Beantwoord

Stel Samen & Stel Bij kosten voor servicenummer

• 10 november 2016
  • 5 reacties
  • 170 Bekeken

Ik moet een 0900 bellen van Enexis maar ik begrijp niet hoe het nu zit met de belkosten. Volgens mij moet ik naar genoemd tariefplan kijken aangezien mijn oude Flex op 9 december 2015 is omgezet.

Onder het kopje Servicenummers lees ik:

066, 0900, 0906, 0909, 116XYZ, 18XY nummers Tarief servicenummer + Beltarief1
1 Voor deze Servicenummers betaalt u het beltarief binnen de bundel als u nog bundeltegoed heeft en het beltarief buiten de bundel zodra u uw bundeltegoed verbruikt heeft, plus eventuele kosten van het
Servicenummer welke worden bepaald door de aanbieder van de desbetreffende service.

Ik begrijp niet wat dit in mijn geval betekend aangezien ik geen idee heb of ik een bundeltegoed heb. Als ja, waar is dan te zien hoeveel daar nog van over is?
icon

Beste antwoord door rlsikosek12 10 november 2016, 17:25

Hoi wiewie1604,

Bundeltegoed betekent heel simpel het aantal belminuten wat je nog in je bundel hebt. Dit kun je heel eenvoudig checken via My T-Mobile of via de My T-Mobile app. Als je nog belminuten hebt betaal je alleen voor het servicetarief (het beltarief gaat gewoon uit je bundel). Indien je geen belminuten meer over hebt, worden het buiten bundel tarief gerekend.

Groeten,

Ralph
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Hoi wiewie1604,

Bundeltegoed betekent heel simpel het aantal belminuten wat je nog in je bundel hebt. Dit kun je heel eenvoudig checken via My T-Mobile of via de My T-Mobile app. Als je nog belminuten hebt betaal je alleen voor het servicetarief (het beltarief gaat gewoon uit je bundel). Indien je geen belminuten meer over hebt, worden het buiten bundel tarief gerekend.

Groeten,

Ralph
Ik heb 'Onbeperkt bellen NL' dus, als ik het goed begrijp, kan ik overal naar toe bellen, waar beltarief wordt genoemd in het tarievenoverzicht, zonder extra kosten?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Wiewie1604,

Als je belt naar een servicenummer betaal je alleen de eventuele kosten voor het servicenummer. Voor bellen naar Servicenummers (inclusief Zone 1 landen) gelden namelijk andere tarieven en deze worden apart afgerekend. Als je naar bijvoorbeeld een 06-nummer belt of een huisnummer, dan betaal je niets extra's en gaat dit gewoon vanuit jouw onbeperkt bellen bundel. Op deze pagina vind je jouw prijsplan terug.

Geeft dit meer duidelijkheid? Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!
Het gaat mij nu dus precies om die 'eventuele kosten'. Als ik naar een service nummer moet bellen krijg ik regelmatig te horen "dit telefoonnummer kost x cent per minuut/gesprek plus de eventuele kosten van uw provider" Maar wat als er wordt gezegd dat het nummer tegen lokaal tarief wordt gebeld? Wat houdt dàt dan in? Bel ik dan tegen het beltarief (en dus in mijn geval kost mij dat dan niets extra's) of wàt is dan het tarief, als er voor servicenummers andere tarieven gelden en worden afgerekend?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Wiewie1604,

Al die verschillende termen kunnen voor verwarring zorgen! 😉 Maar ik ga mijn best doen om het uit te leggen. De kosten verschillen per servicenummer, dus ik kan ik niet één antwoord geven dat geldt voor alle nummers. Het staat altijd aangegeven bij het servicenummer en wordt genoemd aan het begin als je belt naar het servicenummer. Het bellen naar een servicenummer gaat uit je belminuten (of als je belminuten op zijn tegen het tarief van het prijsplan) + het bedrag van het servicenummer zelf. Als er wordt gezegd dat je tegen lokaal tarief belt, dan gaat het vanuit jouw belminuten.

Is alles zo duidelijk? Laat het gerust weten als je nog vragen hebt!

Reageer