Tarief bij verlengen abonnement

• 26 juni 2020
  • 3 reacties
  • 674 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 1 reactie

Goedemorgen, na bijna 2 jaar is het weer tijd mijn mobiele abonnement (sim-only) te verlengen. Ik was al wat providers aan het vergelijken. Thuis hebben we ziggo (ook voor de zaak) en mijn vrouw Vodafone. Voor mijn werk heb ik Vodafone, dat ik ook privé mag gebruiken. Omdat ik mijn privénummer privé wil houden heb ik daarnaast een eigen abonnement in mijn dual sim telefoon. Omdat ik eigenlijk altijd naar volle tevredenheid T-mobile heb gehad heb ik ook de afgelopen jaren een goedkoop abonnement bij t-mobile gehad (ook handig als Vodafone geen bereik heeft). Helaas zijn er geen andere t-mobile abonnementen in huis, dus na al die jaren ziet het er naar uit dat ik ga overstappen naar een amdere provider. Bij t-mobile moet ik €13,50 betalen voor 1GB en 120 min, bij vodafone 2GB en 150 min voor €10. Ik kreeg echter nog wel bericht dat ik gebeld zou worden door t-mobile met een interessante aanbieding, maar de vriendelijke dame die mij benaderde kon geen ander aanbod doen, behalve als ik over zou stappen naar internet en tv van T-mobile. Dan zou ik 3GB en 120 min krijgen voor €11. Dat klinkt natuurlijk al beter. Helaas is overstappen naar ander internet en tv geen optie in verband met de zaak. Het ziet er dus toch naar uit dat ik moet overstappen naar de grote concurrent. Heel jammer en ook heel dubbel dat je na zoveel jaren als vaste klant niet tegemoet wordt gekomen, maar wil ook geen dief zijn van mijn eigen portemonnee, zeker niet in deze onzekere tijden. Dus... vaarwel. 

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Dat snap ik. Dat is ook fors en dan zou ik zelf ook zeker overstappen. Ik last het niet helemaal goed, maar begrijp dat het een prijs met Klantvoordeel is. 

Heb je ook in de app of op de mijn omgeving gekeken voor een verlengaanbod. Dit wil ook nog wel eens gunstig uitpakken. Bij mij scheelde dat behoorlijk ten aanzien van het aanbod dat ik in eerste instantie kreeg. Maar anders ben ik bang dat Magenta Rood/Oranje gaat worden.

Goedemorgen @AHJ,

Dat is zeker jammer. Providers zetten in op quad play. Ook de concurrent. Heb je alle diensten bij een provider dan is er meer mogelijk qua kortingen. Maar als de dekking een issue kan zijn bij Vodafone, dan zou dat een overweging kunnen zijn om 1 euro meer te betalen, zodat je optimaal bereikbaar bent. Best of both worlds. 

Die €1 is het probleem niet, maar moet €3,50 meer betalen en dat vind ik toch fors... Verschil van meer dan 30%!

Reputatie 7
Badge +5

Goedemorgen @AHJ,

Dat is zeker jammer. Providers zetten in op quad play. Ook de concurrent. Heb je alle diensten bij een provider dan is er meer mogelijk qua kortingen. Maar als de dekking een issue kan zijn bij Vodafone, dan zou dat een overweging kunnen zijn om 1 euro meer te betalen, zodat je optimaal bereikbaar bent. Best of both worlds. 

Reageer