Beantwoord

Tijdens Sim Only abonnement nieuwe telefoon aanschaffen

• 24 augustus 2016
  • 21 reacties
  • 1340 Bekeken

Op advies van een T-Mobile medewerker heb in mei mijn Sim Only abonnement van Stel Samen&Stel bij met 2 verlengd.
Ik had hier toen best wat problemen mee, maar deze medewerker vertelde mij toen, dat dit helemaal geen problemen hoeft op te leveren, want de gedurende de looptijd van deze twee jaar, kan ik zondermeer een nieuw telefoon aanschaffen en wordt dit in het lopende abonnement opgenomen.
Ik had de volledige vrijheid waar ik het toestel zou aanschaffen.
Nu wil ik een nieuw toestel in abonnement aanschaffen en ben ik ineens verplicht om dit alleen bij T-Mobile te doen. Volgens de medewerker van de klantenservice kan dit niet door de aanschaf van een telefoon bij bijvoorbeeld een Coolblue of ander bedrijf, maar uitsluitend door de aanschaf bij T=-Mobile
Volgens artikel 8 van de voorwaarden toestel flexibiliteit zou dit wel mogelijk zijn.
Je kunt de overstap aanvragen via alle verkoopkanalen van het Stel Samen & Stel Bij abonnement van T-Mobile.
Ik wil dan ook dat T/Mobile regelt dat ik in mijn bestaande abonnement de mogelijkheid krijg om een telefoon aan te schaffen buiten de T-Mobile om.
Als ik een Galaxy S7 aanschaf bij Coolblue betaal ik per maand € 38,50 en eenmalig € 74,00
Bij T-Mobile is dit ook € 38,50 per maand maar eenmalig € 159,95
Op deze manier kan ik ook flexibel omgaan met Sim Only abonnementen
icon

Beste antwoord door David 31 augustus 2016, 11:35

Ik trap dit bericht maar gelijk af met een diepe knieval. Helaas heb ik foute informatie verstrekt in mijn eerste bericht, net als mijn collega eerder had gedaan. Mijn oprechte excuses voor deze slechte service.

Het is inderdaad mogelijk om ook via Coolblue of een andere partij gebruik te maken van Toestel Flexibiliteit. Het wordt dan verwerkt en komt weer bij ons terecht.

Nogmaals sorry voor de foutieve informatie!
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Nugt,

Welkom op ons forum. Wel jammer dat dit met een dergelijke ervaring is.

In ons systeem zie ik dat je gisteren en eergister ook contact hierover hebt gehad met mijn collega's. Wat zij aangekaart hebben, klopt inderdaad. Artikel 8 omschrijft dat je gebruik kunt maken van Toestel Flexibiliteit via de verkoopkanalen van T-Mobile. Coolblue valt hier niet onder, aangezien dit een externe partij is en niet onder onze eigen, directe verkoopkanalen valt. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte, helaas is hier niets aan te doen. Ik vind het vooral spijtig dat er verwarring is ontstaan bij het afsluiten.

Wat voor abonnement zoek je precies? Op het moment zijn er natuurlijk de Mobile Madness weken waarbij de kortingen flink oplopen. Als je wilt kunnen we je nog in contact brengen met een verkoopadviseur voor een aanbod?

We horen graag van je of we nog iets voor je kunnen betekenen, Nugt!
David,
Dit heeft alleen nut als de verkoopadviseur betere prijzen kunt geven dan jullie momenteel op de site hanteren, want de bijbetaling prijzen zijn nog steeds belachelijk hoog in vergelijking met andere verkoopkanalen.
Bij jullie moet ik € 159,95 bij betalen, terwijl dit bij een ander slechts € 74,00 is.
Een verschil van € 85,95. Meer als het dubbele bij betalen stinkt niemand in.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Nugt,

Onze collega's kunnen je tijdens de Mobile Madness weken geen beter aanbod doen dan op onze website staat.

Ik ben erg benieuwd welke bundels je hebt geselecteerd, want bij het samenstellen van een abonnement met de Galaxy S7 kom ik uit op een bijbetaling van €0,-. Dit in combinatie met de 6GB bundel, 120 minuten NL/ EU en onbeperkt sms'en.

Laat ons weten welke bundels je voorkeur naar uit gaat en of je een 1- of 2-jarig abonnement wilt.
Natuurlijk kom je wel een keer op een bijbetaling uit van € 0,00
Ik ga alleen uit van een abonnement wat ik nodig heb en dat is 120 belminuten en 1GB internet en geen absurde bijbetaling voor een telefoon.
Bij een toestelbetaling van € 22,00 per maand heb ik het toestel gratis. Ik ga dan wel totaal € 38,50 per maand betalen. Dit vind een veel te hoog bedrag voor waar ik het toestel nodig heb.
Bij een toestelbetaling van € 15,00 per maand, ga ik € 31,50 per maand betalen, dan moet ik bij jullie eenmalig € 159,95 betalen, terwijl dit bij anderen € 74,00 is. Een verschil van € 85,95
DIT VIND GEWOON ABSURD!!!!!!!!!!!!
Dit soort verschillen zitten er ook bij de aanschaf van de S6 in.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Nugt,

Helaas kunnen we een dergelijk verschil niet overbruggen. De prijzen van Mobile Madness zijn op het moment al erg scherp, maar als hier niets van je gading tussen zit houdt het helaas op.

Als we je echter nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk nog graag van je.
Jullie gaan ondertussen aan het echte probleem voorbij.
Tijdens het afsluiten van mijn abonnement zijn mij toezeggingen gedaan, die nu niet meer door T-Mobile worden nagekomen. Dit vind ik een heel kwalijke zaak, en ik laat het er ook niet bij zitten.
Beste lezers,

Voor mij was dit een absolute voorwaarde voordat ik van Vodafone wilde overstappen naar T Mobile. Mij is diverse malen bevestigd dat ik bij een 'dealer' naar eigen keuze van mijn sim only kon overstappen naar een abonnement. Dus ook Coolblue of Mobiel.nl of Belsimpel, bedrijven met ECHT scherpe aanbiedingen. Afgelopen vrijdag is mij door jullie eigen chathelpdesk nog bevestigd dat dit kan.

Zie Afbeelding!

Persoonlijk denk ik toch om de komende 8 maanden dit TMobile deuntje uit te zingen en daarna met gierende MB's weer over te stappen op een echte provider die zijn afspraken wel na komt en zijn klanten niet middels mooie verhalen binnenhaalt en daarna van een koude kermis laat thuis komen.

Wellicht ook een tip om artikel 8. Te verduidelijken of in de algemene voorwaarden op te nemen wat TMobiel nou precies bedoelt met "alle verkoopkanalen van het Stel Samen & Stel Bij abonnement van T-Mobile.".

:?
Beste Edje,
Heel hartelijk bedankt voor je reactie. Dit is precies het zelfde als wat ik heb meegemaakt, maar dan helaas aan de telefoon. Met jou reactie ga ik zeker mee aan de slag. Hieruit blijkt inderdaad dat ze bij T-Mobile maar wat zeggen.
Ik heb zelf nu een andere weg ingeslagen, waar ik hier nog niet teveel over kan zeggen, maar ik zal je zeker via dit medium, maar natuurlijk ook alle andere slachtoffers van deze verkooppraktijken op de hoogte houden.
Reputatie 7
Badge +20
Ik trap dit bericht maar gelijk af met een diepe knieval. Helaas heb ik foute informatie verstrekt in mijn eerste bericht, net als mijn collega eerder had gedaan. Mijn oprechte excuses voor deze slechte service.

Het is inderdaad mogelijk om ook via Coolblue of een andere partij gebruik te maken van Toestel Flexibiliteit. Het wordt dan verwerkt en komt weer bij ons terecht.

Nogmaals sorry voor de foutieve informatie!
Sorry, voor mijn late reactie, maar je knieval is volledig door mij geaccepteerd.
Kunt u mij ook vertellen hoe ik dit moet gaan regelen, want als ze bij Coolblue mijn abonnement gaan bekijken, zeggen ze daar waarschijnlijk at verlengen nog niet mogelijk is. Of moet ik bij Coolblue dan gaan voor een nieuw abonnement,
Ik verneem graag je reactie.
Reputatie 6
Badge +17
Hey Nugt,

Een terechte vraag. Als je bij Coolblue aangeeft dat je op dit moment een Sim-Only abonnement hebt en dat je deze wilt vernieuwen met een toestel dan kunnen zij dat voor je in orde maken. Dit zou geen problemen moeten opleveren.

Laat ons weten als het is gelukt. Mocht je aanvullende vragen hebben dan horen we dat natuurlijk graag van je. 🙂
In ieder geval bedankt voor je reactie en vanzelfsprekend zal ik jullie op de hoogte houden.
Vanochtend naar Coolblue geweest om mijn Sim-Only abonnement aan te passen met daarbij een Samsung Galaxy S7.
Coolblue deed de aanvraag voor verlenging/aanpassing van mijn abonnement, maar werd in eerste instantie niet door T-Mobile geaccepteerd.
De medewerkster van Coolblue heeft toen gebeld met T-Mobile en toen lukte het wel.
Maar nu komt het meest krankzinnige wat ik ooit heb meegemaakt.
Mijn huidige Sim Only abonnement is op 27-05-2016 ingegaan.
Het nieuwe abonnement zou alleen kunnen ingaan op 27-05-2018. Na afloop van mijn huidige Sim-Only abonnement. De medewerkster van T-Mobile weer gebeld naar T-Mobile, maar dit kon niet aangepast worden. Dit was de enige mogelijkheid voor mijn abonnement.Ik had geen zin om nu al een abonnement af te sluiten voor over 2 jaar. Dus heb ik alles geannuleerd en ben met lege handen naar huis gegaan.
Thuis gekomen heb ik op de site van T-Mobile echter verschillende artikelen gevonden, die er op duiden dat de medewerkers van T-Mobile de eigen artikelen niet goed beheersen.
Een aantal voorwaarden heb ik voor de duidelijk gekopieerd en hieronder geplakt.
Misschien zou het ook handig zijn om de computers aan te passen aan de voorwaarden.
Het blijkt nu dat ik de gehele ochtend voor Jan met de korte achternaam in de weer ben geweest en mijn ochtend behoorlijk is verziekt door T-Mobile.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe jullie dit nu weer gaan oplossen, want ik onderhand schoon genoeg van het geklungel van T-Mobile.
Gevonden tekst 1:
Daar hebben wij iets op gevonden: Toestelflexibiliteit. Ben je vóór het einde van je Sim Only abonnement uitgekeken op je telefoon of gaat ‘ie kapot, dan mag je daarmee direct over naar een Stel Samen & Stel bij-abonnement mét toestel. Je hoeft dan niet te wachten tot je Sim Only abonnement afloopt: die beëindigen we per direct.
Gevonden tekst 2:
Hiermee kun je dus zonder zorgen voor Sim Only kiezen! Bij zo'n overstap naar Stel Samen & Stel Bij mét toestel wordt de oude Sim Only contractperiode van 12 of 24 maanden 'vernietigd'. Je gaat meteen een nieuwe contractperiode in.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nugt,

Dankjewel voor je reactie. Ik heb even je gegevens erbij gepakt en ik zie dat het wél is gelukt om gebruik te maken van toestelflexibiliteit. Je nieuwe contract is op 10-09-2016 ingegaan. Als het goed is staat dit ook vermeld in de contractbevestiging die je van Coolblue hebt ontvangen. Voor welk toestel heb je uiteindelijk gekozen?

Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het ons dan weten!
Als je mijn tekst goed lees, heb je kunnen lezen dat ik zonder toestel de winkel ben uitgegaan en dat mijn order is geannuleerd.
De gegevens op de site kloppen NIET, want de order is zaterdag ochtend direct geannuleerd en dat moet nog steeds door jullie worden doorgevoerd, want er stond oorspronkelijk een ingangsdatum van 27-05-2018 en dat was voor mij onacceptabel.
Ik ben dus de winkel van Coolblue uitgegaan zonder telefoon en met een geannuleerde order, want volgens de medewerker van T-Mobile stond de ingangsdatum op 27-05-2018 en dat kon niet worden gewijzigd.
WEINIG PLEZIER MET HET NIEUWE TOESTEL EN NOG MINDER PLEZIER MET T-MOBILE.
Je zal ongetwijfeld begrijpen dat ik op dit moment helemaal heb gehad met T-Mobile.
Wilt u er s.v.p. voor zorgen dat mijn abonnement weer terug gezet wordt naar het oorspronkelijke SIm-Only abonnement.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nugt,

Excuses ik had vanochtend blijkbaar koffie nodig, want heb inderdaad niet gelezen dat je zonder toestel bent weggegaan. In ons systeem staat je nieuwe verlenging nog op actief dat betekent dus dat de annulering niet goed is doorgevoerd. Maar ik heb zojuist gebeld met Coolblue en zij zullen deze order nogmaals annuleren en contact opnemen met een afdeling van ons die dit voor jou gaat rechtzetten. Coolblue zal ook contact opnemen met jou hierover. Ik verwacht dat het nu wel allemaal goed gaat komen.

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben dan kun je ze natuurlijk altijd stellen. Nogmaals excuses voor deze verwarrende situatie.
Contract verlenging afgesloten 28-9-2016. Sim-only. Ik wil nu ook met toestel dus dat kan dat huidige contract wordt vernietigd? Ik begrijp dat verhaal niet zo van na huppelup oktober 2015 dan pas met toestel en gaat na 2 jaar in en tussentijds. Ik wil ook met toestel en geen nieuw contract dat over 2 jaar in gaat. Ik begrijp uit dit forum topic dat dat dus kan?
Ik wil ook tussentijds mijn sim only met toestel. Verlenging contract is 29-8-2016 ingegaan. Ik wil niet vanaf 2018 met nieuw toestel maar nu dat mijn huidige abonnement vernietigd wordt en met toestel meteen in gaat. Ik begrijp uit dit topic dus daf dat kan?
Ik bedoel ik heb een stel samen en stel bij abonnement maar dit is mijn vraag dus.
Beste Cara,
Als je Sim-Only hebt binnen een Stel Samen & Stel Bij abonnement, kan je op ieder moment binnen de looptijd van het Sim-Only abonnement overstappen naar een nieuw T-Mobile abonnement met toestel. Het Sim-Only abonnement wordt dan direct vernietigd en gelijktijdig sluit je een nieuw abonnement met toestel af. Vanaf dit moment gaat ook direct de looptijd van het nieuwe abonnement in werking. Maar pas Op:
Dit staat op verschillende plaatsen in de voorwaarden van T-Mobile maar de medewerkers zijn hier niet goed van op de hoogte en bovendien kunnen de computer van T-Mobile dit ook niet altijd verwerken. T-Mobile heeft namelijk 1 probleem:
De computers en de medewerkers zijn niet afgestemd op de voorwaarden van T-Mobile.
Succes
Oke bedankt. Ik had al een beetje begrepen dat het kan maar ook wat probleempjes kan geven. Vreemd. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Reageer