Beantwoord

Sms dubbel afgeschreven.

• 9 mei 2019
  • 8 reacties
  • 1010 Bekeken

Ik gebruik sinds kort sms ivm een kennis die geen smartphone heeft.
mijn bundel van 100 sms was binnen paar dagen op.
na onderzoek mijnerzijds bemerkte ik dat T-Mobile niet de max 160 tekens per sms hanteert.
enkele berichten waren veel minder, b.v. mijn laatste sms had 80 tekens, alleen tekst incl spaties, maar er werden 2 sms afgeschreven, zelfde datum, tijd, nummer, zoals vele sms daarvoor.

Wat gaat T-Mobile hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Folkert 9 mei 2019, 23:08

Graag gedaan!

Je kunt eenvoudig controleren op de iPhone hoeveel karakters er gebruikt worden, zie https://www.applimited.nl/tips/iphone/484-aantal-tekens-van-sms-bericht-weergeven-op-de-iphone

Niemand heeft een iPhone bij ons thuis, ik gebruik een Nokia 6.1 en die geeft standaard het aantal gebruikte tekens weer. Bij 145 karakters gaat hij de sms splitsen.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hangt ook van het soort tekens af. Als je puur ascii gebruikt heb je een byte per teken. Maar als je smileys gebruikt is een andere codering nodig en die kan best wel 2 bytes per teken nodig hebben.
Dank voor reactie.
Dat is mij bekend, ik gebruik in sms geen smileys, puur ascii.
ik heb wat proeven gedaan, blijkt dat boven de 40 tekens wordt 2e sms, enz.
volgens mij hanteren ze per sms max. 40 tekens.
Reputatie 7
Badge +18
@Jacobus.Kooij

Ik heb zojuist een lange test sms verstuurd naar een huisgenoot. Totale lengte 170 ASCII karakters. De telefoon (Nokia 6.1) splitst de sms op in 2 delen bij 145 karakters. Nu even afwachten op mijn sms bundel update om te kijken hoeveel T-Mobile gerekend heeft. Wordt vervolgd...

Groet, Folkert
Reputatie 7
Badge +18
@Jacobus.Kooij

Er zijn zojuist 2 SMSjes afgeschreven uit mijn bundel voor een sms met 170 ASCII karakters dus het is niet waar dat T-Mobile meerdere sms afschrijft voor berichten van b.v. 40 of 80 karakters. Waarschijnlijk voegt jouw telefoon iets toe waardoor de berichten toch groter zijn dan ze lijken.

Groet, Folkert
Interessant, bedankt voor deze actie.
Bedankt Folkert,
duidelijk, het lijkt dus telefoon afhankelijk te zijn, als u tenminste geen iPhone gebruikt.
Ik gebruik een iPhone.

Vr. Groet.
Reputatie 7
Badge +18
Graag gedaan!

Je kunt eenvoudig controleren op de iPhone hoeveel karakters er gebruikt worden, zie https://www.applimited.nl/tips/iphone/484-aantal-tekens-van-sms-bericht-weergeven-op-de-iphone

Niemand heeft een iPhone bij ons thuis, ik gebruik een Nokia 6.1 en die geeft standaard het aantal gebruikte tekens weer. Bij 145 karakters gaat hij de sms splitsen.

Groet, Folkert
Bedankt Folkert👌

Reageer