Beantwoord

Waarom haal ik 14mbps niet op mijn ismart abo?



Toon eerste reactie

40 reacties

Reputatie 5
@Allen op de T-Mobile website staat een heldere uitleg over de te behalen snelheden en de factoren die van invloed zijn op de te realiseren snelheden. Mochten jullie nog vragen hebben over deze pagina dan zie ik jullie berichten uiteraard graag tegemoet. 🙂
Voordat ik een nieuw topic start wil ik graag het volgende screenshot met T-Mobile en de rest van de lezers delen.
.
Ik had een mooie aanbieding van Vodafone.

- Veel belminuten
- Hoge datasnelheid,
- lage maandelijkse kosten.
- internationaal ook zeer interessant qua pricing.
.
Ik heb de aanbieding met T-Mobile gedeeld.
Het webcare team heeft dit netjes opgepakt en ik werd gebeld met een aanbieding van T-Mobile.

Echter bij het telefonische verkoop gesprek haalde T-Mobile mij toch over te kiezen voor een I-Smart..
14 Mbit en veel data.
Aangezien ik al meer dan 10 jaar een tevreden klant ben van T-Mobile... tja waarom overstappen naar Vodafone.

Helaas na het afsluiten kwam ik zoals de opsteller van dit bericht niet veel verder dan 5 of 6 Mbit.

Contact opgenomen met de technische afdeling en verkoop afdeling van T-Mobile.
Volgens T-Mobile... is 5-6 het gemiddelde. ..en 14 Mbit theoretisch maximum.
Krijg je bijna nooit. (tja waarom adverteer je er dan mee?)

Het zou ook op de website staan. Ik kan het niet vinden en het was me ook niet verteld.

Vervolgens maar eens door het land gereden met een T-Mobile en een Vodafone simkaart.
Kijken of het theoretisch maximum echt zo incidenteel werd behaald.

Bij T-Mobile gemiddeld 5,6 Mbit... (1 screenshot bijgevoegd)
Vodafone (screenshot) in 100% van de gevallen een ruimere score...

Ik ben diep teleurgesteld in T-Mobile en hoop dat het Webcare team mij verder kan helpen naar een passende oplossing..
.
Reputatie 5
@sincze

Wat jammer om te lezen dat je teleurgesteld bent in ons netwerk. Ik wil echter benadrukken dat alle telecomproviders met een praktische download snelheid werken. Het maximaal gecommuniceerde snelheid wordt alleen onder optimale omstandigheden behaalt.

Ik zie dat je inmiddels met onze netwerk specialisten tot een passende oplossing bent gekomen. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden. 🙂

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/sincze-241033/"
Ik zie dat je inmiddels met onze netwerk specialisten tot een passende oplossing bent gekomen. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden. :)



Hoi Tom < het technische verhaal is uitgelegd inderdaad. Ik zoek nog iemand die het commerciele stuk van de oplossing nader kan toelichten. Mogelijk kun je me verder helpen binnen T-Mobile.

@https://&quot;https://forum.t-mobile.nl/members/sincze-241033/&quot;

Wat jammer om te lezen dat je teleurgesteld bent in ons netwerk. Ik wil echter benadrukken dat alle telecomproviders met een praktische download snelheid werken. Het maximaal gecommuniceerde snelheid wordt alleen onder optimale omstandigheden behaalt.

Ik zie dat je inmiddels met onze netwerk specialisten tot een passende oplossing bent gekomen. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden. :)



Beste Tom,
Niet alleen sincze is teleurgesteld, de meeste klanten zijn dit. Dat je nog een keer wil benadrukken dat alle telefomproviders met praktishe download snelheden werken is prima. Maar waarom iedereen achterna lopen als je het ook anders kan doen? Waarom neemt T-Mobile niet het voortouw en zegt, voor mijn geval: Je kan 5 Mbps behalen en als het even mee zit (zonder allemaal regeltjes op een website) is het mogelijk om 14.4 Mbps te behalen. Ik denk dat je dan eerlijk bezig bent!!

Wij hebben thuis 100Mbps en dan halen we 80Mbps, dan vind ik redelijk. Maar 5 Mbps halen terwijl er overal staat met grote letters 14.4 Mbps, dat vind ik gewoon slortig. Zeker met al die regeltjes waarom je het niet zou kunnen halen. 1/3 van wat je denkt te krijgen, krijg je niet en dat is teleurstellend.

En ik snap al die regels wel, ik snap ook dat het weer belangrijk is. Maar dat er teveel mensen op een mast zitten en je daarom niet snel internet hebt vind ik gewoon stom. Pas daar je masten dan op aan. Ik blijf het gewoon jammer vinden dat elke telecomprovider zich maar achter regeltjes wil verschuilen om maar niet de service te geven die men wel aangeeft. Nogmaals, ik ben verder zeer tevreden over T-Mobile, maar dit vind ik toch gewoon niet kloppen. Als mensen hier dan testen doet met een andere provider en die kan wel hoger, dan is er toch iets mis met de T-Mobile mast en dan moet er iets aan gedaan worden :)

Maar goed, ik ben bang dat dit een gebed is zonder eind... en dat nog wel tegen pasen aan.
Vrolijk Pasen alvast allemaal!
Wat je nog zou kunnen controleren of je de nieuwste simkaart hebt.

Hoe controleer je dit?

Het simnummer begint met 8931162 en dan heb je of drie maal een 1 (8931162111) of twee maal een 1 (893116211). Het laatste voorbeeld geeft een beter bereik en snelheid.
Reputatie 2

Wat je nog zou kunnen controleren of je de nieuwste simkaart hebt.

Hoe controleer je dit?

Het simnummer begint met 8931162 en dan heb je of drie maal een 1 (8931162111) of twee maal een 1 (893116211). Het laatste voorbeeld geeft een beter bereik en snelheid.


Nou hier niet hoor, ik heb 2 x een 1 op die plaats,kan me ook niet voorstellen ,dat daar verschil in zit,
heb al meerdere kaartjes gehad, maar maakt echt geen verschil.
Het ligt eraan hoe je in het systeem staan, en daar kunnen ze echt alles regelen.
Mrah
ben tot nu toe supper te vreden over het internet gebeuren.
Reputatie 2
@ jos56,

Ja en ?
Ooit de snelheid gemeten ?

ben tot nu toe supper te vreden over het internet gebeuren.



Ja, heb je ooit je snelhied gemeten dan?
Beste moderator's,

Ik ben afgelopen vrijdag in een andere stad geweest en heb daar weer een test gedaan en kom gewoon echt niet hoger dan 5 Mbps. Het is toch vreemd dat het elke keer de zelfde aantal Mb's zijn?! Ik blijf het erg vervelend vinden dat het maar niet hoger komt en ben nu toch al op verschillende plekken geweest. Is er iets om mijn info te meten bij jullie??

En ik las afgelopen week dat straks iedereen op 4G netwerk kan, dat zou dan misschien ook nog sneller zijn.
Nou, zorg dan maar eerst dat dit werkt, want als ik straks 4G heb en ik haal nog maar 10 Mbps ipv de 14.4 (goed, dat kan je niet altijd halen maar ik blijf er bij dat 1/3 door mij te behalen valt maar erg semier is).

Ik blijf er bij dat jullie er toch iets aan moeten gaan doen, vind het niet netjes!!!
Graag antwoord
Reputatie 4
@ Serviceweb

Ik begrijp jouw situatie, maar zoals in dit topic al staat aangegeven gaat het om een maximumsnelheid. Ervaar je op dit moment problemen met de verbinding als je via het mobiele datanetwerk aan het internetten bent?

@ https://&quot;https://forum.t-mobile.nl/members/serviceweb-172041/&quot;

Ik begrijp jouw situatie, maar zoals in dit topic al staat aangegeven gaat het om een https://&quot;http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/internetsnelheid?icmp=RED_snc_datatransparantie_internetsnelheid&quot;. Ervaar je op dit moment problemen met de verbinding als je via het mobiele datanetwerk aan het internetten bent?



Ik wil toch nog even reageren op je bericht. Snap best dat alle moderators de opdracht krijgen om elke keer het verhaal te zetten dat er een site is waar de maximumsnelheid staat omschreven, maar het gaat erom dat de snelheid wel er aan de lage kant is. Ik ben op meerdere plekken geweest en heb ook meerdere testen gedaan en vaak heb ik geen internet of gewoon zo traag dat je het van ellende uit zet. Voorheen had ik daar gewoon minder last van, dat is toch vreemd, zeker na het veranderen van mijn abonnement. 

Geef nu eens eerlijk toe dat het voor de klant, voor mij dus, frustrerend is!! T-Mobile is, voor mijn gevoel, toch een redelijk goed bedrijf die weet wat zijn klanten wil. Waarom doen jullie dan niet eens iets aan die snelheden. Wel roepen dat 4G eraan komt en dat straks iedereen daarop kan, maar als je 3G al niet kan waarmaken. En nu niet weer komen met een website die alles aangeeft.

Wees dan eerlijk en zeg bij het afsluiten van je contract: Sorry meneer, maar die snelheden haal je NOOIT. Ja, of als het goed weer is en er niemand bij je in de buurt T-Mobile heeft, dan haal je die snelheid. Ik heb zelfs gevraagd bij het afsluiten van mijn contract, omdat ik graag wat snellere internet wilde, en ik kreeg 14.4. Niemand die me vertelde dat het wel eens minder kon zijn (of heel veel minder!!). Ik haalde met mijn andere abonnement nog meer snelheid met dat abonnement dan wat ik nu heb, wel jammer!

Maar goed, ik ben bang dat je als klant er toch niet uit komt met T-Mobile en dat het altijd een ja/nee iets zal blijven. Zolang T-Mobile mij niet 2/3 van mijn snelheid kan geven vind ik het gewoon slecht!! 1/3 is bar en boos.
Beste mensen, mijn snelheid kan ik nog steeds niet behalen, wat ik toch best wel erg jammer vind en triest. 
T-Mobile blijft maar terug komen op bepaalde punten waarom het niet behaald zou kunnen worden, ik zou het fijner vinden als T-Mobile dan eens zijn site ging aanpassen en zegt wat de behaalde snelheid dan wel is. Want zeggen dat je 14.4 krijgt en maar 5 kan behalen is natuurlijk niet normaal. 

Maar goed, ik lees zojuist dat Vodafone al hun klanten 7,2 Mbps gaat aanbieden, natuurlijk ook alleen op plekken waar het echt mogelijk is. Uit ervaringen van mijn ouders weet ik dat je dan toch nog zeker 5 Mbps kunt behalen. Dat is altijd nog meer en sneller dan ik zou moeten kunnen behalen bij T-Mobile.


Dus kom op T-Mobile, trek je stoute schoenen aan en vertel al je klanten dat jullie beter jullie best gaan doen en zorgen dat als je een snelheid van 14.4 Mbps hebt dat je minstens 10 Mbps kan gaan behalen. Dat lijkt me toch realer van maar slechts 5 Mbps. Zou het zo fijn vinden als ik nu ook echt eens die snelheid kan behalen!!!
Reputatie 5
@Serviceweb wij hebben onlangs inderdaad de stoute schoenen aangetrokken en besloten om naast de introductie van 4G ons huidige 2 en 3G netwerk te optimaliseren. Denk hierbij aan het vergroten van de capaciteit van masten en het gebruik van de 900Mhz frequentie om zo de dekking, en dus snelheid, binnenshuis te vergroten. Zo zien de eerste klanten rondom Amsterdam al het tekentje E (2.5G) en H+ (Hspa). Dankzij deze inspanningen zul je een betere dekking en snelheid ervaren.

Check ook deze pagina op de T-Mobile website.

Reageer