Vragen/voorwaarden Relax prijsplannen (deel 1)

Reputatie 2
Na alle geruchten heeft tmobile zelf alles bekend gemaakt. Ik vind het wel relax 😉

This topic has been closed for comments

473 reacties

Reputatie 2
Goedemorgen,

Ik heb zojuist de wijzigingen bekeken die Tmobile heeft doorgevoerd wat betreft de abonnementen. Ik heb hier nog een vraag over. Stel ik neem een relax abo 45 waarvoor ik 450 minuten en/of smsjes krijg. Als ik hierbij nu een sms maximaal bundel afsluit, gaan dan al mijn smsjes uit die bundel en heb ik dan 450 minuten te besteden om te bellen? Dit is een beetje zoals de oude constructie werkte. Of gaan mijn smsjes ook uit de 450 min/sms bundel totdat het limiet daarvan bereikt is en gaat de rest van de smsjes dan pas uit de sms maximaal bundel?

Alvast bedankt voor de reactie!
Reputatie 2
ik heb nog een oud relax abb wat loopt tot augustus gaat bij mij nu ook alles uit een bundel of moet ik ff wachten tot een nieuw abb
Reputatie 5
@euroja, als je kiest voor Sms Maximaal bij een nieuw Relax-tariefplan dan maak je eerst je sms'jes op uit je Sms Maximaal voordat je je Relax-tegoed gaat gebruiken voor sms'en.

@bmwfreak, er verandert niets aan de huidige Relax-, Flex- en My Faves tariefplannen. De nieuwe voorwaarden gelden alleen als je kiest voor
Reputatie 2
Bij het nieuwe Relax abbo. Stel ik verleng mijn contract en kies voor de Relax 25. Krijg je dan 190 min EN 190 smsjes? Of denk ik nou verkeerd?
Bij het nieuwe Relax abbo. Stel ik verleng mijn contract en kies voor de Relax 25. Krijg je dan 190 min EN 190 smsjes? Of denk ik nou verkeerd?

Dit vraag ik me ook af..
Reputatie 7

190 minuten of 190 sms-jes.
Reputatie 2
Hoe lang zullen de "actietarieven" bij de nieuwe Relax te bestellen zijn?? Ik neem aan dat prijzen na enige tijd n
Reputatie 2
ik heb het 'oude' relax abonnement met een sms maximaal bundel.
wanneer de smsjes uit mijn sms maximaal bundel op zijn,
en ik blijf toch door smsen, worden deze dan van mijn resterende minuten
afgetrokken, of worden het dan gelijk overige kosten?
(aangezien bij mijn belstatus alleen nog de minuten worden weergegeven)
Reputatie 2
Lekkere actie weer T-Mobile...
Begrijp ik het goed, dat wanneer ik mijn flex bundel verleng ik automatisch 'kies' voor een relax bundel?
En begrijp ik het ook goed, dat alle kosten in het buitenland dan als extra kosten worden gerekend? Zo ja, wat is dan nog jullie voordeel t.o.v. andere providers?!
Reputatie 2
[QUOTE=Anne-Marie;708507]
@bmwfreak, er verandert niets aan de huidige Relax-, Flex- en My Faves tariefplannen. De nieuwe voorwaarden gelden alleen als je kiest voor
Reputatie 2
Ik heb nu een 'oud' flex abbo, wat eind deze maand afloopt.
Ik wil graag bellen en SMSen uit 1 bundel.
Bij contract verlenging kan ik niet kiezen voor het 'nieuwe' relax , zoals bv de actie
SE Satio met relax 25 + internet
Reputatie 6
Badge +8
Klinkt als een systeem fout, bij mij loopt ook niet alles goed op de site, krijg ook foutmeldingen. Zou het morgen even opnieuw proberen.

Succes
Reputatie 2
OK, doe ik!
Had ook al gezien, dat alles nog niet helemaal vlekkeloos verloopt 🙂
Reputatie 7
Lekkere actie weer T-Mobile...
Begrijp ik het goed, dat wanneer ik mijn flex bundel verleng ik automatisch 'kies' voor een relax bundel?
En begrijp ik het ook goed, dat alle kosten in het buitenland dan als extra kosten worden gerekend? Zo ja, wat is dan nog jullie voordeel t.o.v. andere providers?!

Als je nu verlengt kun je nog kiezen voor een Flex verlenging. In dit topic staat meer info: Forumoverzicht > T-Mobile producten > Flex > Flex abonnementen niet meer beschikbaar?

En inderdaad, bellen uit het buitenland valt buiten de relax bundel en valt onder extra kosten. Alleen bellen en sms-en gaan uit de nieuwe relax bundel.
Reputatie 2
Op de site staat een aanbieding voor 'Sim Only Relax 150'. Hierbij zijn 150 belminuten en daarbij 1000 smsjes voor
Reputatie 2
Ik ben dan dus ook de klos, Flex gebruik ik omdat ik in de vakantie of als ik bij familie in het buiteland ben, gewoon uit de bundel bel, ik hield/houd altijd over.
Op Bellen.com staan dus alle voorwaarden van de nieuwe abbo. en inderdaad gaat het buitenland bellen uit de bundel
Zie hieronder:
Extra voordeel: Voordelig bellen en sms'en in het buitenland met Grenzeloos
Grenzeloos geldt voor elk land, dus ook voor buiten Europa. Blijft u in de Eurozone, dan betaalt u slechts uw thuistarief (buiten de bundel), plus een starttarief van
Reputatie 6
ik heb het 'oude' relax abonnement met een sms maximaal bundel. wanneer de smsjes uit mijn sms maximaal bundel op zijn,
en ik blijf toch door smsen, worden deze dan van mijn resterende minuten
afgetrokken, of worden het dan gelijk overige kosten? (aangezien bij mijn belstatus alleen nog de minuten worden weergegeven)

Als de smsjes op zijn betaal je 25 cent per sms en zijn dat dus overige kosten. Je hebt immers het 'oude' Relax abonnement. :)

Als ik mijn huidige abbonament die in juli verloopt (Flex25) nu gewoon door laat lopen, dus niet verleng. Kan dat dan wel? Vorige keer was dat ook al bijna een jaar het geval en dan bleef ik dezelfde voorwaarden houden..

Als je niets doet blijft het bij het oude. Mocht je een extra korting op je abonnement hebben dan vervalt deze natuurlijk wel als de contractstermijn is verstreken.
Reputatie 3
De zoveelste klantonvriendelijke actie van T-Mobile. Eerst laten ze de klanten de nodige maanden zonder belstatus zitten, en vervolgens schrappen ze de enige reden waarom veel mensen uberhaupt klant bij hen zijn: het Flex-abonnement. Zowel mijn vrouw (oud-Orange) als ik jhebben een Flex-abonnement omdat hier ALLES uit de bundel betaald wordt: bellen, SMS, 0900-nummers, zowel in binnen- als buitenland, noem maar op. Lekker gemakkelijke en erg overzichtelijk, zeker omdat we in de grenstreek wonen en vaak onbedoeld aan het roamen zijn. Maar nu moeten we opeens gaan betalen voor buitenland-bellen en -SMSen, en voor het bellen naar 0900-nummers.

Er hangt wel een positieve kant aan dit verhaal: ik heb nu geen enkele reden meer om na vijf jaar npg bij T-Mobile te blijven, dus ik kan weer eens gaan shoppen bij KPN en Vodafone.
Reputatie 2
Relax 25........is dit nou 190 min EN 190 smsjes of een van de twee.
Anders zou ik het alsnog absurd duur vinden. Zou je voor de smsjes gaan betaal je bijna 0,10 eurocent per sms :S. Ken je beter maximaal sms nemen en geen abbonement 🙂
Reputatie 2
Net als tst872009 voel ik me nu ook belazerd. Ik heb een Flex abo omdat dan alles uit die bundel zou worden betaald. Ik wilde dit verlengen en een internet abo toevoegen. Nu zijn de buitenland belkosten eruit gehaald en worden apart berekend. Wat een aanbod c.q. verbetering voor Flex abo-houders. Nu ga ik maar eens bij andere providers kijken, want wat zou het voordeel zijn om bij T-Mobile te blijven. Ik ben heel lang klant (sinds BEN) maar nu vind ik het wel welletjes bij zo'n "super aanpassing".
Reputatie 7
Relax 25........is dit nou 190 min EN 190 smsjes of een van de twee.
Anders zou ik het alsnog absurd duur vinden. Zou je voor de smsjes gaan betaal je bijna 0,10 eurocent per sms :S. Ken je beter maximaal sms nemen en geen abbonement :)

190 minuten of 190 sms-jes.
Reputatie 7
Net als tst872009 voel ik me nu ook belazerd. Ik heb een Flex abo omdat dan alles uit die bundel zou worden betaald. Ik wilde dit verlengen en een internet abo toevoegen. Nu zijn de buitenland belkosten eruit gehaald en worden apart berekend. Wat een aanbod c.q. verbetering voor Flex abo-houders. Nu ga ik maar eens bij andere providers kijken, want wat zou het voordeel zijn om bij T-Mobile te blijven. Ik ben heel lang klant (sinds BEN) maar nu vind ik het wel welletjes bij zo'n "super aanpassing".

Waar staat dat belkosten vanuit het buitenland nu apart berekend worden? Dat is zeker nadelig. Dat was 1 van de voordelen van Flex. Staat dat in de voorwaarden voor flexverlengingen vanaf 11-01-2010? Ga er vanuit dat er niets veranderd aan de voorwaarden flex abo's afgesloten voor 11-01-2010.
Reputatie 2
Ik ga ervan uit dat reeds afgesloten flex abo niet zullen veranderen. De aanpassing geldt alleen voor nieuwe relax abo. Dus jij hebt geluk. Ik werd begin december 2009 gewaarschuwd voor nieuwe "verlaagde" tarieven en dus heb ik maar gewacht, niet wetende dat ik via de "achterdeur" toch genaaid ben. Want had ik toen wel mijn flex abo verlengd in een nieuwe flex abo dan was buitenland bellen nog steeds verrekend in een dezelfde bundel. Overigens als je Vodaphone en T-Mobile naast elkaar leg dan lijkt het wel op kartelvorming. Lees maar eens de voorwaarden voor buitenland bellen. Op een paar letters/woorden/punten/commas na is er geen verschil te vinden.
Net als vorige schrijvers hield ik altijd wat over om daarmee vanuit het buitenland via die ene bundel te kunnen bellen. Nu krijg een "zooi" minuten die onbeperkt geldig blijven, maar die ik dan alleen maar in Nederland kan gebruiken.
Ik kan wel voor mijn kop slaan dat ik zo door T-Mobile gepakt ben. Ik had gewoon niet moeten luisteren, !
Reputatie 7
Dus begrijp ik het goed dat als je nu je flex abo verlengt met flex, wat nog kan, het bellen uit het buitenland niet meer uit de bundel gaat?
ik ben uitermate ontevreden met dit nieuwe besluit van T-Mobile. De meeste hier hebben het over de voordelen van Flex alszijnde dat alle buitenland en 0900 zaken ook van de bundel af gingen. Voor mij en mijn vrouw had Flex maar 1 voordeel ten opzichte van de andere opties (en andere providers), het feit dat je niet gestraft werd als je buiten je bundel belde. Je ging dan gewoon naar een hoger tarief. Hiermee had T-Mobile een uniek product. Nu is dit er niet meer en valt ook al onze voordeel weg.
Het moet gezegd worden (vanmorgen gecheckt):
KPN: 2 maanden geldig tegoed, 0.30 buiten bundel en tarieven ietsje duurder dan T-Mobile.
Vodafone: 2 maanden geldig tegoed, 0.30 buiten bundel en tarieven ietsje duurder dan T-Mobile.
T-Mobile: onbeperkt houdbaar, 0.25 buiten bundel.

T-Mobile blijft hierin dus scherp, maar net als alle andere providers, bel je meer wordt je gestraft! Dit is geen vooruitgang, dit is achteruitgang en domweg kopi