inmiddels heb ik al 1,5 jaar internet via een Dongel van T-mobile. Eigenlijk heeft het nooit lekker gewerkt. Nadat een bepaald aantal mbs op is, zou je 'traag' internet krijgen. Dat blijkt dus regelmatig te betekenen dat je 10x een pagina opnieuw moet laden en hij het vaak helemaal niet doet. Dan heb ik het niet eens over plaatjes maar puur een webpagina. Je krijgt dan te zien dat hij de pagina niet kan laden. Soms gaat het ineens wel weer vlotter. Traag internet had ik prima gevonden, ik heb geen haast. Maar letterlijk 10x klikken en soms dan nog geen resultaat (na minuten) voor 1 pagina noem ik geen 'traag internet' meer. Ook de onvoorspelbaarheid is vervelend.
Helaas heb ik destijds een 2-jarig abonnement afgesloten. Kan ik niet al eerder van dit abonnement af?
Mvg, Jacks
Beste antwoord door Mitch
Allereerst welkom op ons forum. Uiteraard is het niet leuk om te lezen dat het voor je gevoel nooit heel goed heeft gewerkt. Ik zie dat je op jouw postcode wel een goede tot zeer goede dekking zou moeten ervaren. Vanaf de Rijpenweg naar de kust wordt het wel minder, dat vooral te maken heeft met het (logische) gebrek aan masten in het Nationaal Park Zuid-Kennemerland. De basissnelheid ontleent zich inderdaad niet voor intensief gebruik. Heb je al eens nagedacht om het volume van de databundel te verhogen?
Via My T-Mobile > Facturen kun je in het drop-down menu kiezen voor 'Internet in Nederland'. Hier kun je per maand inzien hoeveel data is verbruikt. Wellicht dat een bundel beter past bij je surfgedrag.
In theorie zou je het abonnement kunnen afkopen. De resterende maanden worden dan in een keer in rekening gebracht. Er is dan alleen sprake van een opzegtermijn van een maand.
Uiteraard kijk ik liever mee naar hoe we je gevoel positiever kunnen stemmen. Zou je eens een speedtest kunnen doen met het tablet? Dan krijgen we in ieder geval inzage met welke snelheid je gebruikmaakt van de simkaart.