Beantwoord

Uitbreiding Stel Samen & Stel Bij voor belabonnement niet toegepast

• 5 maart 2017
  • 7 reacties
  • 236 Bekeken

Ik heb vorige week Stel Samen gebruikt om mijn beltegoed uit te breiden naar onbepaalde minuten i.p.v. 120 minuten binnen Nederland. Volgens de webpagina zal mijn nieuwe beltegoed meteen ingaan.

Maar, het lijkt alsof dit niet toegepast is want er staat €9,28 aan overige kosten op Mijn T-mobile. Ik vind dit heel erg vervelend!!!!

Graag deze kosten ongedaan te maken en het nieuwe pakket wat een extra €2,50 per maand kost bovenop mijn huidige pakket meteen toe te passen.
icon

Beste antwoord door David 6 maart 2017, 12:04

Hey Worm,

Ik begrijp goed dat dit even schrikken is, maar de wijziging van de bundel is gelukkig wel gelukt en de overige kosten kloppen in dit geval ook. Ik leg je graag uit hoe dit precies tot stand is gekomen!

Jij hebt de bundel op 27 februari gewijzigd van 120 belminuten naar onbeperkt. Hierdoor ontving je tegoed naar verhouding, dus niet de volledige bundel, aangezien je de bundel gedurende de maand gewijzigd hebt. Je ontving daarom belminuten voor de periode van 14 februari (datum van nieuwe tegoed) tot en met 27 februari (het moment van wijzigen). Dit is ruwweg de helft, dus je ontving ongeveer 60 minuten. Dit tegoed is op 24 februari overschreden, dus een deel viel nog buiten de bundel (24 tot en met 27 februari). Hier zijn dan ook kosten voor gemaakt en die zie jij nu terug onder 'Overige kosten'. Vervolgens ben je overgeschakeld op onbeperkt bellen en vanaf dat moment zijn er dan ook geen kosten meer in rekening gebracht.

Er staat ook nog een uitgebreide uitleg over de factuur en kosten na een wijziging van een bundel op deze pagina. Dit kun je ook nog even rustig doornemen om te begrijpen hoe deze kosten tot stand zijn gekomen en wat er precies verandert na zo'n wijziging.

Als wij jou nog ergens verder bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je, Worm!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Worm,

Ik begrijp goed dat dit even schrikken is, maar de wijziging van de bundel is gelukkig wel gelukt en de overige kosten kloppen in dit geval ook. Ik leg je graag uit hoe dit precies tot stand is gekomen!

Jij hebt de bundel op 27 februari gewijzigd van 120 belminuten naar onbeperkt. Hierdoor ontving je tegoed naar verhouding, dus niet de volledige bundel, aangezien je de bundel gedurende de maand gewijzigd hebt. Je ontving daarom belminuten voor de periode van 14 februari (datum van nieuwe tegoed) tot en met 27 februari (het moment van wijzigen). Dit is ruwweg de helft, dus je ontving ongeveer 60 minuten. Dit tegoed is op 24 februari overschreden, dus een deel viel nog buiten de bundel (24 tot en met 27 februari). Hier zijn dan ook kosten voor gemaakt en die zie jij nu terug onder 'Overige kosten'. Vervolgens ben je overgeschakeld op onbeperkt bellen en vanaf dat moment zijn er dan ook geen kosten meer in rekening gebracht.

Er staat ook nog een uitgebreide uitleg over de factuur en kosten na een wijziging van een bundel op deze pagina. Dit kun je ook nog even rustig doornemen om te begrijpen hoe deze kosten tot stand zijn gekomen en wat er precies verandert na zo'n wijziging.

Als wij jou nog ergens verder bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je, Worm!
Dag David,

Het spijt mij maar ik ben het niet met je eens.

Ik had nog 26 minuten beltegoed voordat ik het pakket had gewijzigd. Toen moest ik contact opnemen met Consuwijzer.nl. Omdat ik wist dat het gesprek wat lang zoude kunnen duren heb ik voor de zekerheid het beltegoed pakket uitgebreid om te voorkomen dat ik kosten buiten de bundel zal maken. Consuwijzer berekend geen kosten voor het gesprek. Hierbij sluit ik een afbeelding van de log afkomstig van mijn telefoontoestel.

Alle telefoontjes die hebben plaatsgevonden vóórdat ik het pakket gewijzijd vielen binnen de bundel volgens mij.

De enige uitzondering zijn de kosten voor het bellen naar een 0900-nummer. Daar heb ik Online.nl moeten bellen. Deze berekent 0,50cent per gesprek voor.

Daarom verzoek ik je nogmaals de overige kosten m.u.v. de kosten van het bellen naar het 0900-nummer van Online.nl aan mij te vergoeden.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Worm,

Jammer om te lezen dat je het niet eens bent met ons. Ik zal proberen het nogmaals uit te leggen 🙂 Je ontvangt altijd op de 14de van de maand jouw nieuwe tegoed. Als jouw nieuwe maand begint kunnen wij nog niet weten dat je halverwege de maand jouw belbundel aanpast. Vandaar dat je op de 14de gewoon jouw volledige tegoed (in dit geval 120 belminuten) hebt ontvangen. Op 27/02 heb je jouw belbundel van 120 minuten aangepast naar onbeperkt bellen. Dat betekent dat je met terugwerkende kracht van 14/02 tot en met 27/02 16:58 uur tegoed naar verhouding krijgt. Dat komt neer op ongeveer 52 minuten. Je betaalt ook naar verhouding voor deze periode, omdat je alleen van 14/02 tot en met 27/02 16:58 uur gebruik hebt gemaakt van de 120 minuten belbundel. Dit wordt verrekend op jouw komende factuur. Maar omdat je in deze periode meer gebeld hebt dan 52 minuten, krijg je hier overige kosten voor. Als je op My T-Mobile kijkt bij jouw verbruiksdetails zie je wel dat je vanaf het moment dat jouw belbundel is aangepast (27/02 rond 16:58 uur) geen overige kosten meer maakt aangezien je vanaf dat moment onbeperkt bellen hebt.

Op jouw komende factuur zal je zien dat je van 14/02 tot en met 27/02 (tot 16:58 uur) betaalt voor de 120 minuten belbundel en de kosten die je extra hebt betaald (je betaalt altijd een maand vooruit op je factuur) ontvang je terug. Voor de periode 27/02 (vanaf 16:58 uur) tot en met 13/03 betaal je voor de onbeperkt bellen bundel. Op die manier betaal je dus nooit dubbel. Zoals mijn collega al aangaf vind je op deze pagina meer informatie over jouw komende factuur.

Het is veel info, dus lees het even rustig door. Ik hoop dat het meer duidelijkheid geeft.

Nog even iets anders: ik zie dat je nog geen T-Mobile Samen groep hebt aangemaakt. Heb je daar al eens van gehoord? Je kunt met andere T-Mobile klanten een groep aanmaken en vervolgens onderling gratis onbeperkt bellen in Nederland. En daarnaast kun je elke maand een leuk cadeautje uitkiezen zoals nu 2,50 euro korting. Via deze pagina kun je jouw groep aanmaken.

Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het dan gerust weten.
Dag Thalina,

Ik wijs je erop naar de Algemene Voorwaarden van T-mobile.nl op https://www.t-mobile.nl/voorwaarden

Volgens punt 2.3 moet T-mobile de klant 4 weken van tevoren een wijziging die nadelig is voor de klant meedelen.

Volgens David heeft T-mobile zonder nader bericht mijn belpakket van 120 minuten gehalveerd naar 60 minuten. Daarna zijn de kosten van de telefoontjes die na de period van 60 minuten gemaakt zijn en welke normaal gesproken zou worden gedekt door mijn belpakket van 120 minuten bij mij in rekening gebracht.

Dit soort praktijk vind ik oneerlijk.

Volgens article 7.2 van de Telecommunicatiewet kan de klant zijn abonnement kosteloos beëindigen indien een contractwijziging niet in zijn voordeel is. Informatie over deze wet treft je hierbij aan.

Vervolgens stel ik het navolgende voor.

T-mobile maakt alle overige kosten m.u.v. het bellen naar een 0900-nummer die al in rekening zijn gebracht ongedaan. Het onbeperkt belpakket gaat vervolgens pas in op 14 maart a.s.

Tot dan toe zal ik geen telefoontjes maken v.a. mijn mobielnummer.

In afwachting van je reaktie.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Worm,

We hebben nu twee keer heel uitgebreid uitgelegd waardoor deze overige kosten zijn ontstaan. Dit is niet tegen de regels en we doen dit ook niet zomaar. Het is vanuit een service dat je op elk moment van de maand jouw bundel kunt aanpassen (omhoog, omlaag of uit) en dat je niet hoeft te wachten totdat je jouw nieuwe tegoed ontvangt. Maar als je je bundel wijzigt, betekent dat dat je een kortere periode gebruik hebt gemaakt van een bepaalde bundel en dit wordt dan verrekend. Je hebt bijvoorbeeld maar 15 dagen een bundel gebruikt, je betaalt dan ook maar de helft van deze bundel en je ontvangt ook de helft van de belminuten. Op deze manier betaal je juist nooit dubbel voor je bundels. Dit wordt ook duidelijk op onze website vermeld.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar op dit moment kan ik verder niets voor je betekenen. Lees de uitleg van mijn collega David en van mij nog even rustig door. Mocht je nog andere vragen hebben, dan kun je ze gerust stellen.
Ik had het niet over dubbel betalen van de bundels maar over wat volgens mij een oneerlijke methode van werken is. Ik bedoel, het heeft mij extra kosten gekost die ik niet had gemaakt op het moment dat ik ben overgestapt naar het onbeperkt belpakket.

Maar goed. Dit is niet de beste manier om deze onderwerp te besprekken. Zodra ik de rekening van deze maand heb ontvangen neem ik schriftelijk contact op met de klantenservice van T-mobile.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Worm,

Dat is uiteraard je goed recht. Maar ik wil je wel vertellen dat alle interacties die je hebt met ons via het forum (en ook via andere kanalen) worden gelogd in een algemeen systeem. In dit systeem kunnen al mijn collega's (dus ook van de klantenservice) kijken en alles teruglezen. Dus je kunt ervan uitgaan dat je hetzelfde antwoord ontvangt als dat je van ons hebt ontvangen.

Als je nog andere vragen hebt, kun je die uiteraard aan ons stellen.

Reageer