Beantwoord

Van Relax naar Stel Samen; Internet ineens duurder en traag

Ik ben vandaag overgestapt van Relax naar Stel Samen. Ik heb 500mb Internet geselecteerd,  wilde 5 gb aanzetten.  Als ik het zelf wil wijzigen,  betaal ik ineens de volledige 26 euro per maand in plaats van de 15 euro. Wordt die 11 euro korting later verrekend? Of geldt die korting niet als je van een lagere bundel wil verhogen? En is verlagen nog wel mogelijk als een hoge bundel is gekozen aan begin van de contractduur? Alvorens dit abo af te sluiten, heb ik chat ondersteuning aangevraagd. In de chat werd mij verteld dat Stel Samen volledig flexibel is, en is geen waarschuwing gegeven dat verhogen van data achteraf op hogere kosten uit zou komen. Dit is misleiding. Ik had hiervoor geen contract,  maar Relax maandelijks opzegbaar. Ik ben alleen overgestapt naar een jaarcontract omdat ik dacht dat het gedurende die 12 maanden volledig flexibel zou zijn, tegen de reclame tarieven. Indien dit toch maar niet het geval is, wil ik eerst terug naar mijn oude relax en daarna zoek ik graag op mijn gemak een andere provider. Ik ben zeer lang tevreden klant bij TMobile,  maar dit vind ik onvoorstelbaar. 

Mijn tweede klacht over Stel Samen is dat mijn Internet nauwelijks werkt. Het is meer toeval als een webpagina wil laden dan iets anders, en wat laadt gaat wel zo ontzettend traag. Ik was dan tevredener over de snelheid van web n walk. Telefonisch werd me verteld dat mijn sim te oud is. Krijg gratis een nieuwe toegestuurd,  dat wel. Met het risico dat het toch maar niet aan simkaart lag? En in de tussentijd drie werkdagen (en het weekend ertussen ook dus) gewoon maar geen Internet. Ook dat was niet de bedoeling. Ik verhoogde immers mijn bundel omdat ik dacht deze paar dagen veel gebruik te gaan maken van Internet. Anders was Ik wel op een later tijdstip overgestapt. Maar ja,  de telefoniste kan er niks aan doen 'he', en terugzetten deed ze ook maar niet anders kreeg ik een ellenlange en vooral hoge factuur, van ze wist niet hoeveel euro. Graag zou ik iemand spreken die verstand van zaken heeft, me geen misleidende info geeft en me netjes op het juiste tariefplan zet.

Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar voor sommige mensen is het een enorme stap een jaarcontract af te sluiten,  zoals in mijn geval.  Ik deed dat al met grote twijfel en alleen op basis van mijn positieve ervaring met TMobile. Het vertrouwen dat ik had in TMobile is nu wel weg. Ik hoop dat we dit naar behoren kunnen oplossen.
icon

Beste antwoord door Waterlander 11 april 2014, 20:31

Antwoord hoeft niet meer. Ik heb het pakket geannuleerd en ben tegelijkertijd overgestapt naar een andere provider.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Hi Waterlander welkom hier op het forum!

Als ik het goed begrijp heb je jouw contract vernieuwd met Stel Samen. De oorspronkelijke korting blijft staan als je de bundel wijzigt (zie bijvoorbeeld dit bericht van een T-Mobile Moderator). Deze korting zie je niet op My T-Mobile staan, alleen op de factuur.

Je mag ook altijd verhogen en later weer verlagen, maar niet lager dan de bundel die je hebt gekozen bij het aangaan van het contract. In de prijslijst staat het zo omschreven:

U kunt steeds per begin volgende factuurmaand uw bundels verhogen of verlagen, maar nooit lager dan de bij aanvang van uw Overeenkomst
aangeschafte bundelgroottes (instapniveau)

Hoop dat dit zo duidelijk is. :)

Dat je internet ineens trager is na de wijziging kan inderdaad aan een verouderde simkaart liggen, zeker als je de trage snelheid overal waar je komt ervaart. Meestal krijg je de simkaart een werkdag later al in de bus (als je deze voor een uur of 3 's middags bestelt). Laat je hier op het forum nog even weten of dit geholpen heeft? 
Dank je Minty voor je antwoord. Het is me echter nog steeds niet duidelijk. Dat je de oorspronkelijke korting behoudt wil m.i. zeggen dat wanneer je verhoogt, er geen korting wordt gegeven, maar wanneer je weer verlaagt naar de oorspronkelijke bundel,  je weer terug valt in de oude korting.  Begrijp ik het zo goed? Als ik het zo goed begrijp, dan is het niet zoals me is voorgespiegeld bij afsluiten van het contract. Ik geef een concreet voorbeeld:

Kwestie a:
Ik heb een 500mb bundel afgesloten. Deze zou met de huidige korting 6 euro per maand moeten zijn. Dan wil ik verhogen naar 5 gb. Dit wordt dan 26 euro per maand (geen korting). Ik ga weer terug naar 500mb, ik betaal weer 6 euro per maand. In chat en aan telefoon is mij verteld dat ik wel kon verhogen met korting.  Dan zou verhogen (zeg,  voor een maand) naar 5 gb 15 euro moeten kosten. Deze keuze mogelijkheid staat echter niet in bundel aanpassen via my tmobile. Dus concreet: hoeveel zou tijdelijk verhogen naar 5 gb me nou gaan kosten? 26 euro of 15 euro. Indien ik 26 euro moet betalen, is mij foutieve ofwel misleidende informatie verstrekt.

Kwestie b:
Ik sluit een bundel van 5gb af,  tegen 15 euro per maand.  Ik wil verlagen, omdat ik merk dat ik het niet opmaak, op vakantie ga, oid. Volgens de klantenservice via chat en telefoon kan dat gewoon. Volgens de info in de link kan dat dus niet.  Er wordt,  maw,  foutieve ofwel misleidende informatie verstrekt. 

Samenvattend: stel samen is helemaal niet volledig flexibel. Ik kan zelfs mijn Internet bundel niet helemaal uitzetten,  ook dat is beloofd. Ik zou voor dat jaar alleen vastzitten aan die 5 euro basis.  Ik zit 6 tot 7 maanden per jaar in buitenland.  Ook dat heb ik verteld. En dat ik dus niets heb aan een statisch abonnement met hoge kosten.

Ik las overigens elders op het forum dat sinds februari al een probleem bestaat met Internet snelheid bij nieuwe bundels,  een soort storing,  waar men al maanden mee kampt.  Dat zou men toch moeten weten bij de klantenservice. Ook hier vind ik dat gedoe met een nieuwe simkaart misleidend. Kijk maar eens onder topic netwerk,  daar zie je dat bij niemand een nieuwe simkaart soelaas biedt.
Antwoord hoeft niet meer. Ik heb het pakket geannuleerd en ben tegelijkertijd overgestapt naar een andere provider.

Reageer