Beantwoord

Slecht internet via dongel

• 10 februari 2017
  • 9 reacties
  • 1388 Bekeken

Beste lezer,

inmiddels heb ik al 1,5 jaar internet via een Dongel van T-mobile. Eigenlijk heeft het nooit lekker gewerkt. Nadat een bepaald aantal mbs op is, zou je 'traag' internet krijgen. Dat blijkt dus regelmatig te betekenen dat je 10x een pagina opnieuw moet laden en hij het vaak helemaal niet doet. Dan heb ik het niet eens over plaatjes maar puur een webpagina. Je krijgt dan te zien dat hij de pagina niet kan laden. Soms gaat het ineens wel weer vlotter. Traag internet had ik prima gevonden, ik heb geen haast. Maar letterlijk 10x klikken en soms dan nog geen resultaat (na minuten) voor 1 pagina noem ik geen 'traag internet' meer. Ook de onvoorspelbaarheid is vervelend.

Helaas heb ik destijds een 2-jarig abonnement afgesloten. Kan ik niet al eerder van dit abonnement af?

Mvg, Jacks
icon

Beste antwoord door Mitch 10 februari 2017, 14:20

Hoi Jacks88,

Allereerst welkom op ons forum. Uiteraard is het niet leuk om te lezen dat het voor je gevoel nooit heel goed heeft gewerkt. Ik zie dat je op jouw postcode wel een goede tot zeer goede dekking zou moeten ervaren. Vanaf de Rijpenweg naar de kust wordt het wel minder, dat vooral te maken heeft met het (logische) gebrek aan masten in het Nationaal Park Zuid-Kennemerland. De basissnelheid ontleent zich inderdaad niet voor intensief gebruik. Heb je al eens nagedacht om het volume van de databundel te verhogen?

Via My T-Mobile > Facturen kun je in het drop-down menu kiezen voor 'Internet in Nederland'. Hier kun je per maand inzien hoeveel data is verbruikt. Wellicht dat een bundel beter past bij je surfgedrag.

In theorie zou je het abonnement kunnen afkopen. De resterende maanden worden dan in een keer in rekening gebracht. Er is dan alleen sprake van een opzegtermijn van een maand.

Uiteraard kijk ik liever mee naar hoe we je gevoel positiever kunnen stemmen. Zou je eens een speedtest kunnen doen met het tablet? Dan krijgen we in ieder geval inzage met welke snelheid je gebruikmaakt van de simkaart.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Als je buiten je bundel gaat, dan wordt de snelheid verlaagd naar 128 kbps down. Dit is gewoon erg traag.
Moderne websites worden steeds groter en groter (sommige zijn zelfs een paar MB). Als er in de achtergrond ook nog dingen worden geupdate (denk aan Windows Updates, Google Drive, Dropbox etc), dan is het gewoon niet te doen.

Je kunt het beste even wachten tot een T-Mobile medewerker deze topic oppakt, die kan kijken wat je het beste kunt doen.

Groet,
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Jacks88,

Allereerst welkom op ons forum. Uiteraard is het niet leuk om te lezen dat het voor je gevoel nooit heel goed heeft gewerkt. Ik zie dat je op jouw postcode wel een goede tot zeer goede dekking zou moeten ervaren. Vanaf de Rijpenweg naar de kust wordt het wel minder, dat vooral te maken heeft met het (logische) gebrek aan masten in het Nationaal Park Zuid-Kennemerland. De basissnelheid ontleent zich inderdaad niet voor intensief gebruik. Heb je al eens nagedacht om het volume van de databundel te verhogen?

Via My T-Mobile > Facturen kun je in het drop-down menu kiezen voor 'Internet in Nederland'. Hier kun je per maand inzien hoeveel data is verbruikt. Wellicht dat een bundel beter past bij je surfgedrag.

In theorie zou je het abonnement kunnen afkopen. De resterende maanden worden dan in een keer in rekening gebracht. Er is dan alleen sprake van een opzegtermijn van een maand.

Uiteraard kijk ik liever mee naar hoe we je gevoel positiever kunnen stemmen. Zou je eens een speedtest kunnen doen met het tablet? Dan krijgen we in ieder geval inzage met welke snelheid je gebruikmaakt van de simkaart.
Besten,

bedankt voor jullie reacties. Ik heb destijds gelijk voor twee jaar afgesloten met de gedachte; langzaam internet vind ik niet erg. Nu is dus gebleken dat het geen langzaam internet is, maar vaak geen internet of 10x opnieuw klikken. Ik snap best dat ik voor een laag bedrag/maand niet heel veel kan verwachten. Maar hoe het nu werkt is mijns inziens echt wat anders dan langzaam internet.

Op die manier afkopen is natuurlijk geen optie. Dan zou ik evengoed het abbo af kunnen laten lopen en daarnaast 'echt internet' afnemen bij een andere aanbieder. Dan worden alleen de maandelijkse kosten voor internet mij te hoog.

Als ik internet gebruik (altijd met laptop) heb ik geen andere dingen ernaast draaien; enkel alleen 1 webpagina. De speedtest doen lukt niet; of hij blijft staan op 'zoeken naar de optimale server' of de knop 'ga!' verschijnt steeds opnieuw nadat ik erop geklikt heb. In het verleden heb ik ook eens zo'n test gedaan toen kwam er geloof ik 0,12 uit maar kon hij de test ook niet afronden doordat de verbinding verbroken werd.

Dit antwoord kon ik ook niet via het internet van mijn dongel verzenden, vandaar mijn late antwoord. Via het internet elders, waar ik nu op zit, kan dat wel en doet ook de speedtest het goed op mijn laptop (9.05 download en 4.12 upload).

Mvg, Anne
Reputatie 5
Badge +17
Hallo Anne,

128 kbps (0.12, wat je dus hebt gemeten) is nóg trager dan internet van 17 jaar geleden. Het is echt alleen bedoeld voor tekst (denk aan e-mail of chatten) en niet om websites te laden.
Een website zoals telegraaf.nl duurt 2 minuten (!!) om te laden, terwijl met 'normaal' internet het enkele seconden duurt.

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hi Anne,

Onze Klantexpert heeft inderdaad gelijk met zijn antwoord. Het is langzaam, maar wel wat bij jouw abonnement hoort. Deze snelheden zijn inderdaad de basissnelheid en echt bedoeld om gewoon online te blijven. Misschien is T-Mobile Go of 4G voor Thuis meer iets voor je? Ik weet niet precies waar je dit abonnement voor gebruikt en hoe intensief jouw verbruik is?
Vreemd; soms is het ineens wel sneller, zelfs bijna zo snel als wanneer ik nog mb's heb, heel vreemd. Al met al vind ik dat t-mobile dit duidelijk mag communiceren; ik heb nergens een aantal mb's gelezen en verwachtte ook met zeer langzaam internet wel gewoon webpagina's te kunnen laden. Als ik van te voren had geweten dat het 'langzame internet' inhield dat je (mogelijk) geen webpagina's kunt laden/10x opnieuw moet aanklikken, had ik misschien een wat groter abbo afgesloten. Nu voel ik me toch bedonderd (ook al staat misschien ergens in hele kleine lettertjes bovenstaand genoemd?) en wil ik er alleen maar vanaf. Ik had gehoopt dat uit coulance mijn abbo eerder beëindigd kon worden, zonder de komende maanden nog te hoeven betalen.

Zodra mijn abonnement is afgelopen ga ik absoluut niet nog iets afnemen van t-mobile. Bij Telfort heb ik mijn telefoonabbo, daar heb ik tot nu toe enkel positieve ervaringen mee qua prijs en qua service.

Mvg, Anne
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Anne,

Erg jammer om te lezen dat je je bedonderd voelt, dit is zeker niet de bedoeling!

De abonnementen van Stel Samen & Stel Bij zitten nu niet meer in ons assortiment, maar er zijn altijd bundels met een bepaald aantal minuten en/of MB's. Je kunt op de prijslijst van jouw abonnement zien uit welke bundels je toendertijd kon kiezen. Je kunt overigens bij Stel Samen & Stel Bij ook ten allen tijde jouw bundel bijstellen, dus als je wilt kun je deze altijd (1 keer per maand) bijstellen naar je eigen behoeften. Als je wilt kun je dus via My T-Mobile de bundel nog veranderen naar bijvoorbeeld 1 GB voor €6,04 per maand.

In bovenstaande link en op de website vind je ook terug dat de internetsnelheid aangepast wordt wanneer jouw databundel op is. Op dat moment kun je ervoor kiezen om op lage snelheid verder te internetten. Dit is echt bedoeld om je niet in één keer af te kappen, maar online te kunnen blijven. Voor meer data-intensieve diensten kun je dan een MB-aanvuller aanschaffen, dan verkrijg je de hogere snelheid weer.

Erg jammer om te lezen dat je na afloop wilt opzeggen, we hadden dit namelijk snel en eenvoudig voor je kunnen ophelderen, dan had je er niet 1,5 jaar mee hoeven lopen. Als er echter iets is waar we je op dit moment nog bij kunnen helpen, laat het dan gerust weten!
Online blijven is het dus niet nadat je mb's op zijn. Ik weet best dat ik het abonnement kan verhogen, dat was ongetwijfeld ook de bedoeling van de dongel. Dat veel mensen beginnen met weinig mb's en daarna hun maandelijkse kosten verhogen.

Wat ik verwachtte toen ik het product kocht was even snel internet, en daarna langzaam maar constant internet. Wat ik kreeg was niet-heel-snel-internet en daarna soms geen, soms langzaam internet.

Zo'n verschil tussen verwachting en heel iets anders krijgen en bij vragen aan T-mobile vooral op de optie gewezen worden dat je je abonnement kan verhogen maakt dat ik me wel bedonderd voel en geen gebruik meer zal maken van T-mobile en dat ook niet aan iemand anders zal adviseren. T-mobile zal niet de enige zijn met zulke trucs maar toch. Dus afgezien van het beëindigen van mijn contract hoeven jullie niets meer voor mij te doen :)

Mvg, Anne
Reputatie 7
Badge +20
Hi Anne,

Jammer om te lezen dat je het contract wilt stopzetten. Ik had je graag een andere oplossing geboden. Wil je nu jouw contract afkopen of wil je jouw contract door laten lopen tot de einddatum van je contract en hem dan stopzetten?

Ik hoor graag van je. 😉

Reageer