Beantwoord

Traag internet Portugal

Mijn Europa internet in Portugal is traag als dikke stroop. Ik merk geen verschil tussen de "snelle of trage snelheid". Nu las ik op dit forum dat als je geen internetbundel nl hebt de snelheid traag is. Dit is in strijd met de contractgegevens. Hebben meerdere mensen hiervan last en is het bekend wat T-mobile hieraan doet.
icon

Beste antwoord door HugoB 18 november 2015, 22:54

Deze situatie heb ik al eens eerder voorbij zien komen.

Als je geen Nederlandse internetbundel hebt, krijg je het basis snelheidsprofiel van 64 kbit en dit blijkt dan ook in het buitenland te gelden, ook al heb je Internet Europa.

Of er een oplossing (vanuit T-Mobile) voor is weet ik niet en kan ik zo gauw ook niet meer vinden.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
Badge +7
Hi Bennos49,

In Portugal heeft T-Mobile contract met 3 providers.

Met Vodafone wordt alleen toegang tot 2G netwerk ondersteund. Dan is de maximale snelheid 64 kbps.
Erg langzaam
Met NOS wordt ook 3G netwerk ondersteund en zou je een snelheid tot 15 Mbps kunnen halen
Met MEO wordt ook 4G netwerk ondersteund en zou je een snelheid tot 50 Mbps kunnen halen afhankelijk van de dekking en je toestel.

Welk netwerk zie je in jouw display?
Als je naar roaming.t-mobile.nl gaat, kun je ook zien hoeveel je van jouw databundel in het buitenland hebt opgemaakt, zodra je de 500 MB van internet Europa hebt opgemaakt wordt de snelheid gelimiteerd tot 64 kbps.
De bundel wordt altijd op de 1ste van de maand gereset.
Ik heb mijn 500MB nog niet opgemaakt. Ik krijg ook altijd netjes een melding als ik er dicht bij zit. De 3 netwerken die je noemde staan niet op mijn telefoon......P OPTIMUS T-Mobile NL is de provider.. Als ik zoek naar andere beschikbare netwerken zie ik nog tmn en vodafone P.
Als je onbeperkt heb, dan heb je onbeperkt maar 250 mb snel. de rest vertraagd.
Reputatie 2
Badge +7
Volgens Google zou NOS de huidige bedrijfsnaam zijn van Optimus. Dus je hebt de goede provider, alleen is hier 3G-netwerk het maximum wat je kunt gebruiken. Heb je ook 3G bereik op de plek waar jij bent?
Welk merk en model toestel gebruik je?
Wifi wel uitgeschakeld?
Yep hij geeft 3G aan en soms ff H. Ik heb een Samsung GT-S7390 met Android 4.1.2 Ik heb een half uur geleden ook telf. contact gehad. Ze hebben een nl internet met 500MB toegevoegd en dit lijkt te helpen. Dus toch een probleem met het niet hebben van een internetbundel NL in combinatie met Europa. Hoe kan ik het beste de internetsnelheid meten?
En uiteraard wifi uitgezet
Reputatie 2
Badge +7
via speedtest van Ookla die is meest gebruikte voor snelheidsmeting op de mobiele telefoon.
Sppedtest geeft nu gemiddeld download 10,8 Mbps en upload 1,38 aan. Beiden niet te snel maar veel beter dan dat het was. Heb wel trage uitschieters van 2,4 en 1,2
Reputatie 2
Badge +7
Dan is je dekking waarschijnlijk niet perfect en wissel je verbinding tussen zendmasten. Bij het wisselen is de verbinding trager (die moet dan opnieuw worden opgezet).
Reputatie 3
Badge +5
Deze situatie heb ik al eens eerder voorbij zien komen.

Als je geen Nederlandse internetbundel hebt, krijg je het basis snelheidsprofiel van 64 kbit en dit blijkt dan ook in het buitenland te gelden, ook al heb je Internet Europa.

Of er een oplossing (vanuit T-Mobile) voor is weet ik niet en kan ik zo gauw ook niet meer vinden.
Dag allemaal, bedankt voor al jullie info.
T-mobile heeft een NL bundel aangemaakt en mijn internet is in ieder geval sneller. Nu heb ik vanavond een meting gedaan en kom wel lager uit dan de eerder genoemde 10,8 Mbps n.l. Rond de 7. De upload was gelijk. Ik snap dat ze afhankelijk zijn van de lokale providers maar toch is het vlgs mij slimmer hier beter op te anticiperen in de commerciele uitingen. Ik snap niet dat er een Nl bundel moet zijn want dat wordt nergens gecommuniceerd en de tekst bij de Europabundel geeft dit ook niet aan, integendeel zelfs. Jammer dat je hier na veel gezoek zelf achter moet komem. Foutje T-mobile.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Bennos49,

Ik kan mij goed voorstellen dat je hier gefrustreerd van raakt! Fijn dat je al zo goed bent geholpen hier en ik zie dat mijn collega aan de lijn inderdaad een binnenlandse internetbundel heeft toegevoegd. Ik ga dit probleem en de feedback doorzetten naar de afdeling die hier over gaat. 🙂

Onze excuses voor het ongemak Bennos! Veel plezier in Portugal! Wil je het laten weten als je nog ergens vragen over hebt?

Reageer