Beantwoord

Verlengen met toestel flexibiliteit, extra kosten?

• 27 januari 2017
  • 15 reacties
  • 1799 Bekeken

Beste T-mobile

Ik heb laatst mijn sim-only abonnement verlengd. Nu begon mijn telefoon alleen kuren te krijgen en wilde ik gebruik maken van verlengen met toestel flexibiliteit. Van te voren heb ik via een chat met t-mobile (Incident: 170106-000412) gevraagd of het ook mogelijk was om bij andere leveranciers een abonnement af te sluiten met toestel flexibiliteit. Hierop kreeg ik het antwoord dat dit kon. Tevens zie ik op andere topics dat dit ook wordt beaamt (https://forum.t-mobile.nl/stel-samen-stel-bij-463/toestel-flexibiliteit-274796).
Nu heb ik bij www.mobiel.nl een iphone 6s 64gb besteld met verlengen van mijn abonnement. Na de bestelling kreeg ik alleen een bericht dat ik 60,- euro moet betalen omdat mijn abonnement nog niet in de laatste 4 maanden zit en ik dus mijn huidige abonnement vroegtijdig stop zet. Terwijl er in de voorwaarden van toestel flexibiliteit onder punt 2 staat dat dit wel mogelijk is en daar staat niks over extra kosten hiervoor.
Weten jullie wat hier mis gaat?
icon

Beste antwoord door Hajar 30 januari 2017, 09:51

Hi nls23,

Weet je al voor welk toestel je wilt gaan? Het klopt dat sommige externe dealers zoals bijvoorbeeld mobiel.nl een bedrag in rekening brengen bij toestelflexibiliteit. Bij Coolblue is het wel mogelijk om gebruik te maken van toestelflexibiliteit. Mijn collega heeft vorige maand nog contact opgenomen met Coolblue en ook toen gaven zij aan dat ze hiervan op de hoogte zijn dus je zou het nogmaals kunnen proberen via Coolblue. Mocht je liever via ons een toestel bestellen dan kan ik je ook laten bellen door een van mijn collega's van de verkoopafdeling.

Ik hoor graag of je daar interesse in hebt! 🙂
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Hey nls23

Hoewel het mogelijk moet zijn, denk ik dat mobiel.nl systeem denk dat je wilt verlengen, zonder gebruik te maken van toestel flexibiliteit. Met voorbeeld van deze topic: Tijdens Sim Only abonnement nieuwe telefoon aanschaffen geeft Issam aan:

Hey Nugt,

Een terechte vraag. Als je bij Coolblue aangeeft dat je op dit moment een Sim-Only abonnement hebt en dat je deze wilt vernieuwen met een toestel dan kunnen zij dat voor je in orde maken. Dit zou geen problemen moeten opleveren.

Laat ons weten als het is gelukt. Mocht je aanvullende vragen hebben dan horen we dat natuurlijk graag van je. :)

Ik denk dat je eventjes contact met mobiel.nl moet opnemen om te vermelden dat het om toestel flexibiliteit gaat, en niet om een 'vervroegt' verlenging.

Mobiel.nl Vragen en Contact

Ze zijn zaterdag en zelfs ook zondag telefonisch bereikbaar.

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Als ik het zo lees dan denk ik dat je het beste vandaag comtact opneemt met mobiel.nl. Aangezien er daar iets mis is gegaan met het overzetten en/of verlengen. Mocht je daar niet uit komen dan is er altijd wel iemand van T-Mobile die hier antwoord op kan geven. Maar probeer het eerst even bij mobiel.nl

Succes en een fijn weekend
Gisteren al even contact opgenomen met mobiel.nl maar die geven aan dat het alleen zonder kosten bij T-Mobile kan, bij hun moet je evengoed die 60,- betalen. Op basis daarvan is de order ook geannuleerd.
Toen contact opgenomen met Coolblue hoe het bij hun zit, maar die gaven weer aan niet bekend te zijn met de toestel flexibiliteit regeling van T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +20
Hi nls23,

Weet je al voor welk toestel je wilt gaan? Het klopt dat sommige externe dealers zoals bijvoorbeeld mobiel.nl een bedrag in rekening brengen bij toestelflexibiliteit. Bij Coolblue is het wel mogelijk om gebruik te maken van toestelflexibiliteit. Mijn collega heeft vorige maand nog contact opgenomen met Coolblue en ook toen gaven zij aan dat ze hiervan op de hoogte zijn dus je zou het nogmaals kunnen proberen via Coolblue. Mocht je liever via ons een toestel bestellen dan kan ik je ook laten bellen door een van mijn collega's van de verkoopafdeling.

Ik hoor graag of je daar interesse in hebt! 🙂
Ja, waarom overstappen als je bij T-Mobile zelf ook leuk toestel kan kopen, misschien heeft Hajar haar collega wel een leuke aanbieding voor je. Niet geschoten is altijd mis en dan zit je altijd warm bij het vuur. Moest ik even kwijt... is niet altijd beter om zomaar over te stappen, heb ik 1x gedaan, nooit meer, ben snel terug gekomen 😳
Hajar bedankt voor het antwoord. Het is inmiddels gelukt via Coolblue.
Normaal gesproken zou ik het via t-mobile bestellen maar jullie hadden de 64gb versie van de iPhone 6s niet meer.

@serviceweb ik ga niet overstappen maar mijn huidige sim only van t-mobile verlengen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi nlse23,

Aah fijn dat het is gelukt! Mooi toestel de 6s! Ik wens je alvast veel plezier met je nieuwe iPhone! 🙂

@serviceweb ik ga niet overstappen maar mijn huidige sim only van t-mobile verlengen.

Fijn om te horen dat je toch bij T-Mobile bent gebleven. 😳 :)
Dan wens ik je natuurlijk nog heel veel plezier met je nieuwe iPhone 6s en T-Mobile

Fijne dag nog!!
Helaas te vroeg gejuicht. Krijg net een email van coolblue dat het weer niet kan.
Kunnen jullie contact opnemen met coolblue hierover?
Oh wat vervelend nu zeg... Ze kunnen je niet helpen met overzetten of niet helpen aan je iPhone? Of moet je daar ook kosten betalen om over te zetten?

Iemand van T-Mobile zal zeker nog een keer mee kijken en je vraag oppakken. Zou je er graag mee willen helpen maar dan kom je ook niet echt ver. Dus nog even geduld dan maar... Succes!
Ze kunnen mij niet helpen met abonnement verlengen omdat zij per 1 februari stoppen met telefoons+abonnement verkopen. De procedure die bij toestel flexibiliteit komt kijken duurt dan te lang. Dat krijg ik net te horen van een coolblue medewerker
Kan me wel een beetje voorstellen dat ze er mee gaan stoppen. Aangezien straks de regels scherper zijn gemaakt om een toestel te mogen aanbieden. Ze moeten je dan registreren bij BKR en zo, dat zal voor hun best lastig worden. Verwacht eigenlijk dat wel meer 'kleine' bedrijven daar dan mee gaan stoppen. Misschien wel losse toestellen verkopen, maar niet meer in combinatie.

Ja, dan is misschien T-Mobile toch nog een oplossing. Hajar heeft je hier al eerder geholpen, hoop dat ze snel dit bericht ziet en je er verder mee kan helpen. In ieder geval succes!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi nls23,

Wat jammer om te lezen dat het toch niet mogelijk is om via Coolblue te verlengen! Is er misschien een andere externe dealer waar het wel mogelijk is? Of je zou ook nog naar een ander toestel kunnen kijken bij ons, maar ik weet niet of je dat wilt. We hebben bijvoorbeeld wel de iPhone SE 64GB of de iPhone 7 128GB. Denk er even rustig over na en als ik je alsnog kan laten bellen om de verlenging via ons in orde te maken laat het dan even weten! Dan zorg ik dat je een belletje krijgt.
Hoi Thalina,

Ik kan hem verder alleen bij GSMwijzer.nl vinden maar aangezien die onder mobile.nl vallen verwacht ik daar dezelfde voorwaarden.
Verder twijfel ik nog over de iPhone SE ivm formaat en de iPhone 7 128gb wordt weer net te duur.
Reputatie 7
Badge +20
Hi nls23,

Als je een T-Mobile abonnement op GSMwijzer hebt gevonden dan kun je daar inderdaad gebruik van maken en dezelfde voorwaarderen verwachten. Ik hoop dat je een keuze kunt maken en als wij nog iets voor je kunnen betekenen, trek dan even aan de bel! 🙂

Reageer