Beantwoord

Waarom hoor ik geen kiestoon of geluid van de beller?

Sinds ik over ben op mijn nieuwe abonnement Sim Only, kan ik wel bellen of gebeld worden maar ik hoor geen kiestoon (degene die ik bel gaat de telefoon wel van over, maar die hoort mij niet) en hoor dus ook niet dat ik iemand aan de lijn heb. Hierdoor ben ik dus niet mobiel bereikbaar terwijl ik wel abonnement heb.

Wie kan dit nu voor mij oplossen?
icon

Beste antwoord door Tom 27 november 2014, 14:33

@Joukepouk wat vreemd zeg dat je dit probleem ook in combinatie met een ander toestel ervaart. Ik heb je nummer opnieuw op het netwerk geregistreerd. Zou je de netwerk instellingen vervolgens op je toestel kunnen herstellen (Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen) en kunnen checken of het probleem hiermee is opgelost?

Ik zie je berichtje graag tegemoet!

Bekijk origineel

19 reacties

En nee, toestel opnieuw opstarten helpt niet.
En ja, minuten gaan wel uit mijn bundel.
En nee, voor de overgang van mijn oude abonnement naar mijn nieuwe abonnement (afgelopen vrijdag) had ik dit probleem niet.
En andere simkaart in mijn toestel zorgt dat het wel werkt, mijn simkaart in ander toestel zorgt dat dat andere toestel het probleem heeft.

Ik zie op dit forum dat -in tegenstelling tot de klanten"service" hun antwoord- dit toch echt wel vaker voorkomt dan het door hun gemelde "nooit".

Terug naar fabrieksinstellingen e.d. helpt niks.
Dit moet toch te zien zijn en op te lossen zijn?

Zo heb ik niks aan mijn nieuwe abonnement!
En geluiden van muziek, filmpjes e.d. doen het gewoon wel. Geluid van de telefoon staat dus ook gewoon aan.

Maar als iemand mij belt en ik pak bewust niet aan, dan gaat diegene dus naar mijn voicemail (die ook aan staat) en dan hoort degene die belt ook mijn voicemail niet.
Reputatie 7
Badge +15
@ Joukepouk

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik zie dat je ondertussen telefonisch contact hebt gehad met een van mijn collega's. Er is een simkaart naar je verstuurd. Deze heb je binnen 3 werkdagen in huis en kun je zelf gemakkelijk activeren op My T-Mobile.

Laat je weten of dit geholpen heeft? 🙂
Nieuwe simkaart en andere telefoon hebben beide niet geholpen.
Reputatie 5
@Joukepouk wat vreemd zeg dat je dit probleem ook in combinatie met een ander toestel ervaart. Ik heb je nummer opnieuw op het netwerk geregistreerd. Zou je de netwerk instellingen vervolgens op je toestel kunnen herstellen (Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen) en kunnen checken of het probleem hiermee is opgelost?

Ik zie je berichtje graag tegemoet!
Dat vond ik ook, maar vind het nog vreemder dat er dus wel degelijk oplossingen zijn anders dan ander toestel of simkaart proberen, waarom wordt dat niet direct geprobeerd?
Want nu kan ik eindelijk voor het eerst van mijn nieuwe (verlengde) abonnement genieten!

Bedankt Tom!
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Joukepouk,

Het is soms lastig om direct het juiste antwoord te geven. Vaak probeer je samen alles uit totdat je tot een oplossing komt. Onze excuses dat we je niet direct van het juiste antwoord hebben voorzien, maar ik ben blij om te lezen dat het inmiddels is opgelost. Tom, bedankt voor je antwoord en Joukepouk veel belplezier. ;)

Heb je nog andere vragen of verzoeken, laat het ons dan weten. We helpen je graag verder!
Beste @Razza, @Tom, @Servaas,

Ik had mijn originele toestel bij de T-Mobile shop in Zeist aangeboden ter reparatie (aangezien het aan het toestel lag volgens de 1e keer dat ik contact had) en deze vandaag opgehaald, aangezien de reparatie succesvol was uitgevoerd (wat er gedaan is is mij nog steeds niet duidelijk, qua software was deze al helemaal bij toen ik hem inleverde).

Testen of het toestel het doet kon daar niet, testen of het toestel het deed met een andere simkaart kon daar ook niet.

En ja hoor, eenmaal thuis; (GEEN) verassing het doet het niet met het gerepareerde (of is het nu juist stukgemaakt?) toestel. Dag belplezier en tevredenheid over T-Mobile!

Dus maar even de klantenservice gebeld dat ik graag telefonisch contact wil met de T-Mobile shop in Zeist, dat is onmogelijk (misschien een idee hun een abonnement te verkopen?) en zij hadden dit moeten testen. Mooi, dus als ik er morgen weer heen ga geeft u de garantie dat dit gebeurd?
Nee, dat kan ik niet.

Kan ik dan iemand anders spreken die dat wel kan, of dat wat Razza beloofd (wij helpen je graag verder) wel na kan komen? Nee, er niemand die u een ander antwoord kan geven dan ik.
Mag ik dan iemand spreken die wel wat meer voor mij kan betekenen, een tweede lijns of zo? Nee, dat is ook niet mogelijk.

Werkelijk is dit nu de service die jullie bieden? :@

En als ik er morgen sta, hoe weet ik dan dat het wel getest wordt?
En hoe weet ik dat mijn toestel het wel doet na de 2e(?) reparatie?
En hoe weet ik dat het daarna wel getest wordt of het nu eindelijk werkt?
Reputatie 5
Hoi Joukepouk,

Begrijp ik het goed dat het met de nieuwe simkaart in een ander toestel was opgelost maar in je huidige toestel niet? Ik zie in het systeem terug dat je inmiddels je telefoon nog een keer hebt opgestuurd voor reparatie. Er is een melding gemaakt waarin is aangegeven dat dit de 2e keer is dat je je toestel ter reparatie opstuurt.

Ik hoop dat zodra je nu je toestel terug hebt, het bellen goed verloopt en alles volledig werkt. Laat je nog even een terugkoppeling achter zodra je je telefoon weer terug hebt? Alvast bedankt.
Hoi Chantal01,

Zie ik het nu goed dat T-Mobile processen zoals door medewerkers van T-Mobile aan mij persoonlijk uitgelegd en door mij hier opgeschreven verwijderd zijn? Wordt er censuur toegepast op het forum zonder dat ik beledigende teksten gebruik?

Maar om op jouw vraag terug te komen:
nee, met zowel de oude als de nieuwe simkaart in een ander toestel was het ook niet opgelost.
Het was pas opgelost nadat Tom iets gedaan had, toen werkt het met een andere simkaart in een ander toestel. Maar met die andere simkaart in mijn ter reparatie aangeboden toestel werkt het dus nog steeds niet.

Maar ik vind het echt heel raar dat dit niet getest wordt bij zowel de reparatie afdeling als de T-Mobile shop en dat ik daar geen gehoor voor vind bij zowel de T-Mobile shop als de T-Mobile klantenservice.
Reputatie 5
@Joukepouk ik ben het met je eens dat het vreemd overkomt dat wanneer je het toestel gerepareerd retour ontvangt deze precies dezelfde kuur vertoont als waarvoor je deze ter reparatie hebt aangeboden. De toestellen worden door het reparatiecentrum uitvoerig getest, dit om dergelijke gevallen zoveel mogelijk te voorkomen. Helaas kan het wel eens voorkomen dat er toch één doorheen slipt. Zeker bij een atypisch probleem als deze. De simkaart werkt na een aanpassing in het netwerk wél in combinatie met een ander toestel. Wellicht geldt het omgekeerde ook, dat de testsimkaart van het reparatiecentrum wel werkt in combinatie met jouw defecte toestel.

Ik zie dat het toestel inmiddels weer gerepareerd wordt door het reparatiecentrum. Ik wil je vragen om de reparatie even af te wachten. Ik vertrouw erop dat het euvel dit keer naar voldoening wordt gerepareerd. Houd je ons even op de hoogte?
Zoals gevraagd een update:

1e e-mail:
Op 9 december 2014 heeft u uw toestel of accessoire ter reparatie aangeboden bij T-Mobile. Hierbij informeren wij u dat uw toestel of accessoire is omgeruild voor eenzelfde type toestel.

2e e-mail:
Op 10 december 2014 is uw toestel of accessoire door T-Mobile ontvangen voor reparatie. Hierbij informeren wij u dat uw toestel of accessoire is gerepareerd.

En zojuist telefoontje dat ik mijn toestel kan ophalen en hij "het weer zou moeten doen, maar ik kan u geen garantie geven want het is niet getest en wij van de T-Mobile shop mogen het niet testen".

Dus maar weer op hoop van zegen erheen en kijken of het opgelost is.

PS
Zal het proces maar niet weer uitschrijven, want dan wordt mijn post weer verwijderd.
Reputatie 5
Hey Joukepouk,

Ik vind het vreemd dat een eerder bericht van je verwijderd is. We doen enkel aan censuur wanneer er niet aan de huisregels van het forum wordt voldaan.

Laat je me even weten of alles weer naar behoren werkt zodra je het toestel hebt opgehaald?
Waar kan ik de huisregels terug vinden?
Als mijn posts dan toegestaan waren, zal ik ze opnieuw posten en kijken wat er gebeurd.
Reputatie 4
Hey Joukepouk!

De huisregels kun je hier terugvinden.
Bedankt, de enige reden die ik dan kan bedenken is deze:
"Ook kunnen berichten verwijderd of bewerkt worden, zonder opgaaf van redenen of notificatie."

Jammer, maar vreemd is het dus niet; het staat gewoon in de huisregels.
De e-mail van 10 December was dus niet waar, want het toestel is dus compleet vervangen.
Uiteraard thuis zelf moeten proberen of het werkt; hij werkt!

En in tegenstelling tot bij de 1e reparatie nu ook een e-mail van Apple wat ik van hun service vond. Dus ik vermoed dat er de tweede keer toch iets totaal anders gedaan is met mijn toestel dan de 1e keer.
Reputatie 6
Hoi Joukepouk,

Fijn om te lezen dat het werkt! Veel plezier met jouw toestel verder 🙂

Reageer