Beantwoord

Waarom haal ik 14mbps niet op mijn ismart abo?


Ik ban vandaag overgestapt van i150 naar ismart 150. Ik zou nu 14mbps kunnen behalen op mobiel internet, maar ik haal slechts 5mbps.

Hoe komt dit? Waarom haal ik nu die snelheid niet? Dacht lekker sneller te kunnen internetten, want mijn oude abonnement was soms nog trager.

Graag ontvang ik hier meer info over.
icon

Beste antwoord door 321Sander 7 maart 2013, 17:40

@Serviceweb

Wat jammer dat je de maximale snelheid niet kunt halen. Zoals eerder aangegeven kan dat met heel veel factoren te maken hebben. Op deze pagina kun je zien welke dat allemaal zijn en ook wat wij doen om ons datanetwerk te verbeteren.

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 5
@Serviceweb wij hebben onlangs inderdaad de stoute schoenen aangetrokken en besloten om naast de introductie van 4G ons huidige 2 en 3G netwerk te optimaliseren. Denk hierbij aan het vergroten van de capaciteit van masten en het gebruik van de 900Mhz frequentie om zo de dekking, en dus snelheid, binnenshuis te vergroten. Zo zien de eerste klanten rondom Amsterdam al het tekentje E (2.5G) en H+ (Hspa). Dankzij deze inspanningen zul je een betere dekking en snelheid ervaren.

Check ook deze pagina op de T-Mobile website.
Beste mensen, mijn snelheid kan ik nog steeds niet behalen, wat ik toch best wel erg jammer vind en triest. 
T-Mobile blijft maar terug komen op bepaalde punten waarom het niet behaald zou kunnen worden, ik zou het fijner vinden als T-Mobile dan eens zijn site ging aanpassen en zegt wat de behaalde snelheid dan wel is. Want zeggen dat je 14.4 krijgt en maar 5 kan behalen is natuurlijk niet normaal. 

Maar goed, ik lees zojuist dat Vodafone al hun klanten 7,2 Mbps gaat aanbieden, natuurlijk ook alleen op plekken waar het echt mogelijk is. Uit ervaringen van mijn ouders weet ik dat je dan toch nog zeker 5 Mbps kunt behalen. Dat is altijd nog meer en sneller dan ik zou moeten kunnen behalen bij T-Mobile.


Dus kom op T-Mobile, trek je stoute schoenen aan en vertel al je klanten dat jullie beter jullie best gaan doen en zorgen dat als je een snelheid van 14.4 Mbps hebt dat je minstens 10 Mbps kan gaan behalen. Dat lijkt me toch realer van maar slechts 5 Mbps. Zou het zo fijn vinden als ik nu ook echt eens die snelheid kan behalen!!!
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/serviceweb-172041/"

Ik begrijp jouw situatie, maar zoals in dit topic al staat aangegeven gaat het om een https://"http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/internetsnelheid?icmp=RED_snc_datatransparantie_internetsnelheid". Ervaar je op dit moment problemen met de verbinding als je via het mobiele datanetwerk aan het internetten bent?


Ik wil toch nog even reageren op je bericht. Snap best dat alle moderators de opdracht krijgen om elke keer het verhaal te zetten dat er een site is waar de maximumsnelheid staat omschreven, maar het gaat erom dat de snelheid wel er aan de lage kant is. Ik ben op meerdere plekken geweest en heb ook meerdere testen gedaan en vaak heb ik geen internet of gewoon zo traag dat je het van ellende uit zet. Voorheen had ik daar gewoon minder last van, dat is toch vreemd, zeker na het veranderen van mijn abonnement. 

Geef nu eens eerlijk toe dat het voor de klant, voor mij dus, frustrerend is!! T-Mobile is, voor mijn gevoel, toch een redelijk goed bedrijf die weet wat zijn klanten wil. Waarom doen jullie dan niet eens iets aan die snelheden. Wel roepen dat 4G eraan komt en dat straks iedereen daarop kan, maar als je 3G al niet kan waarmaken. En nu niet weer komen met een website die alles aangeeft.

Wees dan eerlijk en zeg bij het afsluiten van je contract: Sorry meneer, maar die snelheden haal je NOOIT. Ja, of als het goed weer is en er niemand bij je in de buurt T-Mobile heeft, dan haal je die snelheid. Ik heb zelfs gevraagd bij het afsluiten van mijn contract, omdat ik graag wat snellere internet wilde, en ik kreeg 14.4. Niemand die me vertelde dat het wel eens minder kon zijn (of heel veel minder!!). Ik haalde met mijn andere abonnement nog meer snelheid met dat abonnement dan wat ik nu heb, wel jammer!

Maar goed, ik ben bang dat je als klant er toch niet uit komt met T-Mobile en dat het altijd een ja/nee iets zal blijven. Zolang T-Mobile mij niet 2/3 van mijn snelheid kan geven vind ik het gewoon slecht!! 1/3 is bar en boos.
Reputatie 4
@ Serviceweb

Ik begrijp jouw situatie, maar zoals in dit topic al staat aangegeven gaat het om een maximumsnelheid. Ervaar je op dit moment problemen met de verbinding als je via het mobiele datanetwerk aan het internetten bent?
Beste moderator's,

Ik ben afgelopen vrijdag in een andere stad geweest en heb daar weer een test gedaan en kom gewoon echt niet hoger dan 5 Mbps. Het is toch vreemd dat het elke keer de zelfde aantal Mb's zijn?! Ik blijf het erg vervelend vinden dat het maar niet hoger komt en ben nu toch al op verschillende plekken geweest. Is er iets om mijn info te meten bij jullie??

En ik las afgelopen week dat straks iedereen op 4G netwerk kan, dat zou dan misschien ook nog sneller zijn.
Nou, zorg dan maar eerst dat dit werkt, want als ik straks 4G heb en ik haal nog maar 10 Mbps ipv de 14.4 (goed, dat kan je niet altijd halen maar ik blijf er bij dat 1/3 door mij te behalen valt maar erg semier is).

Ik blijf er bij dat jullie er toch iets aan moeten gaan doen, vind het niet netjes!!!
Graag antwoord
ben tot nu toe supper te vreden over het internet gebeuren.


Ja, heb je ooit je snelhied gemeten dan?
Reputatie 2
@ jos56,

Ja en ?
Ooit de snelheid gemeten ?
ben tot nu toe supper te vreden over het internet gebeuren.
Reputatie 2
Wat je nog zou kunnen controleren of je de nieuwste simkaart hebt.

Hoe controleer je dit?

Het simnummer begint met 8931162 en dan heb je of drie maal een 1 (8931162111) of twee maal een 1 (893116211). Het laatste voorbeeld geeft een beter bereik en snelheid.

Nou hier niet hoor, ik heb 2 x een 1 op die plaats,kan me ook niet voorstellen ,dat daar verschil in zit,
heb al meerdere kaartjes gehad, maar maakt echt geen verschil.
Het ligt eraan hoe je in het systeem staan, en daar kunnen ze echt alles regelen.
Mrah
Wat je nog zou kunnen controleren of je de nieuwste simkaart hebt.

Hoe controleer je dit?

Het simnummer begint met 8931162 en dan heb je of drie maal een 1 (8931162111) of twee maal een 1 (893116211). Het laatste voorbeeld geeft een beter bereik en snelheid.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/sincze-241033/"

Wat jammer om te lezen dat je teleurgesteld bent in ons netwerk. Ik wil echter benadrukken dat alle telecomproviders met een praktische download snelheid werken. Het maximaal gecommuniceerde snelheid wordt alleen onder optimale omstandigheden behaalt.

Ik zie dat je inmiddels met onze netwerk specialisten tot een passende oplossing bent gekomen. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden. :)


Beste Tom,
Niet alleen sincze is teleurgesteld, de meeste klanten zijn dit. Dat je nog een keer wil benadrukken dat alle telefomproviders met praktishe download snelheden werken is prima. Maar waarom iedereen achterna lopen als je het ook anders kan doen? Waarom neemt T-Mobile niet het voortouw en zegt, voor mijn geval: Je kan 5 Mbps behalen en als het even mee zit (zonder allemaal regeltjes op een website) is het mogelijk om 14.4 Mbps te behalen. Ik denk dat je dan eerlijk bezig bent!!

Wij hebben thuis 100Mbps en dan halen we 80Mbps, dan vind ik redelijk. Maar 5 Mbps halen terwijl er overal staat met grote letters 14.4 Mbps, dat vind ik gewoon slortig. Zeker met al die regeltjes waarom je het niet zou kunnen halen. 1/3 van wat je denkt te krijgen, krijg je niet en dat is teleurstellend.

En ik snap al die regels wel, ik snap ook dat het weer belangrijk is. Maar dat er teveel mensen op een mast zitten en je daarom niet snel internet hebt vind ik gewoon stom. Pas daar je masten dan op aan. Ik blijf het gewoon jammer vinden dat elke telecomprovider zich maar achter regeltjes wil verschuilen om maar niet de service te geven die men wel aangeeft. Nogmaals, ik ben verder zeer tevreden over T-Mobile, maar dit vind ik toch gewoon niet kloppen. Als mensen hier dan testen doet met een andere provider en die kan wel hoger, dan is er toch iets mis met de T-Mobile mast en dan moet er iets aan gedaan worden :)

Maar goed, ik ben bang dat dit een gebed is zonder eind... en dat nog wel tegen pasen aan.
Vrolijk Pasen alvast allemaal!
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/sincze-241033/"
Ik zie dat je inmiddels met onze netwerk specialisten tot een passende oplossing bent gekomen. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden. :)


Hoi Tom < het technische verhaal is uitgelegd inderdaad. Ik zoek nog iemand die het commerciele stuk van de oplossing nader kan toelichten. Mogelijk kun je me verder helpen binnen T-Mobile.
Reputatie 5
@sincze

Wat jammer om te lezen dat je teleurgesteld bent in ons netwerk. Ik wil echter benadrukken dat alle telecomproviders met een praktische download snelheid werken. Het maximaal gecommuniceerde snelheid wordt alleen onder optimale omstandigheden behaalt.

Ik zie dat je inmiddels met onze netwerk specialisten tot een passende oplossing bent gekomen. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden. 🙂
Voordat ik een nieuw topic start wil ik graag het volgende screenshot met T-Mobile en de rest van de lezers delen.
.
Ik had een mooie aanbieding van Vodafone.

- Veel belminuten
- Hoge datasnelheid,
- lage maandelijkse kosten.
- internationaal ook zeer interessant qua pricing.
.
Ik heb de aanbieding met T-Mobile gedeeld.
Het webcare team heeft dit netjes opgepakt en ik werd gebeld met een aanbieding van T-Mobile.

Echter bij het telefonische verkoop gesprek haalde T-Mobile mij toch over te kiezen voor een I-Smart..
14 Mbit en veel data.
Aangezien ik al meer dan 10 jaar een tevreden klant ben van T-Mobile... tja waarom overstappen naar Vodafone.

Helaas na het afsluiten kwam ik zoals de opsteller van dit bericht niet veel verder dan 5 of 6 Mbit.

Contact opgenomen met de technische afdeling en verkoop afdeling van T-Mobile.
Volgens T-Mobile... is 5-6 het gemiddelde. ..en 14 Mbit theoretisch maximum.
Krijg je bijna nooit. (tja waarom adverteer je er dan mee?)

Het zou ook op de website staan. Ik kan het niet vinden en het was me ook niet verteld.

Vervolgens maar eens door het land gereden met een T-Mobile en een Vodafone simkaart.
Kijken of het theoretisch maximum echt zo incidenteel werd behaald.

Bij T-Mobile gemiddeld 5,6 Mbit... (1 screenshot bijgevoegd)
Vodafone (screenshot) in 100% van de gevallen een ruimere score...

Ik ben diep teleurgesteld in T-Mobile en hoop dat het Webcare team mij verder kan helpen naar een passende oplossing..
.
Reputatie 5
@Allen op de T-Mobile website staat een heldere uitleg over de te behalen snelheden en de factoren die van invloed zijn op de te realiseren snelheden. Mochten jullie nog vragen hebben over deze pagina dan zie ik jullie berichten uiteraard graag tegemoet. 🙂
Reputatie 2
@ serviceweb,
Jij hebt maar 1/3 van je snelheid , ik maar 1/4 , nog minder dus.
Ze weten intern op management / netwerkspecialist hoogte echt wel waar het aan ligt.
Dit wordt gewoon nooit opgelost , ik trek mijn eigen plan,en ben hier zo snel mogelijk weg,tot nooit meer weerziens T slow-bile.
@mirah,
De snelheid van internet wordt niet geknepen. Wel is deze afhankelijk van diverse omstandigheden, zoals afstand tot de zendmast, de atmosfeer (vb regen), drukte op de mast, binnens- of buitenshuis, obstakels tuusen jou en de zendmast. Dit is volgens de wetten van de natuurkunde en zijn dus onafhankelijk van de provider. Mijn abonnement is max. 1 Mb/s en die haal ik keurig, soms zelfs iets meer.
Misschien kan volgende week een T-Mobile moderator kijken of er beperkende factoren bij jou zijn.
Wil je de netwerkradar eens op je gsm installeren en daarmee metingen doen?



Ik zou ook graag willen dat er een Moderator naar mijn snelheid kijkt. 
Blijf het toch wel erg laag vinden, 1/3 lager dan dat jullie mij beloven en dat vind ik niet netjes. Heb ook netwerkradar erop geplaatst en krijg het volgende:
1e: Verbinding = Uitstekend - Bandbreedte download = Matig - Bandbreedte upload = Uitstekend
2e: Verbinding = Slecht - Bandbreedte download = Matig - Bandbreedte upload = Uitstekend

Nou, het is dus MATIG!! Klopt, 1/3 minder dan ik zou moeten hebben 🙂  Zou meer zeggen SLECHT!
Hebben jullie hier iets aan en valt er iets aan te doen?
Reputatie 2
Netwerk radar erop gezet en een paar metingen gedaan.
Resultaat: 5 x slecht 3 x mislukt 1 keer matig.
Terwijl de signaalsterkte 4 balkjes aangeeft.
Ben benieuwd welk antwoord hier nu weer op komt.
Reputatie 6
@mirah,
De snelheid van internet wordt niet geknepen. Wel is deze afhankelijk van diverse omstandigheden, zoals afstand tot de zendmast, de atmosfeer (vb regen), drukte op de mast, binnens- of buitenshuis, obstakels tuusen jou en de zendmast. Dit is volgens de wetten van de natuurkunde en zijn dus onafhankelijk van de provider. Mijn abonnement is max. 1 Mb/s en die haal ik keurig, soms zelfs iets meer.
Misschien kan volgende week een T-Mobile moderator kijken of er beperkende factoren bij jou zijn.
Wil je de netwerkradar eens op je gsm installeren en daarmee metingen doen?
Ik geef je groot gelijk!!
Men heeft in de telecom al eens laten weten dat men knijpt. Want anders kan men niet iedereen toegang geven.

En ik ben tevreden met T-Mobile, want anderen kunnen er ook wat van. Maar vind jammer dat ik de snelheid niet kan behalen, dat vind ik geen service. Dan moet je zeggen dat men niet meer, in mijn geval, 5 Mbps kan halen en als het meer is dan is het leuk.

Hoop dat ze daar toch nog iets aan gaan doen!!!
Reputatie 2
@ Tom , dan heeft t- mobile gewoon een waardeloos netwerk ,want ik heb al sinds 1,5 jaar
Nog nooit een hogere snelheid gehaald dan 0,93 mbits , overal waar ik was in Nederland .
Dus ze begrenzen je snelheid wel degelijk , alleen jij weet dat nog niet / mag dat niet zeggen.
Dit verhaal blijf ik volhouden TOT ik 1 keer boven de 1 mbits uit kom.
Beste Tom,

Even een ander voorbeeld:
Ik koop een auto en de verkoper zegt mij dat ik 300 km per uur met dit ding kan rijden, misschien iets minder door omstandigheden. Maar in de praktijk is dit slechts 100 km per uur. Dan voel jij je toch ook in de maling genomen, of niet dan??

Waarom zegt T-Mobile dan niet:
Internet behaal je 5 Mbps, in de praktijk kan dit hoger liggen. Dat lijkt mij veel eerlijker dan te zeggen dat ik 14 Mbps haal, maar dit haal je alleen als je ..... Dat vind ik dus gewoon slecht en daar blijf ik bij!! Want ik ben nu op verschillende plekken geweest en ik heb nog geen 1x die 14 Mbps gehaald, nergens. Dan is er overal wel wel wat, elke keer weer.

Zeg dan: je haalt 5 Mbps en als je geluk hebt meer. Dat is netjes en redelijk. Nu heb ik echt het gevoel dat ik ergens voor betaal wat ik niet krijg!!!

Ik snap best dat sommige mensen zeggen dat T-Mobile knijpt. Want laatst was er een artikel over Vodafone en die zegt nu opeens dat klanten de werkelijk behaalde snelheid omhoog schroeft. Ja, dan knijp je toch 🙂
Reputatie 5
@mrah zoals je al meerdere malen is uitgelegd 'knijpen' wij de internet snelheid niet af onder je maximale snelheid. De maximale snelheid behaal je onder optimale omstandigheden. De snelheid is onder andere afhankelijk van hoe dicht je bij de mast zit en hoeveel gebruiker tegelijkertijd gebruikmaken van deze mast.

Dit werkt voor iedere telecom provider zo.
Reputatie 2
Wees blij dat je nog 5 mbits haalt ,ik heb Abbo van 3,6 mbits maar heb nog nooit waar dan ook in Nederland hoger gehaald dan 0,93 mbits , het wordt gewoon afgeknepen , scheelt weer band breedte
Voor t-mobile.
Reputatie 5
@Serviceweb

Ik zie inderdaad dat ik de verkeerde link heb gebruikt in mijn vorige post. Ik heb deze inmiddels gecorrigeerd, zodat de link verwijst naar de juiste pagina. Daarnaast kun je op deze pagina nog enkele tips vinden om de snelheid te verbeteren. Hopelijk staat daar iets bij wat jouw snelheid verhoogt.

De reden dat je op je oude abonnement een hogere snelheid haalde dan beloofd is omdat de technologie van mobiel internet zich de laatste jaren snel heeft ontwikkeld. Door continue verbeteringen aan ons netwerk hebben wij een steeds hogere internetsnelheid kunnen aanbieden. De snelheid die je haalt op je nieuwe abonnement is ook weer een stuk hoger dan die op je oude. Uiteraard doen wij ons best het netwerk te blijven verbeteren zodat we je in de toekomst nog sneller internet kunnen aanbieden.

Reageer