Beantwoord

Vaste klanten betalen teveel

• 23 februari 2016
  • 8 reacties
  • 611 Bekeken

Ik constateer dat als ik een nieuwe klant wordt met exact hetzelfde abonnement ik ruim 5 euro goedkoper uit. Ik heb 250mb en 150 Bel minuten en betaal hier ruim 13.50 voor. Klik ik ditzelfde aan als nieuwe klant dan betaal ik 8 euro en een beetje. Dat kan niet de bedoeling zijn. Ik wil eens deezer vast afsluiten maar dat ga ik nu niet doen. Zit ik op 20 euro per maand met slechts 250mb. Mijn dochter heeft 1000mb en 150 Bel minuten bij tele 2 en betaald 11 euro.
Ben je als vaste klant niet meer belangrijk bij t mobile? Willen jullie vaste klanten behouden?
icon

Beste antwoord door HugoB 23 februari 2016, 23:12

Prima idee, zeker bij sim only! Prijsplannen veranderen best regelmatig en met name voor databundels krijg je steeds meer MB's voor hetzelfde of minder geld, omdat nou eenmaal de techniek en vraag vanuit de consument en concurrentie niet stilstaat. Dus het is een beetje appels met peren vergelijken om je abonnement met ruim anderhalf jaar oud met de huidige tarieven te vergelijken. Nog een paar maanden wachten en dan kun je ook wisselen naar een actueel prijsplan. En in geval van simonly misschien inderdaad maar een jaar kiezen, hoewel je met 2 jaar soms net wat meer korting krijgt dan 1 jaar. Hoewel het maar de vraag is of dat gunstiger is over 2 jaar uitgesmeerd.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +5
Hoe lang heb je dit abonnement al? En welk abonnement heb je exact? Bundels worden steeds groter voor hetzelfde geld, dus het is niet helemaal te vergelijken natuurlijk. Het kan ook zijn dat er nu een betere actie is dan toen jij je abonnement hebt afgesloten.
Mijn abonnement loopt vanaf augustus 2014. Ik vind het verschil enorm, ik sluit de volgende keer maar een jaar abonnement af, loop ik minder risico. Het is trouwens een sim only abonnement.
Badge +5
Prima idee, zeker bij sim only! Prijsplannen veranderen best regelmatig en met name voor databundels krijg je steeds meer MB's voor hetzelfde of minder geld, omdat nou eenmaal de techniek en vraag vanuit de consument en concurrentie niet stilstaat. Dus het is een beetje appels met peren vergelijken om je abonnement met ruim anderhalf jaar oud met de huidige tarieven te vergelijken. Nog een paar maanden wachten en dan kun je ook wisselen naar een actueel prijsplan. En in geval van simonly misschien inderdaad maar een jaar kiezen, hoewel je met 2 jaar soms net wat meer korting krijgt dan 1 jaar. Hoewel het maar de vraag is of dat gunstiger is over 2 jaar uitgesmeerd.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Resi,

Allereerst welkom op het forum!

Wat jammer om te lezen dat je het gevoel hebt dat je als vaste klant niet meer belangrijk voor ons bent! Want dat is zeker niet het geval, wij zijn heel blij met al onze klanten! Zoals HugoB al aangaf, kunnen de prijzen in de loop der tijd veranderd zijn. Het abonnement van 8 euro dat je trouwens hebt bekeken als nieuwe klant, is ons Basis Sim Only abonnement. Daarmee kun je internetten met een snelheid tot 15 Mb/s. Met jouw huidige abonnement kun je snelheden tot wel 120 Mb/s halen, dus daar zit wel een verschil tussen. Vandaar dat dit abonnement ook goedkoper is.

We hebben trouwens sinds kort iets nieuws voor onze klanten: T-Mobile Samen! Heb je daar al van gehoord? Met T-Mobile Samen bel je onderling gratis binnen Nederland met jouw groepsleden en ontvangt iedereen elke maand een cadeau. Nu kun je bijvoorbeeld kiezen voor 2,50 euro factuurkoring. Mooi meegenomen toch? Met T-Mobile Samen willen we ook laten zien dat we onze vaste klanten waarderen.

Ik zou het natuurlijk super vinden als ik je in de toekomst mag blijven verwelkomen als klant! Ik zie dat je vanaf 12 april 2016 kunt verlengen, dus dat is al bijna. Op My T-Mobile komt dan jouw persoonlijke aanbod te staan.

Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten. We helpen je graag!
Ook ik merk dat. Ik ben al ruim 20 jaar klant, vraag nooit iets en nu wil door de veranderingen in de maatschappij of ze m'n abo willen aanpassen...zeggen ze gewoon Nee kan niet. Kan wel bundel toevoegen. Ben ik duurder uit. Waarom zijn nieuwe Klanten die op een koopje lopen en na jaar weer vertrokken zijn belangrijker dan vaste klanten??
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Anna,

Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien. Zou je in het vervolg je vraag/ opmerking in 1 topic willen plaatsen? Zo houden we het overzicht op het forum. Alvast bedankt hiervoor.
Goede middag. Ik ben Henry5. En al 7 jaar te reden klant van T Mobile. Maar waarom word de basis prijs van mijn abonement met 80% prijsverhoging na afloop van het vaste 2 jaar abbonement. Gebeurd dit vaker bij vaste klanten?
Mijn vraag is wat ik hier tegen kan doen?
Hartelijke groet Henry5
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen Henry5,

Bedoel je dat je maandkosten omhoog gaan nadat je abonnement afloopt? Dit komt doordat de kortingen die bij je abonnement zitten meestal ook aflopen wanneer je contract afloopt. Zo loopt jouw abonnement nog door tot 11 juni, op dat moment stopt ook je korting en loopt je abonnement wel maandelijks door met één maand opzegtermijn waardoor je maankosten hoger kunnen uitvallen. Je kunt natuurlijk wel voor die tijd verlengen, dit mag 4 maanden voor het einde van je contract al! 🙂

Wanneer je inlogt op My T-Mobile kun je bovenaan op 'verlengen' klikken, je ziet dan een persoonlijk aanbod. Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Reageer