Vraag

Waarom Adviesprijs zo hoog S4

Hey ik zat te kijken om de galaxy s4 te verlengen maar toen ik de prijzen zag en ging vergelijken met andere providers heb ik toch besloten om te wachten met verlengen en gewoon te gaan overstappen naar een andere provider

wat me opviel is de advies prijs die word gehanteerd door t mobile de nieuw waarde van een galaxy s4 is 459 euro t mobile blijft de prijs hanteren van bij de lancering en dat is € 653,10 dat is een verschil van 194.10 euro als de advies prijs lager zou zijn dat zou de abonnoment ook omlaag moeten gaan.

ik zou graag zien dat t mobile dat veranderd want anders maak ik de overstap naar tele2 of vodafone waar je een gratis toestel krijgt terwijl je hier 90 euro betaald

5 reacties

Ik denk niet dat je dat juist ziet.....

Als de adviesprijs omlaag gaat zal na een bepaalde tijd vaak wel het bedrag zakken wat je moet bijbetalen.... Om de zoveel tijd worden prijzen aangepast dus wellicht zal ook het T-Mobile abonnement in prijs gaan zakken.

Trouwens het verlengen van een S4 lijkt me onhandig hij past dan niet meer in je zak.... (maar dat bedoelde je waarschijnlijk niet)
Het is jammer dat ik geen screenshots kan toevoegen maar de adviesprijzen die tmobile hanteerd die lopen "slechts" 6 maanden achter.
Een dergelijk toestel kost bij een retail winkel, geen webwinkel, niet meer dan € 450~500,-.  Toch bijzonder dat jullie meer dan 600,- durven vragen als "advies"prijs.
Ik snap dat wanneer je een toestel direct aankoopt ipv een abo dat je goedkoper uit bent, maar dit scheelt al snel minimaal € 250,- over 24 maanden.

Dit betekent dat jullie met de huidige abo vormen gewoon minimaal 10,- pm extra speling hebben ALLEEN op de kosten van de telefoons.
Om echt eerlijk te zijn nu ik mij meer en meer verdiep in het verlengen van mijn abo overweeg ik steeds meer om OF over te stappen naar een andere provider met een, naar mijn idee, schappelijke aanbieding OF om gebruik te maken van derden zoals gsmweb etc om een groter voordeel te verkrijgen om mijn abo bij tmobile te verlengen.

Ik hoop in elk geval volgende week contact te krijgen met een medewerker in afwachting op mijn vraag/semi klacht die ik heb ingediend in de hoop om een oplossing te vinden. Ik ben altijd tevreden geweest over de service maar op deze fiets ga ik in elk geval niet verder.

Ook een bijzondere aanvulling:
Adviesprijs Samsung Galaxy S4 zwart bij verlengen € 653,10
Adviesprijs Samsung Galaxy S4 zwart bij niet verlengen € 612,26

Ik verwacht niet dat hier een verklaring voor is, maar het zal wel iets te maken hebben met marketing en "extra voordeel voor verlengers".
Een adviesprijs is een gegeven...... de " straatprijs"  of de prijs die werkelijk voor een toestel word betaald is van belang.

Wel ben ik van mening dat ALS Samsung (in dit voorbeeld) officieel de adviesprijs verlaagt T-Mobile de juiste adviesprijs zou moeten vermelden en dus de oude prijs even aan moet passen. Het kan nu inderdaad onduidelijk overkomen.
Nja ze laten de adviesprijs overkomen alsof het de straatprijs betreft. Ik snap je punt wel maar om 329,- bij te betalen bij een redelijke abo van 300 bel minuten zonder data aanvulling dan koop ik liever een telefoon zelf in de winkel en bespaar ik graag 250,- dmv een sim only abo waarbij ik mijn belminuten ook nog eens onbeperkt mag meenemen. De prijzen zijn gewoon scheef op het moment en niet realistisch.

Zeker wanneer ik ze vergelijk met release, er is bijna niets veranderd de afgelopen 6 maand qua abo prijs.
ik ben jet helemaal met je eens willie64 wat t mobile moet doen is gewoon de advies prijs aanpassen aan de waarde van de telefoon daardoor zal de prijs van de te bij betalen bedrag van het toestel omlaag gaan waar door minder mensen zullen overstappen of helemaal niet kopen

Reageer