Beantwoord

Toestel afkopen

• 31 december 2018
  • 9 reacties
  • 1082 Bekeken

Ik heb na bijna 10 jaar iPhone de overstap naar android gemaakt en een Nokia 7.1 gepakt op abbo. Eerst was het best een fijn toestel maar na de update naar Pie dus niet meer.

Nu is mijn vraag. Kan ik dit toestel verkopen , het openstaande bedrag toestelafbetaling bij jullie van 210€ afkopen en kan ik dan een nieuw contract afsluiten voor een nieuwe 2 jaar en ander toestel ? Of is dat alleen mogelijk als ik het gehele contract af zou kopen , wat voor mij geen optie is natuurlijk.

Ik raad iedereen af om een Nokia te kopen. Sinds de update naar Pie heb ik snelle battery drain , telefoon die zichzelf regelmatig herstart terwijl de batterij nog meer dan de helft vol is. Apps die chrashen of niet willen openen. Volume control heeft 2-3 seconden vertraging. Met een bluetooth hoofdtelefoon hoor je pop geluidjes iedere keer dat je een nummer skipt. Ect ect.
icon

Beste antwoord door Folkert 1 januari 2019, 17:10

Dat kan mogelijk met een zogenaamde Early Renewal maar alleen onder bepaalde voorwaarden. En er zijn extra kosten aan verbonden.

Zie deze pagina , kijk onderaan bij veelgestelde vragen: kan ik mijn abonnement vervroegd verlengen.
Bekijk origineel

9 reacties

Nou heb het toestel vorige week terug gebracht naar de t-mobile shop voor reparatie.

Tijdens het installeren van de januari secuirity update liep hij helemaal vast. Hij resette zichzelf tientallen keren. Hij ging telkens uit en weer aan totdat de telefoon op een wit scherm ging waarop stond download mode. Er gebeurde urenlang niks en de telefoon was niet eens meer uit te zetten en heeft hij de halve dag op dat scherm gestaan. Het prul deed helemaal niks meer.

Ik ben klaar met nokia. Kijk voor de grap maar eens op het nokia forum bij community. Veel mensen met problemen en Nokia zelf reageerd nergens op. Helemaal nergens. Goede service 😞
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Dennis,

Ik kom ook even om het hoekje kijken!

Eén van de voorwaarden voor Early Renewal is dat je dit na 3 maanden na het begin van het contract kunt doen. Voor jou geldt dus dat je dat na 22-01-2019 kunt aanvragen. Je kunt dat het beste even telefonisch doen, dan kan alles direct geregeld worden!

Ik hoop dat het zo verklaard waarom het op dit moment nog niet mogelijk is en hoop dat Early Renewal verder voor jou een goede uitkomst biedt zodat je weer blij bent met jouw telefoon!

Laat je het weten als je nog meer vragen hebt?
Dankje 🙂

Net ff gekeken. Er staat. Je kunt je contract nog niet verlengen , het is wel mogelijk je contract te wijzigen.

Ik zal morgen de klantenservice even bellen en vragen of er misschien iets te regelen valt. Misschien is er een uitzondering mogelijk als het toestel volledig is afbetaald. Want de check of vernieuwing mogelijk is registreerd nu natuurlijk dat er nog een wat groter bedrag openstaat. Zo niet dan helaas en koop ik zelf wel een andere nieuwe telefoon.

Het antwoord van de klantenservice zal ik hier plaatsen voor de mensen die hier later ooit nog eens benieuwd naar zijn 🙂

Gr Dennis
Reputatie 7
Badge +18
Dat kan mogelijk met een zogenaamde Early Renewal maar alleen onder bepaalde voorwaarden. En er zijn extra kosten aan verbonden.

Zie deze pagina , kijk onderaan bij veelgestelde vragen: kan ik mijn abonnement vervroegd verlengen.
Dat denk ik ook idd. Dacht eerst dat het door Pie kwam , wat deels ook nog steeds kan natuurlijk ivm sommige bugs in het systeem maar dat hij niet stopt met laden na 100% is een falen van een beveiliging.

Ik heb T-mobile veilig en thuis op de wifi Kpn veilig virus scanners. Na een scan is in ieder geval duidelijk dat alles wat dat betreft wel oke is. Geen virus iig.

Volgende week maar naar de T-mobile shop en inleveren voor vervanging/reparatie.

Nu zou ik alleen graag nog willen weten of ik dus alsnog een nieuw abbo kan afsluiten als ik eerst mijn toestelafbetaling afkoop. En of dit abbo dan verlengt zou kunnen worden voor een nieuwe 2 jaar met opnieuw een telefoon erbij.
Reputatie 7
Badge +18
Ik ben toch bang dat er iets anders aan de hand is met jouw telefoon, ik ken een Nokia 7.1 gebruiker waar Android Pie probleemloos op draait.
Nou dit toestel is nog levensgevaarlijk ook. Lig ik net 3 uurtjes te slapen wordt ik wakker van een hele hoop notificatie geluidjes. Ik denk welke flapdrol stuurt mij nu 10 appjes achter elkaar. Kijk ik wat er aan de hand is voelt m'n telefoon loei en loei heet aan en blijkt het een waarschuwing te zijn voor batterij oververhitting !

Ik haal hem van de lader af en een halve minuut later kijk ik in de geekbench app bij batterij wat de temperatuur is. Die is op dat moment nog 53 graden ! Wat blijkt , de TELEFOON STOPT NIET MET LADEN ALS DE BATTERIJ 100% BEREIKT HEEFT. Ik gebruik de originele kabel en charger.

Ik mag toch gewoon verwachten dat een telefoon zelf stopt met laden als de batterij vol is. Alleen bij Chinese producten van zeer twijfelachtige kwaliteit kun je verwachten dat dat niet gebeurd. Ik heb honderden electronische apparaten gehad en heb dit nog nooit mee gemaakt.

Van de 7.1 lees ik dat meerdere last van een buggy telefoon hebben sinds de update.

Ik heb de telefoon vandaag een harde reset gegeven en daarna alleen vandaag alweer 2x een gecrashte telefoon gehad die zichzelf uit het niets uit en weer aan schakelde. Een keer tijdens gebruik van whatsapp en net weer in de youtube app. De vertraging als ik het volume wijzig is ook nog steeds aanwezig.

Oja en nog zoiets irritants sinds de pie update. Als ik Deezer muziek op heb staan en ik youtube open en door de feed scroll op yt dan stopt tijdens het scrollen mijn muziek van Deezer. Als ik dan 1 seconden stop met scrollen begint de muziek weer te spelen. Als ik verder scrol stopt de muziek weer 😵 Dit gebeurd niet altijd maar wel regelmatig.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb een Nokia 6.1 en daar draait Android Pie probleemloos op. Herken geen enkel probleem dat je noemt. Je stelling dat je een Nokia afraadt is m.i. wat kort door de bocht. Dat jij teleurgesteld bent in de update begrijp ik wel, ik zou eerst nog eens een volledige reset proberen.

Reageer