Beantwoord

Tethering toegestaan

• 17 november 2018
  • 4 reacties
  • 2097 Bekeken

Goedemiddag,

Is het toegestaan om mijn databundel te delen met mijn iPad door een mobiele hotspot in te stellen op mijn smartphone?

Ik kan dit niet in de algemene voorwaarden terugvinden maar heb wel eens begrepen dat dit niet altijd is toegestaan.

Ik hoop dat iemand dit kan verhelderen.

Alvast bedankt!

Groet Jeroen
icon

Beste antwoord door tmoesel 17 november 2018, 19:05

T-Mobile moet tethering toestaan, als men het zou verbieden is het in strijd met wetgeving (EU of NL basis weet ik niet meer, maar is al een tijd zo).
Natuurlijk ziet T-Mobile liever dat je een iPad met 4G ingebouwd had gekocht en daar dan ook een eigen SIM kaart in zodat je b.v. 2 i.p.v. 1 Unlimited abo's bij hun had lopen, voor uiteindelijk dezelfde hoeveelheid data.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Jeroen,

Voor zover ik weet wordt het gedoogd. Het is wel zo dat je bij een unlimited telefoon abonnement maximaal 5 Gb per dag mag verbruiken. Daarna moet je steeds aanvullen met 1 Gb aanvullers tot om middernacht je nieuwe dagbundel ingaat.

Groet, Folkert
Reputatie 6
Badge +11
T-Mobile moet tethering toestaan, als men het zou verbieden is het in strijd met wetgeving (EU of NL basis weet ik niet meer, maar is al een tijd zo).
Natuurlijk ziet T-Mobile liever dat je een iPad met 4G ingebouwd had gekocht en daar dan ook een eigen SIM kaart in zodat je b.v. 2 i.p.v. 1 Unlimited abo's bij hun had lopen, voor uiteindelijk dezelfde hoeveelheid data.
Ik was niet op de hoogte dat hier wetgeving voor is. Goed om te weten...
Reputatie 4
Badge +3
@tmoesel Het gaat met name om de NL Netneutraliteit wetgeving, waarin is vastgelegd dat tethering niet mag worden geblokkeerd.

Reageer