Beantwoord

Stel Samen & Stel Bij [FAQ / Veelgestelde vragen]

Reputatie 5
  • Oud-Moderator
  • 8100 reacties
Hieronder kun je alle veelgestelde vragen terugvinden over Stel Samen & Stel Bij. Het abonnement waarbij je zelf bepaalt of je omhoog wil, omlaag of misschien zelfs even een maandje helemaal niets. Bellen binnen Europa gaat tot 120 minuten gewoon lekker vanuit je bundel en ook kun je onbeperkt sms'en binnen de EU.
icon

Beste antwoord door Bram 17 januari 2015, 16:33

1. Hoe vaak kan ik mijn Stel Samen & Stel Bij abonnement bijstellen?

Je kunt de bundels één keer per maand bijstellen. Dit gaat om je belbundel en internetbundel. Extra voordeelbundels die je bij het abonnement aanschaft kunnen ook na minimaal één maand gebruik verwijderd worden mits je voor een flexibele variant hebt gekozen. Kies je voor een vaste voordeelbundel dan blijft deze gedurende het volledige contract actief.

2. Wanneer wordt het bijstellen van mijn abonnement verrekend?

Kies je er voor om tussentijds een bundel bij te stellen dan gaat deze wijziging per direct in. Het bijstellen van je Stel Samen & Stel Bij abonnement wordt achteraf pas in rekening gebracht, dit is dus zichtbaar op de eerstvolgende factuur. Hou er rekening mee dat het bijstellen naar verhouding wordt berekend.

3. Wat gebeurt er als ik mijn belminuten en/ of MB's helemaal uitzet?

Bij Stel Samen & Stel Bij heb je geen verborgen kosten. Kies je ervoor om de belbundel helemaal uit te zetten dan betaal je de gesprekken tegen het buiten de bundel tarief van €0.23. Je kunt nog steeds gebruik blijven maken van het internet bij het volledig uitzetten van de MB's, dit gaat dan echter wel tegen een lage snelheid van 64/64 Kbps.

4. Kan ik Stel Samen & Stel Bij ook als Sim Only bestellen?

Het Stel Samen & Stel Bij abonnement is een Sim Only. Je kunt hier zelf een toestel aan toevoegen en de keuze maken of je dit toestel in één keer wil betalen of in een aantal termijnen. Je kan zelfs een gedeelte direct betalen en het resterende bedrag in termijnen.

Naast het Stel Samen & Stel Bij abonnement biedt T-Mobile de Basis Sim Only aan. Dit is een abonnement voor de gebruiker die niet veel belminuten en data nodig heeft. Bij de Basis Sim Only zit bellen en sms'en binnen de EU niet in het abonnement.

5. Is het goedkoper om mijn toestel in één keer te betalen?

Kies je ervoor om het toestel in één keer te betalen dan is dit iets voordeliger. Het fijne aan het Stel Samen en Stel bij abonnement is dat T-Mobile de keuze geeft om het toestel af te lossen op een manier die voor jou het fijnst is.

6. Als ik ervoor kies om mijn toestel maandelijks te betalen kan ik dan tussentijds een hoger bedrag aflossen?

Het is niet mogelijk om tussentijds het bedrag dat je maandelijks voor je toestel betaalt aan te passen. Bij het uitzoeken van het abonnement kies je voor wat je direct wil betalen en wat je maandelijks wil betalen. Dit wordt vervolgens in het toestel contract opgenomen en het is tussendoor niet mogelijk deze betaling te wijzigen of om meer per maand af te lossen.

7. Kan ik als particuliere klant mijn huidige contract overzetten naar Stel Samen & Stel Bij?

Het is mogelijk om je bestaande contract over te zetten naar Stel Samen & Stel Bij. Hier zitten wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Wat deze voorwaarden precies inhouden kun je vinden in het topic Overstappen naar Stel Samen & Stel Bij als bestaande klant.

8. Kan ik als zakelijke klant ook gebruik maken van Stel Samen & Stel Bij?

Sinds 22 augustus is er ook Stel Samen & Stel Bij voor ondernemers. Lees in dit topic alle info.

9. Kan ik met de 120 minuten binnen de EU ook bellen naar een buitenlands nummer?

Veel vrienden in Londen, Parijs of Milaan? Ook het bellen naar bijvoorbeeld een Engels of Duits nummer gaat gewoon van de 120 minuten binnen de EU af. Heb je de 120 minuten verbruikt dan betaal je hiervoor de buiten de bundel kosten van €0.23 per minuut.

10. Wat is het verschil met andere providers die ook bellen in de EU aanbieden?

T-Mobile is op dit moment de enige provider die het bellen binnen de EU voor het Nederlandse tarief aanbiedt vanuit de gewone maandelijkse belbundel. Bij andere providers moet je daar een aparte bundel voor aanschaffen die bovenop je maandelijkse kosten in rekening wordt gebracht.

11. Waarom zijn de datakosten binnen Europa niet afgeschaft met dit abonnement?

Bij T-Mobile kunnen alle klanten al voordelig en flexibel gebruik maken van internet in het buitenland met Travel&Surf. Met de dienst Travel&Surf ben je automatisch beschermd tegen hoge onverwachte kosten voor internet in het buitenland. Op dit moment is het maken van afspraken over datakosten met andere Europese providers nog erg complex. Wie weet wat de toekomst allemaal brengt op dit gebied.

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 4
1. Hoe vaak kan ik mijn Stel Samen & Stel Bij abonnement bijstellen?

Je kunt de bundels één keer per maand bijstellen. Dit gaat om je belbundel en internetbundel. Extra voordeelbundels die je bij het abonnement aanschaft kunnen ook na minimaal één maand gebruik verwijderd worden mits je voor een flexibele variant hebt gekozen. Kies je voor een vaste voordeelbundel dan blijft deze gedurende het volledige contract actief.

2. Wanneer wordt het bijstellen van mijn abonnement verrekend?

Kies je er voor om tussentijds een bundel bij te stellen dan gaat deze wijziging per direct in. Het bijstellen van je Stel Samen & Stel Bij abonnement wordt achteraf pas in rekening gebracht, dit is dus zichtbaar op de eerstvolgende factuur. Hou er rekening mee dat het bijstellen naar verhouding wordt berekend.

3. Wat gebeurt er als ik mijn belminuten en/ of MB's helemaal uitzet?

Bij Stel Samen & Stel Bij heb je geen verborgen kosten. Kies je ervoor om de belbundel helemaal uit te zetten dan betaal je de gesprekken tegen het buiten de bundel tarief van €0.23. Je kunt nog steeds gebruik blijven maken van het internet bij het volledig uitzetten van de MB's, dit gaat dan echter wel tegen een lage snelheid van 64/64 Kbps.

4. Kan ik Stel Samen & Stel Bij ook als Sim Only bestellen?

Het Stel Samen & Stel Bij abonnement is een Sim Only. Je kunt hier zelf een toestel aan toevoegen en de keuze maken of je dit toestel in één keer wil betalen of in een aantal termijnen. Je kan zelfs een gedeelte direct betalen en het resterende bedrag in termijnen.

Naast het Stel Samen & Stel Bij abonnement biedt T-Mobile de Basis Sim Only aan. Dit is een abonnement voor de gebruiker die niet veel belminuten en data nodig heeft. Bij de Basis Sim Only zit bellen en sms'en binnen de EU niet in het abonnement.

5. Is het goedkoper om mijn toestel in één keer te betalen?

Kies je ervoor om het toestel in één keer te betalen dan is dit iets voordeliger. Het fijne aan het Stel Samen en Stel bij abonnement is dat T-Mobile de keuze geeft om het toestel af te lossen op een manier die voor jou het fijnst is.

6. Als ik ervoor kies om mijn toestel maandelijks te betalen kan ik dan tussentijds een hoger bedrag aflossen?

Het is niet mogelijk om tussentijds het bedrag dat je maandelijks voor je toestel betaalt aan te passen. Bij het uitzoeken van het abonnement kies je voor wat je direct wil betalen en wat je maandelijks wil betalen. Dit wordt vervolgens in het toestel contract opgenomen en het is tussendoor niet mogelijk deze betaling te wijzigen of om meer per maand af te lossen.

7. Kan ik als particuliere klant mijn huidige contract overzetten naar Stel Samen & Stel Bij?

Het is mogelijk om je bestaande contract over te zetten naar Stel Samen & Stel Bij. Hier zitten wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Wat deze voorwaarden precies inhouden kun je vinden in het topic Overstappen naar Stel Samen & Stel Bij als bestaande klant.

8. Kan ik als zakelijke klant ook gebruik maken van Stel Samen & Stel Bij?

Sinds 22 augustus is er ook Stel Samen & Stel Bij voor ondernemers. Lees in dit topic alle info.

9. Kan ik met de 120 minuten binnen de EU ook bellen naar een buitenlands nummer?

Veel vrienden in Londen, Parijs of Milaan? Ook het bellen naar bijvoorbeeld een Engels of Duits nummer gaat gewoon van de 120 minuten binnen de EU af. Heb je de 120 minuten verbruikt dan betaal je hiervoor de buiten de bundel kosten van €0.23 per minuut.

10. Wat is het verschil met andere providers die ook bellen in de EU aanbieden?

T-Mobile is op dit moment de enige provider die het bellen binnen de EU voor het Nederlandse tarief aanbiedt vanuit de gewone maandelijkse belbundel. Bij andere providers moet je daar een aparte bundel voor aanschaffen die bovenop je maandelijkse kosten in rekening wordt gebracht.

11. Waarom zijn de datakosten binnen Europa niet afgeschaft met dit abonnement?

Bij T-Mobile kunnen alle klanten al voordelig en flexibel gebruik maken van internet in het buitenland met Travel&Surf. Met de dienst Travel&Surf ben je automatisch beschermd tegen hoge onverwachte kosten voor internet in het buitenland. Op dit moment is het maken van afspraken over datakosten met andere Europese providers nog erg complex. Wie weet wat de toekomst allemaal brengt op dit gebied.

Wanneer ik verschillende telefoons bekijk bij het verlengen van mijn abonnement (Stel samen en stel bij) wordt er korting verrekend op het toestel naarmate er een hoger bedrag in 1x betaald wordt voor het toestel.
Dit lijkt bij alle telefoons zo te zijn behalve bij de Xperia Z2:
14,95 direct + 15,- p.m = 374,95
134,95 direct + 10,- p.m = 374,95
254,95 direct + 5,- p.m = 374,95
374,95 direct + 0,- p.m = 374,95

Mijn vraag is, waarom is dit alleen bij de Xperia Z2? Is dit een fout op de website en zou er eigenlijk wel korting op toestel verrekend moeten worden?
Reputatie 1
hallo
ik heb een vraagje over Stel Samen & Stel Bij
ik bel in nederland eigenlijk helemaal niet misschien 1a2 min.
gebruik whatsapp
daarom wil ik geen bellen bundel
maar nu de vraag ik ga naar spanje met een groep 3 weken dan is bellen met elkaar wel makkelijk
dan wil ik de belbundel aan zetten

gaat dit dan per direct in ?
of is dit maandelijks gelijk aan het factuur
het zelfde met internet ik heb een bundel 500mb
ik wil per direct sneller en meer internetten bv een x zin om films te kijken
hoe werkt dit?
Reputatie 5
Hey RTHE,

Leuk om je hier op het forum te zien! :)

Ik zie dat je goed onderzoek hebt gedaan naar de informatie op de website. Naar aanleiding van jouw informatie over de toestelprijs van de Sony Xperia Z2 heb ik direct even de informatie op onze website nagekeken. Ik zie inderdaad dat de prijs van het toestel niet veranderd en heb dit doorgegeven aan mijn collega's van de afdeling marketing zodat dit kan worden aangepast. Heel erg bedankt voor de feedback.

Op dit moment kan ik helaas niet zeggen op welke termijn dit wordt aangepast en raad ik je aan om even contact op te nemen met mijn collega's van de afdeling Telesales voor een passend en scherp aanbod. Je kunt mijn collega's bereiken via 0800 8104.

Laat je me even weten of je een leuk aanbod hebt ontvangen?

Goedemiddag peter-keetfm,

Leuk dat je deze vraag stelt hier op het forum! :)

Bij het Stel Samen & Stel Bij abonnement kun je één keer per maand de bundels bijstellen. De bundel gaat direct na het aanpassen in en het is dan ook meteen mogelijk om hier gebruik van te maken. Dus wil je een keer de hele middag Youtube filmpjes kijken of je vrienden bellen vanuit het zonnige Spanje dan kun je de bundels gewoon bijstellen!

Hou er rekening mee dat het tegoed naar verhouding wordt toegekend tot aan de eerstvolgende bundel. Kies je er voor om halverwege de maand je belminuten aan te passen naar 120 dan krijg je in dat geval dus 60 minuten.

Ik ben op 30-05 overgestapt van een i75 abbo naar een stel samen stel bij abbo met unlimited bellen binnen nl. Er werd aangegeven dat dit abonnement per direct in zou gaan aangezien mijn vorige abonnement al verlopen was.
Heb wel de mbs gehad, maar alle smsjes die ik verstuur gaan af van mijn eu belminuten.
Toen ik overstapte gaf die aan dat ik 32 eu min had, dus ik ging ervan uit dat dit in verhouding was met het gedeelte van de maand dat nog over is. (7 dagen dus approx 25% van de 120 minuten) wat prima is.

Nu heb ik echter alleen maar 50 sec naar een nl nr gebeld en een aantal keer naar een nl nr gesmst en heb ik nog maar 23 eu min over.
Blijkbaar gaan mijn smsjes en Nederlandse belminuten af van die Europese bundel.

Werd ik niet geacht om unlimited sms en nederlandse belminuten te hebben met dit abonnement? Waarom gaan deze dan van mijn eu belminuten af?
Als ik nog maar 23 nl minuten/sms overheb voor de komende 5 dagen is dit wel heel sneu zeker als ik nu een abonnement heb voor unlimited.

Graag jullie verklaring hiervoor.
En blijkbaar was dit omdat met overstappen niet meteen je overige EU minuten niet goed verrekend worden en die dit achteraf corrigeert.
Ziet dr dan toch verdomd verwarrend uit, zeker omdat je nergens terug kunt zien hoeveel smjes en belminuten je gebruikt hebt. (Sure het is nu unlimited, maar kan geen kwaad om halverwege de maand eens te spiegelen hoeveel je nu echt verbruikt.)
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Aglarele,

Leuk om je weer eens op het forum te zien en dat we je de komende tijd als klant mogen blijven verwelkomen! Fijn dat mijn collega het via Facebook heeft kunnen uitleggen en dat het nu duidelijker is. :)
Verder bedankt voor je feedback. Als je wilt bijhouden hoeveel je belt en sms't kun je de verbruiksdetails gebruiken of een app downloaden die je verbruik bijhoudt.

Als er nog iets onduidelijk is, hoor ik het graag!
Hallo
Ik heb een vraag over t mobile app.
Ik ben sind vorige maand en klant .In het begin kon ik hele overzicht in mijn app zien.( ook belminuten naar buiteland 120minuten)
Vanochtend heb ik nieuw mbs en minuten gekregen maar nu zie ik het belminuten naar buiteland niet meer .
Moet ik dat extra instellen?
Reputatie 6
ABRUZZI schreef:

Hallo
Ik heb een vraag over t mobile app.
Ik ben sind vorige maand en klant .In het begin kon ik hele overzicht in mijn app zien.( ook belminuten naar buiteland 120minuten)
Vanochtend heb ik nieuw mbs en minuten gekregen maar nu zie ik het belminuten naar buiteland niet meer .
Moet ik dat extra instellen?

Hoi Abruzzi,

De belminuten komen vanzelf weer terug 🙂. De eerste dag van je nieuwe bundel zie je deze inderdaad niet vermeld. Morgen zul je zien dat deze er gewoon weer staan.

Wanneer je nog andere vragen hebt, let us know!
Hallo,

Ik ben net klant geworden, vandaag ben ik naar buitenland geweest maar ik kon niet bellen. Ik heb op de website gelezen dat ik op de eerste twee facturen moet wachten, klopt dat? Of 115 € als borg betalen. Is er een uitzondering voor Stel Samen & Stel Bij? Bedankt
Reputatie 6
Badge +16
Hi Andyilcap,

Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien. Zou je in het vervolg je vraag in 1 topic willen stellen? Zo houden we het overzicht op het forum. Alvast bedankt. 🙂
Reputatie 2
Badge
I have a question about purchase a phone. Let say- I have a Stem Samen Sim Only 1 year contract and after 5 months I would like to buy iPhone 6s- how does it practically work? Do I have to extend my contract for another year or longer?
Reputatie 7
Badge +19
Hi Mpiotrek,

Thank you for your question. If you have a Stel Samen & Sim Only subscription then you can switch it to a subscription with a mobile device. This new service is called ''toestelflexibiliteit". You can find more information on this page. This means that your current Sim Only contract will be canceled and a new contract of 12 or 24 months will be made.

If you have any questions further please let me know!
Hi! Ik heb een zakelijk stel samen so eu-abonnement. Kan ik dan ook gebruik maken van de 2gb-datalimiet binnen Europa?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Vogelbekdier1960,

Welkom op het forum! Wat een leuke forum naam heb je trouwens! 🙂 Ben je fan van dit leuke diertje?

Terug naar je vraag! Op dit moment is het gebruik van MB's uit je bundel in de EU alleen geldig voor particuliere klanten. Later dit jaar zal het ook worden geïntroduceerd voor al onze zakelijke klanten. Je vraagt je vast af: waarom pas later voor zakelijke klanten? Dat komt doordat we het samen willen introduceren met een andere productinnovatie die voor de zakelijk markt op stapel staat. We kunnen nu nog niet zeggen wat dat is, maar hou net nieuws in de gaten!

Als je op dit moment al wilt internetten in het buitenland kun je kiezen voor een Travel & Surf pas. Daarvoor kun je het beste kiezen als je af en toe in het buitenland bent. Ben je vaker in het buitenland, dan kun je ook kiezen voor een Altijd EU Internet bundel. Daarmee krijg je elke maand 1 GB voor alle landen in zone 1. Je kunt deze bundel zelf toevoegen via My T-Mobile > Bundels aanpassen. Wel goed om even rekening mee te houden: Altijd EU Internet sluit je af voor de rest van je contract en kan dus tussentijds niet uitgezet worden.

Weet je zo voldoende? Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Reputatie 1
Badge
Even een vraagje, ik heb net mijn abonnement verlengd en het is een Stel samen & Stel Bij geworden. Ik heb gekozen voor 120 min en 3 GB, ik heb gevraagd of ik dit kan aanpassen als ik merk dat ik qua minuten er te weinig aan heb, en bv aan 1 GB genoeg heb. Volgens de medewerkster kon dit inderdaad per maand aangepast worden. Ik heb alleen nu korting van 50 % op de bundels. Stel ik pas de bundels maandelijks aan bv 120 min naar onbeperkt en 3 GB naar 1 GB blijft de korting van 50% dan ook op de gewijzigde bundels? Verder las ik hierboven ergens dat als je maandelijks iets wilt veranderen dat je dan een flexibele bundel moet pakken omdat je anders toch aan de oorspronkelijk gekozen vorm vastzit. Ik heb het contract net via de mail gekregen, maar kan niet echt zien of ik nu inderdaad een flexibele bundel heb.
Reputatie 7
Badge +19
Hi NiekieGe,

Wat leuk da tje jouw abonnement hebt verlengd! Heb je toevallig ook voor een toestel gekozen? Als je een bundel wijzigt dan kunnen de kortingen die op je contract staan ook wijzigen. De 50% kan dan inderdaad wijziging naar een ander soort korting. Op deze pagina vind je meer informatie hierover. Wat betreft de vaste of flexibele bundels dit geld alleen voor de muziekbundel Deezer. Dus als je niet zeker weet of je Deezer wilt blijven gebruiken kun je beter voor de flexibele variant kiezen die kan je namelijk verwijderen.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten.
Over een jaar moet het mogelijk zijn om vanuit je bundel internet en bellen te gebruiken binnen de EU. Er zouden dus geen kosten meer in rekening worden gebracht, maar daar zullen wel weer regels voor komen.

Maar nu is mijn vraag:
Stel dat ik nu 6GB abonnement neem, kan ik dan vanaf volgend jaar (medio juli) bij jullie gewoon 6GB binnen de EU kunnen gebruiken in 1 maand? Of gaan daar straks regels gelden dat dit alleen voor NIEUWE klanten is en niet voor bestaande (eind van de maand mag ik mijn contract vernieuwen/verlengen). Vandaar dat ik het eigenlijk vraag 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Hi Serviceweb,

Leuk om te zien dat je zo lekker actief bent! 😃 Kom nu alleen maar vragen van jou tegen. Op dit moment is niet bekend hoe de regelgeving er dan uit zal zien. Voor nu geldt in ieder geval dat je met 6GB 250MB kan verbruiken in de EU. Mocht er tegen die tijd iets veranderen dan laten wij dat natuurlijk weten. Meer informatie over data meenemen op reis vind je op deze pagina. 🙂
@Hajar

Oh ja, heb het ontdekt :)
En misschien kan ik er andere mensen ook nog mee helpen... LOL
Goedemorgen, zojuist is mijn eerste nieuwe maand ingegaan van mijn nieuwe stel samen en stel bij abonnement. Nu lukt het mij niet om mijn deezer flexibel om te zetten naar deezer vast. Kan dit gedaan worden?
Reputatie 7
Badge +19
Hi Rev. Kane,

Leuk dat je jouw abonnement hebt verlengd en dat je gebruik wilt maken van Deezer Vast. ik zie dat je mijn collega's hebt gesproken gister en dat hij dit in orde heeft gemaakt voor jou. Is hiermee alles naar wens?

Ik wens je nog heel veel Deezer plezier! Bij mij staat de playlist van La La Land op repeat! :8
Het is inderdaad nu naar wens! Dank je wel en veel plezier met de playlist 🙂

Reageer