Beantwoord

Vernieuwen SIM only van zonder internet naar met internet

Hallo allemaal omdat ik wat krap bij kas zit heb ik al jaren een SIM only abonnement, te weten Relax 15 Sim Only '10.
Ik heb ondertussen al wel enige tijd (2 jaar) een smartphone, blackberry curve.

Ik wilde het Sim only abonnement omzetten naar een versie met internetbundel, maar in de winkel bleek dit veel omslachtiger te zijn dan ik verwacht had.
Al je tegoed kwijtraken (ca €100,-) en de verkoper raadde me aan ook nog aan een tijdelijk prepaid toestel te nemen om tegoed  op te bouwen, dat begreep ook niet (kost ook geld , hoe verdien ik dat terug?) en wil ik echt absoluut niet,
Heeft iemand ervaring hiermee of advies?

Gezien de Blackberry alweer 2 jaar oud is overweeg ook ook een nieuw toestel dus niet SIM only als alternatief, als de kosten te overzien blijven en het toestel kwalitatief wel aansluit bij het A segment / niet topmodel. Dit wordt zeker interessant als het omzetten van een SIM-only abonnenment zo lastig is als me aanvankelijk werd voorgeschoteld.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Flex45SO 29 september 2013, 11:38

Als je nog zoveel tegoed hebt, zou ik gewoon een web n walk bundel toevoegen, dan ben je voor 17,74 per maand klaar.

Wat voor abonnement zou je anders willen nemen? Je kan zelf een SO samenstellen met 90 belminuten, onbeperkt sms, mms en internet (64/64 kbit) voor 10 euro per maand, maar dat is wat langzamer dan de 384/64 kbit die je krijgt bij de web n walk bundel van Relax. Kan je bovendien elke maand opzeggen en blijft je tegoed ook gewoon behouden. Moet je inderdaad nog wel zelf een nieuwe telefoon kopen als je dat wil.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Als je nog zoveel tegoed hebt, zou ik gewoon een web n walk bundel toevoegen, dan ben je voor 17,74 per maand klaar.

Wat voor abonnement zou je anders willen nemen? Je kan zelf een SO samenstellen met 90 belminuten, onbeperkt sms, mms en internet (64/64 kbit) voor 10 euro per maand, maar dat is wat langzamer dan de 384/64 kbit die je krijgt bij de web n walk bundel van Relax. Kan je bovendien elke maand opzeggen en blijft je tegoed ook gewoon behouden. Moet je inderdaad nog wel zelf een nieuwe telefoon kopen als je dat wil.
Flex, dankjewel voor je advies. De T-Mobile winkel was (toch) open deze zondag, dus heb ik alsnog wat advies ingewonnen.
Eigenlijk vonden de verkopers dat een extra bundel in combinatie met een Blackberry Curve niet zoveel toevoegd om diverse redenen, de eerste omdat Blackberry er toch uit gaat. Ook bleek dat je voor Blackberry een speciale RIM bundel moest nemen voor €7,50

Dit lijdt er dus toch toe dat ik een nieuw toestel overweeg, zodat ik zo'n bundel ook echt kan gebruiken. Dat vind ik zonde, aangezien mijn toestel slechts 2 jaar oud is, maar dat is hoe gek de markt van smartphones gelopen is de afgelopen is de afgelopen jaren. Als ik dit echter doe zie ik mijn maandkosten stijgen, met dus internetkosten en toestelkosten.... (of ik moet  een ander  sim -only abonnement nemen met toestelkosten voor mijzelf)
Dus echt stof om over na te denken. Ik doe voorlopig niets dan uit te zoeken welk toestel oik op dit moment zou willen hebben, met een gunstige prijs/kwaliteit verhouding.
Reputatie 5
@AmazoneR wat leuk om te lezen dat je interesse hebt om je abonnement bij ons te verlengen! :)

Ik begrijp heel goed dat je graag gebruikmaakt van mobiel internet op je mobiele telefoon. Het nadeel bij BlackBerry is inderdaad dat je hiervoor een extra licentie dient aan te schaffen wat je maandelijkse kosten een stuk verhoogd. Wellicht is het een optie om bij je huidige abonnement de BlackBerry Instant E-Mail bundel te activeren. Voor 11,67 per maand kun je dan onbeperkt internetten en de BlackBerry licentie zit al in dit bedrag. Je bent dan goedkoper uit dan wanneer je je abonnement verlengt met een Sim Only abonnement waarbij je apart nog de BlackBerry licentie betaalt. Óók omdat je aangeeft nog resterende tegoed te bezitten die je graag eerst wilt opmaken. Check voor meer informatie je prijsplan op de T-Mobile website.

Reageer