer niet was geregistreerd.

ik heb me telefoon uit en aan gezet.

vliegtuigmodus uit en aan.

simkaart d’r uit en weer dr in

maar heb geen goede resultaat ontvangen

mijn vraag is:

of iemand mij zou kunnen helpen of eventueel nog tips kan geven over het activeren van mijn simkaart.

icon

Beste antwoord door Seccie 20 december 2019, 16:33

Hallo @Rapak lees even onderstaande reactie: 

Hi @Rapak 

Hier help ik je graag bij verder! Kun je mij in een privébericht je 06-nummer. adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN sturen? Met deze gegevens kijk ik makkelijk met je mee! :grinning:

Ik geloof dat

@Evy je graag wil helpen

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Rapak lees even onderstaande reactie: 

Hi @Rapak 

Hier help ik je graag bij verder! Kun je mij in een privébericht je 06-nummer. adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN sturen? Met deze gegevens kijk ik makkelijk met je mee! :grinning:

Ik geloof dat

@Evy je graag wil helpen

Hoi @Seccie 

ikheb nog geen sms ontvangen van tmobile of mobiel.nl over het activeren van mijn sms of nummerbehoud

Reputatie 6
Badge +4

Hi @Rapak 

Reputatie 6
Badge +9

Hoi @Rapak ik ben even de faq bij mobiel.nl gaan doornemen en toen stuitte ik op het volgende: 

Nummerbehoud aanvragen
Als je nummerbehoud hebt aangevraagd, gaat je nieuwe abonnement in op de dag dat je oude abonnement niet meer werkt. Nadat je een nieuw abonnement hebt besteld op onze website wordt er een nummerbehoudverzoek ingediend bij de provider. Je ontvangt daarna vanuit de provider een sms. Als je de instructies volgt en deze sms bevestigt, ontvang je per sms een bevestiging van je nieuwe provider.

Heb je vanuit T-Mobile een sms ontvangen? 
Mocht je nog geen sms ontvangen dan adviseer  ik je om eerst even contact met mobiel.nl te zoeken, omdat je via deze externe partij je aanvraag hebt gedaan. 

Ik hoor het graag van je!

Beste Seccie,

bedankt voor je reactie.

ik heb mijn nummerbehoud aangevraagd op mobiel.nl tijdens het bestellen.

ik heb ook al geprobeerd om een account te maken maar die kan ik niet aanmaken omdat ik bij het invoeren van mijn mobiele nummer dit binnen krijg:

Je mobiele nummer is (nog) niet bekend in het systeem. Dit kan zijn omdat je contract nog niet actief is of pas vandaag geactiveerd wordt. Probeer het later nog eens.

Ik zou hier graag ook een oplossing voor willen vinden

Reputatie 6
Badge +9

Hoi @Rapak , 

Welkom bij T-Mobile en welkom bij de community!
Je hebt een mooi toestel besteld en ook inmiddels ontvangen.
Je stelt enkele vragen ik zal proberen om je vragen voor zover (voor mij) mogelijk te beantwoorden. Ik ben zelf ook een klant van T-Mobile.

Is er een aanvraag voor nummerbehoud gedaan? Je kunt dit controleren door naar deze link te gaan, mocht er nog geen aanvraag in staan, dan kun je meteen een aanvraag indienen. 

Je geeft ook aan dat je diverse malen hebt geprobeerd om je nieuwe simkaart te activeren. Als mede-klant heb ik geen inzage in klantgegevens, we zullen even een reactie van een T-Mobile moderator moeten afwachten om je verder te helpen met het activeren van je simkaart. Meestal reageren moderators binnen de 24/48 uur m.u.v. feestdagen natuurlijk.

Ik hoor graag van je of er een aanvraag voor nummerbehoud stond, of dat je deze nu zelf hebt ingediend. 

PS: Wat je natuurlijk wel alvast kan doen is een My T-Mobile account aanmaken. Dan heb je straks altijd toegang tot je abonnement en je instellingen. 

Reageer