Beantwoord

Tablet Unlimited GB

• 6 juni 2019
  • 3 reacties
  • 916 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Dag T-Mobile,

Ik heb een Tablet Unlimited GB abo voor alleen mijn laptop, niet voor telefonie. De verbinding met internet is ontzettend traag, zowel overdag als 's avonds. Enig idee waar dit aan kan liggen?
icon

Beste antwoord door Pilovali 6 juni 2019, 20:09

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Kan het zijn dat je over de 5 GB daglimit heen bent? Dan wordt de snelheid verlaagd en kun je gratis MB's aanvullen.

Is het altijd al traag geweest op je laptop?

Groet,
Pilovali
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Kan het zijn dat je over de 5 GB daglimit heen bent? Dan wordt de snelheid verlaagd en kun je gratis MB's aanvullen.

Is het altijd al traag geweest op je laptop?

Groet,
Pilovali
Je kunt ook te ver van een T-Mobile mast zitten!
Zelf heb ik ook zo'n abonnement maar ik haal met gemak 100 om 50 Mb/s (down/up).
Dank jullie voor je reacties.

Pilovali: nee, ik ben/was niet over de 5 GB daglimit heen, en nee, het is niet altijd traag geweest op mijn laptop.

De meest logische van beide reacties lijkt mij die van Pieter-B: ik zit te ver van een T-Mobile mast af.
Ik kan geen andere verklaring vinden. Is daar niets aan te doen? Kan de internetsnelheid niet verhoogd worden? Moet ik een klacht indienen? Buig die mast naar mij toe.Mijn verbinding is echt te traag. Als ik dat geweten had, had ik nooit een Tablet unlimited GB abo gekocht. Ik heb via een test die me door T-Mobile werd aangeraden, de O..test (weet de rest van het woord niet meer) gedaan. En daar kwam uit:
22.21 download en 9.29 upload. Dat kan toch niet??? ZO laag? Ik zit toch niet in een hutje op de hei?

Een klant die op de community klaagde over traagheid van internetverbinding kreeg als advies de actuele beschikbaarheid op zijn locatie te testen. Ik heb dat ook maar gedaan, voor mijn locatie.

Op het scherm verschijnen onder het kopje actuele beschikbaarheid de volgende gegevens die van KPN afkomstig zijn:

Wat
Koper
Beschikbaar

Distributiepunt(en)
SDF

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
222 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
215 Mbit/s

??? Wat wil dat allemaal zeggen? Koper? Fiber stond niet vermeld. Hebben de aangegeven getallen iets te maken met mijn down/up? Wat ik zou kunnen halen maar niet haal? Is er een samenhang? Of juist helemaal niet? Ik ben een absolute leek, ik snap er niets van. Kan iemand mij wat uitleggen? Als 'tie zin heeft? Alvast bedankt. En ik ga de klantenservice telefonisch contacteren om te weten te komen waarom er zo'n gigantisch verschil kan zijn in down en up, van heel hoog, 100 om 50 Mb/s (down/up) tot heel laag, 22.21 om 9.29, afhankelijk van de afstand tot de mast. Dat zou toch helemaal niet mogen.

Reageer