Beantwoord

Stel Samen & Stel Bij in Zwitserland

• 1 mei 2017
  • 6 reacties
  • 622 Bekeken

Het klopt toch dat ik straks mijn Stel Samen & Stel Bij incl. 3GB internet, straks (na 15.06.17) in heel EU kan gebruiken en de 100 MB in Zwitserland, zonder extra kosten?

Die 100MB regel vervalt toch niet? Ook de 120 minuten zijn dan toch nog steeds geldig voor Zwitserland?
icon

Beste antwoord door David 10 juni 2017, 13:23

Hoi MaiteNL,

Excuus dat er geen opvolging van informatie kwam! Het klopt inderdaad dat Zwitserland niet meegenomen wordt in de nieuwe regulering, omdat zij eigen, hogere tarieven hanteren. Noorwegen en IJsland zijn ook geen onderdeel van de EU, net als Zwitserland, maar hebben nog wel tarieven die meegenomen kunnen worden in de nieuwe regels. Ik snap dat je dit liever anders had gezien, maar het is in dit geval niet anders. Alleen bij Stel Samen & Stel Bij behoud je de gereserveerde MB's voor gebruik in Zwitserland, bij Go is dit niet het geval.

Ik zie dat mijn collega Muberra ondertussen ook al heeft geantwoord in ons algemene topic. Aangezien er over dit onderwerp al een algemeen topic is én mijn collega daar ook al heeft gereageerd, gaat dit topic op slot. Verdere vragen pakken we dan ook op in het algemene topic!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi MaiteNL,

Excuus dat er geen opvolging van informatie kwam! Het klopt inderdaad dat Zwitserland niet meegenomen wordt in de nieuwe regulering, omdat zij eigen, hogere tarieven hanteren. Noorwegen en IJsland zijn ook geen onderdeel van de EU, net als Zwitserland, maar hebben nog wel tarieven die meegenomen kunnen worden in de nieuwe regels. Ik snap dat je dit liever anders had gezien, maar het is in dit geval niet anders. Alleen bij Stel Samen & Stel Bij behoud je de gereserveerde MB's voor gebruik in Zwitserland, bij Go is dit niet het geval.

Ik zie dat mijn collega Muberra ondertussen ook al heeft geantwoord in ons algemene topic. Aangezien er over dit onderwerp al een algemeen topic is én mijn collega daar ook al heeft gereageerd, gaat dit topic op slot. Verdere vragen pakken we dan ook op in het algemene topic!
Hoi MaiteNL,

Ik ben je een excuus verschuldigd! Ik heb nogmaals navraag gedaan en ik ben iets te voorbarig geweest. Het is nu nog niet precies duidelijk wat er met de internetbundels gaat gebeuren, omdat Zwitserland buiten de EU valt. Zodra er meer bekend is, ga ik persoonlijk contact met je opnemen om je de juiste informatie te geven. Uiteraard zullen wij alle klanten nog informeren via e-mail of sms over de wijzigingen van de roamingtarieven en wat dat precies betekent voor hun abonnement. Maar nog steeds zal ik er bij jou persoonlijk erop terugkomen, dat is een belofte. :)

Nou leuk, eerst blij maken met een dode mus en daarna beloofde niet nakomen, niet zo netjes!

Eerlijk gezegd ben ik dit niet gewend van T-Mobile, onlangs nog overgestapt van KPN naar Tmobile thuis, juist omdat ik zo tevreden ben met jullie service.

Over jullie houding wat betreft roaming in Zwitserland ben ik op zijn zachtst gezegd erg teleurgesteld. T-mobile was juist een vooruitloper als provider die jaren gelden begon om geen verschillen te maken in tarieven tussen EU en Zwitserland/Noorwegen etc.

Zelfs vorig jaar nog waren jullie een van de eerste zo niet de eerste provider die hun klanten een gedeelde (120min/50MB/120MB/250MB) van hun internet/sms bundel zowel in de EU als ook in zone 1 (dus incl. Zwitserland) liet gebruiken.

Hiermee gaven jullie een duidelijk signaal aan jullie klanten dat T-Mobile voor Europa gaat en niet alleen EU. Dit signaal, en dus jullie buitenland beleid tot nu toe, hebben mede daarvoor gezorgd dat ik mijn contract verlengd heb en mijn kinderen overgestapt zijn naar T-Mobile.

Dan is het toch een klap in het gezicht van de klant als T-Mobile hier een jaar later ineens weer vanaf stappen en zo een beetje de enigste provider is waar Zwitserland buiten de EU tarieven valt.
Ah dat men je niet. En ik was net zo super blij met jou antwoord. 🤗 Ik hoor graag van je als je meer weet en hoop in de tussentijd natuurlijk dat TMobile net als andere providers ook voor Zwitserland de nieuwe regel gaat toepassen
Reputatie 4
Hoi MaiteNL,

Ik ben je een excuus verschuldigd! Ik heb nogmaals navraag gedaan en ik ben iets te voorbarig geweest. Het is nu nog niet precies duidelijk wat er met de internetbundels gaat gebeuren, omdat Zwitserland buiten de EU valt. Zodra er meer bekend is, ga ik persoonlijk contact met je opnemen om je de juiste informatie te geven. Uiteraard zullen wij alle klanten nog informeren via e-mail of sms over de wijzigingen van de roamingtarieven en wat dat precies betekent voor hun abonnement. Maar nog steeds zal ik er bij jou persoonlijk erop terugkomen, dat is een belofte. 🙂
Hoe officieel is dit antwoord? Dacht namelijk dat Zwitserland erbuiten viel. Maar zou natuurlijk geweldig zijn als deze info klopt en TMobile dus hierop terug is gekomen en net zo als Vodafone de EU regel ook voor Zwitserland toepast 😊
Reputatie 4
Hoi MaiteNL,

Dat is een goede vraag! :)

Je kunt inderdaad vanaf 15 juni jouw Stel Samen & Stel Bij incl. 3GB internet in z'n geheel gebruiken in de EU + Zwitserland. Dus je kunt naar hartenlust gaan bellen, smsen en internetten op vakantie. De 100 MB regel vervalt, want je kunt juist jouw volledige 3 GB databundel gaan gebruiken in de EU en ook in Zwitserland. Daarnaast zijn jouw 120 belminuten ook nog geldig in Zwitserland.

Heb je meer vragen, stel ze dan gerust!