Beantwoord

Van Voordeelsim 150+100 naar Basis Sim zonder internet en toch internetverbruik!

• 22 juni 2017
  • 8 reacties
  • 341 Bekeken

Hallo,

Mijn abo is omgezet en ik zie op mijn factuur een afrekening voor gebruikt internet met vermelding "Gebruikskosten buiten bundel Voordeelsim 150+100"
Bij mijn weten heb ik een abo zonder internet en klopt zo wie zo deze regel niet op mijn factuur.
Die is van mijn oude abo!
Nu heb ik net mijn abo zelf omgezet naar 300 min 100 sms ZONDER internet (0 MB) dus verwacht ik dat k geen internet meer kan verbruiken omdat jullie mij hebben afgesloten van internet.

Ik weet niet of ik hier mijn mobiele nummer zo maar neer moet zetten, dat doe ik dus maar niet, dus hoe geef ik veilig mijn gegevens door aan jullie hier via het forum?

Mvg,
Gerda
icon

Beste antwoord door Muberra 23 juni 2017, 10:54

Hoi Gerda,

Welkom op het forum!

Heb je het antwoord van onze Klantexpert Centaur al gezien? Je kunt altijd gebruik maken van het internet, ook al heb je geen databundel. Net als dat je kunt bellen buiten je bundel, ook al heb je geen minuten meer. Ik kan begrijpen dat je niet het risico wilt lopen dat je ongewenst kosten maakt voor het internet als je er geen gebruik van maakt. De snelste manier om het internet te blokkeren is door jouw mobiele gegevens uit te zetten bij de instellingen van jouw mobiele telefoon. Daarnaast kun je het internet ook blokkeren via My T-Mobile. Als je inlogt en je gaat naar "Gegevens & instellingen", moet je klikken op " Blokkades". Daar zie je staan "Internet en data (behalve wifi)" en dat kan je direct blokkeren. Alle wijzigen via My T-Mobile gaan meteen in!

Je hoeft verder geen gegevens aan ons door te geven, want jouw forumaccount is gekoppeld aan jouw My T-Mobile. Hierdoor hebben wij meteen toegang tot jouw abonnement en overige gegevens.

Mocht je meer vragen hebben of je komt er niet, dan staan wij voor je klaar om je te helpen!
Bekijk origineel

8 reacties

Als je bent ingelogd zou je telefoonnummer ook bekend moeten zijn. Want de account is gekoppeld aan je 06 nummer. ( controleer dat)
In eerste instantie dacht ik dat het antwoord wel zou zijn, dat er een tarief gerekend werd buiten de bundel ( en dat internet dus niet echt afgesloten is).
Echter bij raadpleging van de tarieflijst van basissim https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven/2017/t-mobile-basis-sim-only-130617.pdf kan ik een tarief voor internet buiten de bundel niet vinden. ( bij sms staat wel een tarief voor sms buiten een bundel of zonder een bundel. Bij MB's wordt dit niet vermeld : zie opmerkingen onder de lijst.)
Bijvoorbeeld uit de teksten 2 en 3 , behorende bij de internetbundels en de sms bundels, kan ik het niet opmaken.

"2 U kunt elke maand uw data gebruiken in Nederland en in de EU, zonder extra kosten. Het aantal MB’s is afhankelijk van het gekozen abonnement en van het op dat moment (u bent in de EU) beschikbare MB’s in uw data. U ontvangt een waarschuwings-SMS bij het bereiken van 80% van uw Internet bundel en bij het volledig verbruiken van uw Internet bundel. Na verbruik van uw resterende MB’s kunt u eventueel verder internetten in de EU door het aanschaffen van een GB-aanvuller. Voor data gebruik in de andere (niet EU) zones gelden andere tarieven. Voor meer informatie zie www.t-mobile.nl. MB’s zijn een maand houdbaar na aankoop.
3 Alle SMS bundels zijn geschikt voor alleen SMS en zijn geldig in Nederland en de EU. Zonder SMS bundel of na verbruik van de SMS bundel geldt een tarief van €0,30 per SMS. Voor SMS’en naar het buitenland en Servicenummers gelden andere tarieven en worden apart afgerekend. SMS’jes zijn een maand houdbaar na aankoop.
Conclusie: u heeft gelijk volgens mij. Zie ook screenshot.

Reputatie 5
Badge +10
Bijna alle telefoons kunnen gebruik maken van internet en is ook mogelijk bij ieder abonnement tenzij geblokkeerd. Net zo als dat je kan SMSen met iedere telefoon.

Telefoons maken zelf ook vaak verbinding met internet. Mocht je dat niet willen dan moet je dat blokkeren in je telefoon of via My T-Mobile.

Je kan ook naar het buitenland bellen zonder dat je daarvoor een buitenland bundel hebt. Zo kan je ook internetten zonder internet bundel.

Als je internet op 0 zet wil niet zeggen dat je niet kan internetten, je hebt hier echter geen bundel voor zodat je goedkoop vanuit je abonnement kan internetten
Dit was het antwoord dat ik had verwacht van Tmobile. Maar ik vind dat de informatie in dat geval niet klopt: waarom wel het tarief voor een sms'je buiten de bundel melden en niet het trafiek van 1MB buiten de bundel?
Reputatie 4
Hoi Gerda,

Welkom op het forum!

Heb je het antwoord van onze Klantexpert Centaur al gezien? Je kunt altijd gebruik maken van het internet, ook al heb je geen databundel. Net als dat je kunt bellen buiten je bundel, ook al heb je geen minuten meer. Ik kan begrijpen dat je niet het risico wilt lopen dat je ongewenst kosten maakt voor het internet als je er geen gebruik van maakt. De snelste manier om het internet te blokkeren is door jouw mobiele gegevens uit te zetten bij de instellingen van jouw mobiele telefoon. Daarnaast kun je het internet ook blokkeren via My T-Mobile. Als je inlogt en je gaat naar "Gegevens & instellingen", moet je klikken op " Blokkades". Daar zie je staan "Internet en data (behalve wifi)" en dat kan je direct blokkeren. Alle wijzigen via My T-Mobile gaan meteen in!

Je hoeft verder geen gegevens aan ons door te geven, want jouw forumaccount is gekoppeld aan jouw My T-Mobile. Hierdoor hebben wij meteen toegang tot jouw abonnement en overige gegevens.

Mocht je meer vragen hebben of je komt er niet, dan staan wij voor je klaar om je te helpen!
Bedankt voor het antwoord.
Is me duidelijk nu en ik heb nu de internet blokkade's (buitenland en Nederland) ingesteld in My T-mobile zodat ik helemaal geen mobiel internet meer kan verbruiken.
Dit was me trouwens niet bekend en ik dacht altijd dat als ik een abo afsloot zonder internet ik ook geen internet kon verbruiken!
Ook had ik zo wie zo al in het begin op mijn mobiel mobiel internet uitgeschakeld en toch had ik verbruik.
Dit begrijp ik nog steeds niet, maar blijkbaar zijn er app's die dan toch je mobiele internetverbinding kunnen gebruiken ook al is dit op je mobiel (Samsung) uitgeschakeld!
Nu is de prijs van 1 MB nog niet duidelijk. Waar kan ik de prijs vinden? Ik kan het niet op fe prijslijst Basis Sim vinden.
Reputatie 4
Hoi Gerda,

Normaal gesproken kan je met jouw abonnement zonder internetbundel ook geen gebruik maken van het internet. Ik denk dat er bij jou iets doorheen is geglipt. Maar heel goed van je dat je de blokkades hebt ingesteld. Nu kan er niks meer gebeuren. Mocht je in de toekomst wel willen internetten, kan je de blokkades opheffen via My T-Mobile en meteen een databundel aanschaffen.

Ik wens je alvast een fijn weekend toe! 🙂

Reageer