Beantwoord

Stappen van Overstappen naar T-Mobile met nummerbehoud?

• 28 december 2016
  • 5 reacties
  • 435 Bekeken

We hebben in ons gezin van 4 personen allemaal een T-Mobile abonnement, en nu willen we ook nog mijn schoonmoeder aanmelden, en dan natuurlijk toevoegen aan onze "Samen" groep. Ze heeft nu een mobiel contract bij Simpel (dat liep van nov 2014-nov 2016, dus nu waarschijnlijk op te zeggen met opzegtermijn van een maand).

Hoe werkt het overstappen precies? Begrijp ik het goed dat ze eerst een Simkaart van T-Mobile moet kopen en dan haar huidige mobiele nummer gaat overzetten op de nieuwe Simkaart? Gaat dit allemaal via T-Mobile, dat ze ook de opzegging regelen, of moeten we dat zelf doen?

Verder wil ik haar via "Vriendenkorting" aanmelden, ik begreep dat we dan allebei 25,- euro korting krijgen op onze factuur. Het is me niet duidelijk hoe ik dit moet aanpakken, en of we zelf haar huidige contract moeten opzeggen.

Nog een vraag: ik zag iets staan van administratiekosten bij de aanmelding als nieuwe klant. Zit er in dat bedrag al de nieuwe Simkaart, of komt er nog iets extra bij?
icon

Beste antwoord door Sam- 29 december 2016, 16:15

Hoi mobieltjesdame,

Wat leuk dat je jouw schoonmoeder ook wilt aanmelden. We voorzien je graag van alle benodigde informatie!

Als je schoonmoeder een nieuw contract bij ons aangaat en bij het aangaan aangeeft dat ze nummerbehoud wilt, dan zeggen wij het oude contract bij Simpel voor haar op. Om het jullie nog makkelijker te maken kunnen wij je schoonmoeder bellen met een mooi aanbod. Naast het advies die onze collega's kunnen geven kunnen ze tijdens het gesprek ook meteen nummerbehoud voor haar aanvragen. Mocht je hier gebruik van willen maken dan kan je mij in een privébericht het 06-nummer van je schoonmoeder sturen. Als je daarnaast ook aangeeft op welke tijdstippen ze het best bereikbaar is dan houden onze collega's daar rekening mee.

Wilt ze het liever zelf online regelen dan kan dat. Je kan via deze pagina een nieuw contract afsluiten bij ons. Bij het aangaan van het contract krijg je de vraag of je nummerbehoud wilt aanvragen. Kies hierbij voor ja, zodat wij op de einddatum van het oude contract het nummer mee kunnen nemen. Dit betekent ook dat op de dag van nummerbehoud het oude contract stopgezet wordt! Als ze bij het oude contract bij Simpel al buiten de contractperiode is dan geldt er inderdaad een opzegtermijn van 31 dagen, houd hier dus rekening mee als je nummerbehoud wilt aanvragen.

Dat klopt, je kan haar inderdaad aanmelden voor de Vriendenkorting. Dit kan zodra haar contract is ingegaan bij ons, dus dit hoef je niet van te voren te regelen. Jullie krijgen dan allebei €25,- korting op de eerstvolgende factuur. Je schoonmoeder aanmelden kan via deze pagina.

Ja, de kosten van de nieuwe simkaart zit al in de aansluitkosten. Je hoeft hier dus niets extra's voor te betalen. Mocht je in de toekomst vragen hebben over de eerste factuur, dan kan je een kijkje nemen op de factuur uitleg pagina.

Ik hoop dat hiermee alle vragen zijn beantwoord. Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je Mobieltjesdame. 😉
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +17
Hoi mobieltjesdame,

Wat leuk dat je jouw schoonmoeder ook wilt aanmelden. We voorzien je graag van alle benodigde informatie!

Als je schoonmoeder een nieuw contract bij ons aangaat en bij het aangaan aangeeft dat ze nummerbehoud wilt, dan zeggen wij het oude contract bij Simpel voor haar op. Om het jullie nog makkelijker te maken kunnen wij je schoonmoeder bellen met een mooi aanbod. Naast het advies die onze collega's kunnen geven kunnen ze tijdens het gesprek ook meteen nummerbehoud voor haar aanvragen. Mocht je hier gebruik van willen maken dan kan je mij in een privébericht het 06-nummer van je schoonmoeder sturen. Als je daarnaast ook aangeeft op welke tijdstippen ze het best bereikbaar is dan houden onze collega's daar rekening mee.

Wilt ze het liever zelf online regelen dan kan dat. Je kan via deze pagina een nieuw contract afsluiten bij ons. Bij het aangaan van het contract krijg je de vraag of je nummerbehoud wilt aanvragen. Kies hierbij voor ja, zodat wij op de einddatum van het oude contract het nummer mee kunnen nemen. Dit betekent ook dat op de dag van nummerbehoud het oude contract stopgezet wordt! Als ze bij het oude contract bij Simpel al buiten de contractperiode is dan geldt er inderdaad een opzegtermijn van 31 dagen, houd hier dus rekening mee als je nummerbehoud wilt aanvragen.

Dat klopt, je kan haar inderdaad aanmelden voor de Vriendenkorting. Dit kan zodra haar contract is ingegaan bij ons, dus dit hoef je niet van te voren te regelen. Jullie krijgen dan allebei €25,- korting op de eerstvolgende factuur. Je schoonmoeder aanmelden kan via deze pagina.

Ja, de kosten van de nieuwe simkaart zit al in de aansluitkosten. Je hoeft hier dus niets extra's voor te betalen. Mocht je in de toekomst vragen hebben over de eerste factuur, dan kan je een kijkje nemen op de factuur uitleg pagina.

Ik hoop dat hiermee alle vragen zijn beantwoord. Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je Mobieltjesdame. 😉
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Inmiddels heb ik telefonisch een en ander gehoord van de klantenservice, en daarna online de aanvraag voor een nieuw contract gedaan voor mijn schoonmoeder. Ze is 83 jaar en het voor haar erg ingewikkeld om die dingen zelf te regelen, daarom vroeg ze mijn hulp.

Ik heb dus de aanvraag gedaan, en daarbij ook nummerbehoud aangevraagd. We hebben voor een Basis Sim Only gekozen met een laag tarief, omdat ze weinig verbruik heeft. Nu krijgt ze volgende week al via AMP haar nieuwe Simkaart thuis bezorgd, en ik begreep het inderdaad zo dat T-Mobile haar oude provider opzegt (contract-einde was al in november). Wat ik nog niet helemaal begrijp is of ze de nieuwe Simkaart nu gewoon moet laten liggen, totdat we te horen krijgen dat haar oude contract overgenomen is, en dat ze dan ook pas vanaf die datum kosten maakt bij T-Mobile.
Als laatste stap moet ze dan haar nieuwe Simkaart in haar mobieltje zetten, als haar abonnement actief is en haar nummer overgenomen is. Als ze daar niet uitkomt gaan we erheen, of ze komt hier, dat zal wel lukken. Maar we kunnen ervan uitgaan dat het nu over 31 dagen zover is, dat haar nieuwe contract ingaat, toch?

Op advies van de klantenservice medewerkster heb ik mijn email adres opgegeven bij het aanmaken van de bestelling, zo kon ik ook via de link het nummerbehoud aanvragen. Ik hoop dat het straks makkelijk in haar gegevens aan te passen is, dat er dan haar email adres in komt en haar huidige mobiele nummer (heb nu maar even mijn vaste telefoon thuis erin gezet).

Het aanvragen van de vriendenkorting snap ik nog niet helemaal. Ik begreep dat het via een online formulier moet, maar ik weet niet of ik dit al kan doen als ze haar nieuwe Simkaart in huis heeft, of pas als haar abonnement echt gaat starten, vanaf eind januari 2017.
Reputatie 5
Badge +17
Hallo Mobieltjesdame,

Gaaf dat je dit voor haar in orde wilt maken! Ik ga mijn best doen om het nog duidelijker te maken. ;)

- Haar contract bij T-Mobile gaat pas in aan het eind van haar oude contract, dus op de dag van nummerbehoud. Op de dag van nummerbehoud wordt namelijk haar oude contract stopgezet bij Simpel. Tot die tijd kan en hoeft ze de T-Mobile simkaart niet te gebruiken. Ze kan dus gewoon nog bellen en gebeld worden met haar Simpel simkaartje.

- Dat klopt, over 31 dagen zal nummerbehoud plaatsvinden. De dag voor nummerbehoud krijgt je schoonmoeder op haar Simpel simkaart nog een sms ter bevestiging, zodat ze weet dat ze de dag daarna haar T-Mobile simkaart in gebruik kan nemen.

- Wij kunnen achteraf haar e-mail adres aanpassen, dat komt dus goed! Het vaste telefoonnummer zal in het systeem blijven staan als alternatief nummer, hier wordt verder niets mee gedaan.

- Vriendenkorting kan je pas aanvragen wanneer het contract van je schoonmoeder is ingegaan. Let wel op dat je het dan binnen 30 dagen na ingang aanvraagt via de bovenstaande link.

Ik hoop dat hiermee je vragen zijn beantwoord en alle onduidelijkheid is ontnomen. Zo niet, dan horen we het graag van je. 😃
Mooi, helemaal duidelijk zo! Ik heb het in de agenda gezet en zal schoonmoeder begeleiden bij de verdere stappen.
Reputatie 5
Badge +17
Goed om te lezen dat alles nu duidelijk is. Twijfel je nog ergens over of heb je later aanvullende vragen, neem dan contact met ons op. We helpen je graag!

Reageer