Beantwoord

Waarom haal ik 14mbps niet op mijn ismart abo?


Ik ban vandaag overgestapt van i150 naar ismart 150. Ik zou nu 14mbps kunnen behalen op mobiel internet, maar ik haal slechts 5mbps.

Hoe komt dit? Waarom haal ik nu die snelheid niet? Dacht lekker sneller te kunnen internetten, want mijn oude abonnement was soms nog trager.

Graag ontvang ik hier meer info over.
icon

Beste antwoord door 321Sander 7 maart 2013, 17:40

@Serviceweb

Wat jammer dat je de maximale snelheid niet kunt halen. Zoals eerder aangegeven kan dat met heel veel factoren te maken hebben. Op deze pagina kun je zien welke dat allemaal zijn en ook wat wij doen om ons datanetwerk te verbeteren.

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 4
Hallo Serviceweb,

De 14,4 Mbps bij je iSmart abonnement is een maximaal te behalen snelheid. Dit betekent dat je de snelheid zou moeten kunnen bereiken onder de ideale omstandigheden. Ideale omstandigheden zijn bijvoorbeeld een rechtstreekse verbinding tussen de mast en je telefoon zonder obstructies daartussen. Hierbij kun je denken aan flatgebouwen of dichte begroeiing. Daarnaast is de factor weer belangrijk: de verbinding van je telefoon wordt slechter als het bijvoorbeeld regent. Een gevolg hiervan is dat je internetverbinding trager wordt. De laatste factor is de drukte op de zendmast ten opzichte van de capaciteit van die mast. 's Nachts zal er minder verkeer via het telefonienetwerk gaan dan overdag, met als direct gevolg dat er meer bandbreedte beschikbaar is en je snelheid hoger zal liggen.

Heb ik zo je vraag beantwoord?

Gr. Casper.
Reputatie 6
Casper geeft erg duidelijk aan waar het aan kan liggen. Je snelheid is ook afhankelijk van de afstand tot de zendmast. Ik vraag me af, wat jij voor bijzondere dingen doet op internet, want 5 Mb/s is een goede snelheid. Het is de vraag of je veel zal merken van een hogere snelheid.

Als je graag nachtbraakt, ben ik benieuwd wat dan je snelheid is en hoe je snel je die ervaart met het internetten 😉
Ik snap je reactie maar er zijn zoveel factoren, geloof zo nooit dat je ooit de snelheid zal halen. Wilde snellere internet en ik krijg niet echt veel meer dan mijn oude abonnement. Toch vind ik het jammer dat het niet te halen valt.

Snap best dat het met 5mbps te doen is, altijd nog minder dan 14mbps. Dan zeggen jullie dat het iets minder kan zijn, maar dit is al snel 10mbps minder, dat is dus niet een klein beetje minder. Zelfs meer dan de helft minder :(

Voorheen had ik dus wel de snelheid die jullie ooit in het contract hadden staan bij een i150 abonnement en nu klopt het helemaal niet. Dus ik blijf het vreemd vinden dat het bij mijn andere abonnement wel goed ging en nu niet.

U snap me vast wel. Oude abonnement was snelheid zoals aangegeven en nu is het dus niet. Dat blijft vreemd!!
Nog even ter info: 384/ 64 Kbps dit haalde ik bij mijn vorige abonnement. Toen had ik 1,87 Mbps !!!

Nu haal ik 5 Mbps terwijl ik 14,4 Mbps moet hebben. Nu zie je al dat het niet klopt. Voorheen haalde ik meer dan ik nu met een ander abonnement hebt. Zit op de zelfde plek en toch is het anders.
Reputatie 6
Voor de duidelijkheid: ik ben een abonnee van T-Mobile. Ik ben het met je eens dat er een groot snelheidsverschil is. Heb je dat op andere locaties ook?  Je zou ook de app netwerkradar kunnen downloaden, klik hier Die stuurt dan anoniem informatie over de snelheid naar T-Mobile. Je kan ook een klacht indienen via de dekkingskaart, klik hier
Misschien kan volgende week een moderator kijken naar  de dekking.
Voor de duidelijkheid: ik ben een abonnee van T-Mobile. Ik ben het met je eens dat er een groot snelheidsverschil is. Heb je dat op andere locaties ook?  Je zou ook de app netwerkradar kunnen downloaden, klik hier Die stuurt dan anoniem informatie over de snelheid naar T-Mobile. Je kan ook een klacht indienen via de dekkingskaart, klik hier
Misschien kan volgende week een moderator kijken naar  de dekking.


Ik heb dit alles al gedaan...
Maar het gaat er niet om dat het misschien ergens anders ook zo zal zijn of niet.
Voorheen, zie mijn vorige bericht, haalde ik meer (volgens mij) dan mijn toegezegde internet snelheid. Nu haal ik het bij lange na niet. Dat verbaast mij en vind ik dus vreemd. Daarom vraag ik hoe dit kan?!?

Dit is mijn vorige bericht:
Nog even ter info: 384/ 64 Kbps dit haalde ik bij mijn vorige abonnement. Toen had ik 1,87 Mbps !!!

Nu haal ik 5 Mbps terwijl ik 14,4 Mbps moet hebben. Nu zie je al dat het niet klopt. Voorheen haalde ik meer dan ik nu met een ander abonnement hebt. Zit op de zelfde plek en toch is het anders.


En zou fijn vinden als iemand van T-Mobile me hier iets over kan vertellen.
Reputatie 6
@Serviceweb

De snelheid die vermeld wordt, is de maximaal haalbare snelheid. Dit kan per locatie verschillen en ook meerdere factoren hebben hier invloed op (afstand, gebruikers, storende factoren etc.) Ook de snelheid van aanvoer is van invloed op jouw gemeten/ervaren snelheid. Ook is het zo dat niet overal gebruik gemaakt kan worden van de 14,4 Mbit verbinding. Ook het toestel is van invloed, specificaties geven de maximaal haalbare snelheid weer.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/serviceweb-172041/"

De snelheid die vermeld wordt, is de maximaal haalbare snelheid. Dit kan per locatie verschillen en ook meerdere factoren hebben hier invloed op (afstand, gebruikers, storende factoren etc.) Ook de snelheid van aanvoer is van invloed op jouw gemeten/ervaren snelheid. Ook is het zo dat niet overal gebruik gemaakt kan worden van de 14,4 Mbit verbinding. Ook het toestel is van invloed, specificaties geven de maximaal haalbare snelheid weer.


Ja, dat snap ik allemaal wel.
Maar het is toch vreemd dat ik met mijn vorige T-Mobile i-150 '08 abonnement (normaal maar 0,384 Mbps) meer Mbps haalde dan ik nu heb met mijn abonnement met het zelfde telefoon en op de zelfde plek.

Ik had:
T- Mobile i-150 '08 - gewoon thuis in de TUIN haalde ik 1,87 Mbps (dat is 1,53 Mbps meer dan mijn abonnement zou moeten kunnen halen)

Ik heb nu:
T-Mobile iSmart-150 - gewoon thuis in de TUIN haal ik nu 5 Mbps (dat is 9,4 Mbps minder dan mijn abonnement zou moeten kunnen halen)


Snapt u mijn frustratie nu?? 
Ik snap best dat er factoren zijn die het kunnen verminderen. Maar mijn oude abonnement was zelfs nog sneller dan jullie in het oude contract hadden staan. En nu is het meer dan de helft minder.

Met andere woorden, die snelheid van 14 kan ik hier nooit halen maar 5 wel en dat mijn oude abonnement sneller was dan in mijn contract stond is gewoon een geluk geweest. Dan gaat het toch tijd worden dat T-Mobile, net zoals Vodafone, de behaalde snelheid naar boven schroeft. Dus niet het beloofde snelheid van 14 verhogen, maar de behaalde snelheid van 5 naar hoger!!
Overigens... Ik wil wel even kwijt dat ik zeer tevreden ben over T-Mobile!!
Laat ik dat nog wel even melden. Want ik ben al jaren klant bij T-Mobile en het bevalt me nog altijd zeer goed.

Dus ik ben zeker wel een tevreden klant hoor :o
Beste t-mobile, ik heb nu op 5 verschillende plekken een test gedaan voor internet snelheid en haal overal maar slechts 5 Mbps. Dat het misschien alleen bij mij thuis niet kon halen heb ik geaccepteerd. Maar nu heb ik op verschillende plekken gecontroleerd en merk dat ik niet meer haal.

Beetje vreemd dat het op al die plekken zo is. Sorry hoor, maar staan jullie wel achter het product zelf? Dat je op een plek de snelheid niet kan halen, begrijp ik wel. Maar nu heb ik het al op meer plekken gemerkt. Stel me toch teleur hoor! Wat doen jullie hier aan??
Reputatie 5
@Serviceweb

Wat jammer dat je de maximale snelheid niet kunt halen. Zoals eerder aangegeven kan dat met heel veel factoren te maken hebben. Op deze pagina kun je zien welke dat allemaal zijn en ook wat wij doen om ons datanetwerk te verbeteren.
Reputatie 2
En dan ben ook ik toch wel benieuwd hoe het komt dat je met het ene abonnement meer snelheid hebt dan is beloofd en met het andere juist minder dan beloofd... en dat op dezelfde plaatsen met hetzelfde toestel.
wat hier nog niet vermeld is is dat ook het type toestel een groot verschil kan maken. en hoe de snelheid gemeten word ook. via welke server enzofoort. als je echt snel internet wil dan log in op wifi.
Wat jammer dat je de maximale snelheid niet kunt halen....

Dit vind ik wel zo'n lullig berichtje, ik denk dan direct bij mij zelf: Doe er dan wat aan T-Mobile !!
Kom op zeg, zo zet je dat natuurlijk niet neer. Ik snap best dat er verschillende redenen zijn dat het soms (let op: SOMS) niet haalbaar is. Maar ik ben nu in Nederland op 4 verschillende plekken geweest en op alle 4 de plekken haal ik bij langena niet die 14 mbps! Dat is dan toch iets voor T-Mobile om daar iets aan te gaan doen en niet om dan elke keer maar weer te schuilen achter eventuele dingen die het mogelijk zouden kunnen maken waarom ik niet die snelheid haal maar slechts 1/3 ervan. 

T-Mobile moet zijn stoute schoenen dan aan doen en vragen waar ik deze testen allemaal heb gedaan, hoe laat en hoe het weer was. Kijken in het systeem of er storingen waren, waarom kan het dat de klant maar 1/3 van zijn snelheid heeft en niet meer?! Controle, kijken en iets doen. Maar nee, ik moet maar op een site kijken dat het altijd mogelijk is dat je de snelheid niet kan halen. Goed, 2/3 accepteer ik nog maar 1/3 is toch niet genoeg mensen. Zou je dat zelf ook accepteren?

Ik blijg het vreemd vinden dat ik mijn snelheid niet kan halen terwijl ik met mijn oude abonnement, want daar spreken jullie verder niet over, 2x zo snel was dan ik eigenlijk zou moeten halen. En nu ik een ander abonnement heb haal ik 1/3 slechts. En ik woon nog steeds in het zelfde huis, heb nog steeds die zelfde mobiel en zit op de zelfde plek. Dat is dan toch vreemd?!? En zeker als ik op 4 verschillende plekken het zelfde probleem heb.

Nee T-Mobile, jullie doen het mij iets te makkelijk af nu, dat ben ik niet gewent. En de link die de laatste modurator (Sander) opgaf werkt niet, krijg geen pagina te zien. Pfff.... Vind het toch best jammer, ben al die jaren zo een trouwe klant geweest en nooit een klacht. En dan nu dit, vind het echt erg jammer!!
Ik krijg net een berichtje van Simpel, ze gaan zomaar de snelheid van internet verhogen :)
Wow... dat is netjes zeg, is dit niet ook van T-Mobile?  Misschien iets om eigen klanten ook mee blij te maken!!


Toch wil ik nog even terug komen op mijn verhaal.
Heb daar nog eens over na zitten denken en ik begrijp jullie verhaal maar vind het toch erg verwarrend.
Want ik kan ook zeggen dat onze auto 400KM per uur kan halen, weet toch dat die dat nooit doet want na 100KM heeft die al geen zin meer.
Waarom zegt T-Mobile dan niet gewoon dat het minder is en alles wat je meer hebt is leuk meegenomen?!?

Want jullie maken mij nu blij met een dode mus, ik krijg niet wat jullie melden.
Ja, met een hoop mitsen en maren, maar dat vind ik dus zo vreemd. 

Ik hoop toch dat er iemand is die hier nog antwoord op kan geven. Want het is me nu wel opeens behoorlijk stil.
Erg jammer dat er geen persoon bij T-Mobile dit nog even verder met mij opneemt. Misschien een leuk Kassa verhaal???
Reputatie 5
@Serviceweb

Ik zie inderdaad dat ik de verkeerde link heb gebruikt in mijn vorige post. Ik heb deze inmiddels gecorrigeerd, zodat de link verwijst naar de juiste pagina. Daarnaast kun je op deze pagina nog enkele tips vinden om de snelheid te verbeteren. Hopelijk staat daar iets bij wat jouw snelheid verhoogt.

De reden dat je op je oude abonnement een hogere snelheid haalde dan beloofd is omdat de technologie van mobiel internet zich de laatste jaren snel heeft ontwikkeld. Door continue verbeteringen aan ons netwerk hebben wij een steeds hogere internetsnelheid kunnen aanbieden. De snelheid die je haalt op je nieuwe abonnement is ook weer een stuk hoger dan die op je oude. Uiteraard doen wij ons best het netwerk te blijven verbeteren zodat we je in de toekomst nog sneller internet kunnen aanbieden.
Reputatie 2
Wees blij dat je nog 5 mbits haalt ,ik heb Abbo van 3,6 mbits maar heb nog nooit waar dan ook in Nederland hoger gehaald dan 0,93 mbits , het wordt gewoon afgeknepen , scheelt weer band breedte
Voor t-mobile.
Reputatie 5
@mrah zoals je al meerdere malen is uitgelegd 'knijpen' wij de internet snelheid niet af onder je maximale snelheid. De maximale snelheid behaal je onder optimale omstandigheden. De snelheid is onder andere afhankelijk van hoe dicht je bij de mast zit en hoeveel gebruiker tegelijkertijd gebruikmaken van deze mast.

Dit werkt voor iedere telecom provider zo.
Beste Tom,

Even een ander voorbeeld:
Ik koop een auto en de verkoper zegt mij dat ik 300 km per uur met dit ding kan rijden, misschien iets minder door omstandigheden. Maar in de praktijk is dit slechts 100 km per uur. Dan voel jij je toch ook in de maling genomen, of niet dan??

Waarom zegt T-Mobile dan niet:
Internet behaal je 5 Mbps, in de praktijk kan dit hoger liggen. Dat lijkt mij veel eerlijker dan te zeggen dat ik 14 Mbps haal, maar dit haal je alleen als je ..... Dat vind ik dus gewoon slecht en daar blijf ik bij!! Want ik ben nu op verschillende plekken geweest en ik heb nog geen 1x die 14 Mbps gehaald, nergens. Dan is er overal wel wel wat, elke keer weer.

Zeg dan: je haalt 5 Mbps en als je geluk hebt meer. Dat is netjes en redelijk. Nu heb ik echt het gevoel dat ik ergens voor betaal wat ik niet krijg!!!

Ik snap best dat sommige mensen zeggen dat T-Mobile knijpt. Want laatst was er een artikel over Vodafone en die zegt nu opeens dat klanten de werkelijk behaalde snelheid omhoog schroeft. Ja, dan knijp je toch 🙂
Reputatie 2
@ Tom , dan heeft t- mobile gewoon een waardeloos netwerk ,want ik heb al sinds 1,5 jaar
Nog nooit een hogere snelheid gehaald dan 0,93 mbits , overal waar ik was in Nederland .
Dus ze begrenzen je snelheid wel degelijk , alleen jij weet dat nog niet / mag dat niet zeggen.
Dit verhaal blijf ik volhouden TOT ik 1 keer boven de 1 mbits uit kom.
Ik geef je groot gelijk!!
Men heeft in de telecom al eens laten weten dat men knijpt. Want anders kan men niet iedereen toegang geven.

En ik ben tevreden met T-Mobile, want anderen kunnen er ook wat van. Maar vind jammer dat ik de snelheid niet kan behalen, dat vind ik geen service. Dan moet je zeggen dat men niet meer, in mijn geval, 5 Mbps kan halen en als het meer is dan is het leuk.

Hoop dat ze daar toch nog iets aan gaan doen!!!
Reputatie 6
@mirah,
De snelheid van internet wordt niet geknepen. Wel is deze afhankelijk van diverse omstandigheden, zoals afstand tot de zendmast, de atmosfeer (vb regen), drukte op de mast, binnens- of buitenshuis, obstakels tuusen jou en de zendmast. Dit is volgens de wetten van de natuurkunde en zijn dus onafhankelijk van de provider. Mijn abonnement is max. 1 Mb/s en die haal ik keurig, soms zelfs iets meer.
Misschien kan volgende week een T-Mobile moderator kijken of er beperkende factoren bij jou zijn.
Wil je de netwerkradar eens op je gsm installeren en daarmee metingen doen?
Reputatie 2
Netwerk radar erop gezet en een paar metingen gedaan.
Resultaat: 5 x slecht 3 x mislukt 1 keer matig.
Terwijl de signaalsterkte 4 balkjes aangeeft.
Ben benieuwd welk antwoord hier nu weer op komt.
@mirah,
De snelheid van internet wordt niet geknepen. Wel is deze afhankelijk van diverse omstandigheden, zoals afstand tot de zendmast, de atmosfeer (vb regen), drukte op de mast, binnens- of buitenshuis, obstakels tuusen jou en de zendmast. Dit is volgens de wetten van de natuurkunde en zijn dus onafhankelijk van de provider. Mijn abonnement is max. 1 Mb/s en die haal ik keurig, soms zelfs iets meer.
Misschien kan volgende week een T-Mobile moderator kijken of er beperkende factoren bij jou zijn.
Wil je de netwerkradar eens op je gsm installeren en daarmee metingen doen?



Ik zou ook graag willen dat er een Moderator naar mijn snelheid kijkt. 
Blijf het toch wel erg laag vinden, 1/3 lager dan dat jullie mij beloven en dat vind ik niet netjes. Heb ook netwerkradar erop geplaatst en krijg het volgende:
1e: Verbinding = Uitstekend - Bandbreedte download = Matig - Bandbreedte upload = Uitstekend
2e: Verbinding = Slecht - Bandbreedte download = Matig - Bandbreedte upload = Uitstekend

Nou, het is dus MATIG!! Klopt, 1/3 minder dan ik zou moeten hebben 🙂  Zou meer zeggen SLECHT!
Hebben jullie hier iets aan en valt er iets aan te doen?
Reputatie 2
@ serviceweb,
Jij hebt maar 1/3 van je snelheid , ik maar 1/4 , nog minder dus.
Ze weten intern op management / netwerkspecialist hoogte echt wel waar het aan ligt.
Dit wordt gewoon nooit opgelost , ik trek mijn eigen plan,en ben hier zo snel mogelijk weg,tot nooit meer weerziens T slow-bile.

Reageer