Beantwoord

Vragen over bellen en internet in het buitenland

• 10 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

Als ik op de site kijk: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/tarieven-in-buitenland dan lees ik eerst dat bellen tot mijn bundel op is, gratis is. Dit geldt ook voor internetten tot 2000mb. Maar als ik verder naar beneden scroll dan hebben jullie het weer over bundels die je zou moeten kopen. Kan iemand me uitleggen hoe dit zit? Ik snap het niet helemaal. Dankje!
icon

Beste antwoord door jan kelder 10 oktober 2016, 17:51

Als je belminuten ook voor de EU zijn kan je ze daar ook gebruiken (met een Stel Samen & Stel Bij abonnement). Jouw internet hangt af van je bundel wat je kan gebruiken in de EU . Bijvoorbeeld 6GB daar kan je 250MB gebruiken in het buitenland Zone 1 . Als deze op is kan je een travel & surf bundel kopen .
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Als je belminuten ook voor de EU zijn kan je ze daar ook gebruiken (met een Stel Samen & Stel Bij abonnement). Jouw internet hangt af van je bundel wat je kan gebruiken in de EU . Bijvoorbeeld 6GB daar kan je 250MB gebruiken in het buitenland Zone 1 . Als deze op is kan je een travel & surf bundel kopen .
Ik heb dus die 6gb plus zo buitenlsnd bundel normaal hielt ik internet alleen trager ma sinds vanmiddag moet ik zo bundel kopen hoe kan dit?
Reputatie 5
Badge +14
Ik neem aan dat je in Nederland bent ? Welke bundel bedoel je ?
Reputatie 2
Badge +2
Hallo struik1984,

Ik ga er, gezien je vraag maar even vanuit dat je in het buitenland zit.

Volgens de pagina die je linkt, heb jij een stel samen & stel bij abonnement van T-Mobile. Bij dit abonnement krijg je 120 belminuten binnen de EU en tot 2000MB aan internet.

Die 120 belminuten zullen duidelijk zijn, je kunt in het buitenland dus 120 minuten bellen zonder dat je dit extra kost.

Voor internetten geldt dat het 'gratis' gedeelte afhangt van je bundel die je afneemt. Je neemt 6GB af, dus je mag in de EU 250mb gratis gebruiken. (De 2000mb krijg je alleen als je oneindig online afneemt). Rijd je dus de grens over, dan zal in eerste instantie je internet het nog gewoon doen. Totdat die 250mb opgebruikt zijn. Is dat het geval, dan stopt T-mobile je internet in het buitenland, om hoge kosten te voorkomen.

Je hebt dan 3 keuzes:
1) Je gebruikt geen internet meer in het buitenland
2) Je betaald per MB in het buitenland (wat alleen aan te raden is bij zeer miniem gebruik)
3) je neemt een travel & surf bundel. Deze zijn er in verschillende groottes.

Als je nu dus in het buitenland bent en je internet is gestopt, dan heb je je 250mb verbruikt en zul je dus moeten kiezen wat je nu wilt.

Installeer hiervoor de My T-Mobile app op je telefoon, of volg de instructies die je krijgt in de welcome sms-jes die je krijgt als je je telefoon in het buitenland gebruikt.

Voor de goede orde, het restant van je internetbundel kun je in Nederland natuurlijk gewoon verder gebruiken. Ben je daar doorheen, dan wordt in Nederland je internet trager.
Reputatie 7
Badge +20
Hi leek29,

Welkom op ons Forum!

Ik zie dat Jan en Dolphin jou van de juiste informatie hebben voorzien. Jij maakt gebruik van het Stel Samen & Stel Bij abonnement en daarbij kun tot 120min bellen in de EU. Jij hebt een databundel van 3GB en dus kun je 100MB verbruiken in de EU. Bekijk ook deze video waarin ik uitleg hoe internet in het buitenland werkt.

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten! 🙂

Reageer