Vragen/voorwaarden Relax prijsplannen (deel 1)

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

473 reacties

Reputatie 2
Ik heb een Relax 15 Sim Only abonnement. Op de factuur wordt er iedere maand maar
Reputatie 2
Is wel goed!! Had je eenvoudig zelf kunnen vinden, zie onderstaande:
http://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/sim-only/relax-sim-only
Reputatie 2
Zoals al eerder gezegd; het klopt, je ontvangt een belbundel van 7,50 euro.
Je betaald de helft (50%) in vergelijking met het Relax 15 abo per belminuut of sms. Zodoende heb je ook 90 belminuten/sms'sjes per maand.
Reputatie 2
bedankt voor de info. Heb ook een oud flexabonnement en daar werkt het anders. Ik neem aan dat bellen en gebeld worden in het buitenland wel vol wordt afgeschreven en dataverkeer wordt extra berekend. Heb langzaam, spijt deze abo voor mijn partner te hebben genomen: isnietzo relaxed nie. 1 bundel voor alles dat is duidelijk, dat is te verkopen.
Reputatie 2
Zoveel belminuten..

En tot hoe ver kan je die belminuten opsparen/meenemen naar de volgende maand ?
Reputatie 2
beltegoed is tegenwoordig onbeperlt houdbaar.

althans dat zeggen ze bij de verkooppraatjes.
Reputatie 2
Ja, maar je kan het onbeperkt opsparen van elke maand die je niet hebt gebruikt ?
Reputatie 2
Beltegoed is volgens T-Mobile onbeperkt houdbaar. Hoe en waar kan ik dit terugvinden? Op mijn 'resterend tegoed meter' staat het tegoed van vorige maand dat ik over had, niet meegerekend in het tegoed van deze maand. Bv; per maand is mijn tegoed 21,01. Vorige maand was er 3,45 over. Dat was er niet bij opgeteld. Staat dit op de factuur? Is dit uberhaupt ergens terug te vinden? Of ben je ze gewoon kwijt? Lekker begin voor een nieuwe abonee!
Reputatie 2
Probleem stelling.

Vanuit de orange tijd een mooie bedrag meegenomen in de flex abbo. Vervolgens abbo verlengt naar flex sim only ook hier een bedrag aan over gehouden. Nu een nieuwe abbo afgesloten en van flex naar relax online gegaan met behoud van bel te goed.
Ja en nu komt het, wat schets mijn verbazing. Mijn kosten van bellen zijn met +/- 30 % gestegen. I.p.v. 0,17 cent start en per seconde afrekenen. Moet ik nu voor het meegenomen bedrag 0,25 cent starttarief betalen en vervolgens per minuut betalen. Deze kosten worden verrekend met eerst het overgebleven tegoed van orange en als dit op is met de overgebleven tegoed van de sim only abbo. Pas als dit tegoed op is gaat het tarief gelden mijn nieuwe abbo (flex sim only). Het lijkt er op dat mijn opgespaarde tegoed verrekend wordt met de kosten van flex sim only bellen buiten de bundel. Nu heb ik mijn nieuwe contract doorgelezen en kan niets vinden over deze constructie.
Bij het verlengen nog contact gehad met de vraag voor welk tarief mijn overgebleven beltegoed verrekend zou worden. Ook hier is niet over deze constructie gesproken. Het zou opgemaakt worden onder de voorwaarde van het oude abbo. Ik zou dan graag opheldering willen. Ook zou ik graag willen zien waar in mijn nieuwe contract deze voorwaarde is opgenomen.

Mensen let op en verander niet zo maar van flex naar relax.
Reputatie 2
Klein foutje mijn huidige abbo is niet (flex sim only) maar moet zijn relax online 25
Reputatie 2
Hallo,
Momenteel heb ik een Flex SO-abb dat inmiddels contractvrij is. Aangezien ik aan een nieuwe telefoon toe ben overweeg ik het abb te verlengen/vernieuwen .Ik heb een aanzienlijk tegoed opgebouwd, nl. behouden (ex-orange) tegoed en flex-tegoed. Op de factuur staan duidelijk twee regels, behouden tegoed en flex tegoed
Het behouden tegoed slinkt iedere maand en het flex-tegoed stijgt iedere maand omdat eerst het behouden tegoed wordt verbruikt, tot zover is alles duidelijk en overzichtelijk.
En nu mijn vraag, waarop ik graag een duidelijk antwoord hoop te krijgen omdat ik van drie verschillende medewerkers van de KS een ander antwoord kreeg!
Indien ik mijn huidig flex-abb verleng en overstap naar Relax kan ik mijn tegoed meenemen.
Vraag:
1. Verschijnen er bij het Relax-abb drie regels op de factuur, nl.
a. behouden tegoed (ex-orange)
b. flex tegoed
c. relax tegoed ?

2. Waarvan worden de maandelijkse bel-, sms- en internetkosten afgeboekt en tegen welk tarief. Ik gebruik dan het relax-abb en daar zijn de belkosten lager dan bij flex.

3. Hoe worden de belkosten in het buitenland verrekend ? (flex vs relax)

Wie kan me een duidelijk antwoord geven?
Dank bij voorbaat

Voor puntje 2.
Niet doen blijf bij flex.
Zie mijn reactie.
Vanuit de orange tijd een mooie bedrag meegenomen in de flex abbo. Vervolgens abbo verlengt naar flex sim only ook hier een bedrag aan over gehouden. Nu een nieuwe abbo afgesloten en van flex naar relax online gegaan met behoud van bel te goed.
Ja en nu komt het, wat schets mijn verbazing. Mijn kosten van bellen zijn met +/- 50 % gestegen. I.p.v. 0,17 cent start en per seconde afrekenen. Moet ik nu voor het meegenomen bedrag 0,25 cent starttarief betalen en vervolgens per minuut betalen. Deze kosten worden verrekend met eerst het overgebleven tegoed van orange en als dit op is met de overgebleven tegoed van de sim only abbo. Pas als dit tegoed op is gaat het tarief gelden mijn nieuwe abbo (relax online). Het lijkt er op dat mijn opgespaarde tegoed verrekend wordt met de kosten van relax online buiten de bundel. Nu heb ik mijn nieuwe contract doorgelezen en kan niets vinden over deze constructie.
Bij het verlengen nog contact gehad met de vraag voor welk tarief mijn overgebleven beltegoed verrekend zou worden. Ook hier is niet over deze constructie gesproken. Het zou opgemaakt worden onder de voorwaarde van het oude abbo. Ik zou dan graag opheldering willen. Ook zou ik graag willen zien waar in mijn nieuwe contract deze voorwaarde is opgenomen.
Reputatie 2
Ik had eerst pre-paid bij t-mobile en heb nu een abonnement aangevraagd. Ik heb de SIM kaart in mijn telefoon gedaan want dat stond in de handleiding. Ik kan nu bellen naar andere mensen. Ik wil graag mijn nummer houden maar dat is nog niet gebeurt. Bij My T-Mobile staat dat er geen aanvraag bekend is, dus hoe kan ik nu mijn nummer behouden?
Daarnaast wil ik de SMS Maximaal bundel stopzetten. Maar in My T-Mobile staat dat ik nog steeds pre-paid gebruiker ben. Moet ik ergens anders zijn?

bedankt!

Jos
Reputatie 2
Ik wil van een relax 750 abonnement naar een Sim only, kan ik mijn belminuten meenemen?
Reputatie 7
Nee, bij het oude relax kun je deze niet meenemen.

Dit staat er in de relax prijslijst (oude relax tariefplan):

Overstappen en vernieuwen.
Na afloop van je minimale contractperiode kun je overstappen naar een Sim Only abonnement indien je je contract vernieuwt. Als je overstapt of vernieuwt maak dan eerst je ongebruikte belminuten op, deze kun je niet meenemen.
Promotionele kortingen op basis van het initi
Reputatie 2
Hallo,

Eerst had ik voor 2 jaar een RELAX 150 nu verlenging en dan een RELAX
online 20 per 30 sept en dan staat er nu nog 27 cent beltegoed dat is wel gek want dat kan niet kloppen heh....
Er zit bij het contract onbeperkt internet dus daar kan het niet aan liggen.
Ben benieuwd hoe dat komt want het is dus net in gegaan en ik durf eigenlijk nu niet meer te bellen.
Groetjes
@annelies30

Je contract is op 30/09 verlengd. Je koopt elke 3e (gisteren!) van de maand je nieuwe bundel) in. Je had op dat moment dus nog niet de beschikking over je volledige bundel(s).
Reputatie 2
ik heb nu een Relax 25 met W'n'W abonnement.

Nu wil ik een Blackberry gaan kopen, kan ik met dit abonnement gewoon internet en email gebruiken op de blackberry, of moet ik daarvoor nog wat dingen regelen bij Tmobile? Of moet ik gewoon wachten tot ik een nieuw abonnement kan afsluiten?

Met vriendelijk groet,

Machiel van Dijk
Reputatie 2
als je een simlok vrije telefoon koopt kun je gewoon gebruik van alles maken wat in je huidige abb nu zit
Reputatie 2
ok want hoe zit het dan met die Instant email service die Tmobile aanbied? Dan kan je Push gebruiken?

Beschrijving van Instant Email:

Met Instant E-Mail heb je altijd internet en e-mail op je BlackBerry, want dankzij push e-mail komen e-mails direct automatisch binnen op je BlackBerry. Voor Instant E-Mail op je BlackBerry betaal je een vast bedrag per maand, waardoor je geen onverwachte kosten achteraf hebt.
@mvandijk
Om gebruik te kunnen maken van alle BlackBerry diensten, heb je een Instant Email bundel nodig. Zie hiervoor het topic over de Instant Email bundel.
Reputatie 2
ok bedankt, ik ga daar verder kijken.
Reputatie 2
vanmorgen mijn nieuwe bundel gehad. Met tegoed wat ik over had van vorige maand was dit 17.17 euro. Vanmiddag 1 sms verstuurd, dit kost 8 cent. Nu staat mijn belstatus opeens op 16.98. Dit klopt toch niet. Een sms kost geen 19 cent. Hoe kan dit.
Gaarne uitleg van een van de moderatoren.
Deze discussie is gesloten omdat het te groot en daardoor onoverzichtelijk geworden is.

Het vervolg op deze discussie kun je hier vinden [thread=114532]Vragen/voorwaarden Relax prijsplannen (deel 2)[/thread].