Beantwoord

Wanneer je internetbundel opraakt

• 27 mei 2019
  • 1 reactie
  • 539 Bekeken

Jullie zijn een bedrijf en een bedrijf geeft natuurlijk het meest om winst. Dat is duidelijk. Maar de laatste tijd zijn jullie wel erg extreem. Ik zit al jaren als trouwe klant bij jullie, meestal met een 2-jarig abonnement met daarbij behorend altijd een nieuw toestel, waar ik vaak ook flink voor bij moest betalen. Ik ben dus jarenlang een winstgevende klant voor jullie geweest. Dit keer heb ik mijn abonnement gelaten voor wat het was, omdat ik om dat moment nog geen nieuw toestel wou dus mijn abonnement is omgezet tot een sim only-abonnement. Nu heb ik gewoon de T-mobile app op mijn telefoon (iPhone) en elke maand wanneer mijn bundel opraakt (ik heb enkel onbeperkte belminuten, geen onbeperkt internet) krijg ik hetzelfde smsje van jullie. Maar wat ik dus niet snap, hoe kunnen jullie als bedrijf denken dat de consument wilt dat het internet van hun toestel volledig uitgezet wordt? Een consument die maandelijks betaald voor een internetbundel... dat is toch niet logisch? Dus elke maand krijg ik hetzelfde smsje, met dezelfde link dat ik “zelf kan kiezen hoe ik door kan internetten”, dit natuurlijk zodat ik nog meer geld uit kan geven aan een mb-aanvuller en jullie nog meer geld op mij kunnen verdienen. Dan klik ik elke maand weer opnieuw op deze link, om mijn internet op langzaam te zetten omdat ik voor die vaak maar 2/3 dagen extra mb’s aanschaffen, terwijl ik thuis en op werk wifi heb, onnodig vind, en als ik de link aan klik, opent mijn T-mobile app, en zie ik het volgende: nergens staat de optie om ervoor te kiezen om verder te blijven internetten met langzamere snelheden. Vervolgens moet ik de hele app doorzoeken en het staat natuurlijk nergens duidelijk aangegeven, zodat ik als haastige consument voor de gemakzucht maar mb’s aanschaf om er maar vanaf te zijn. Belachelijk! Eerder werd het automatisch op langzaam gezet, en nu zetten jullie het internet maar uit? Dit slaat toch nergens op? Ik snap de logica hiervan echt niet en ik vind dat na al die jaren trouwe klant te zijn dit ook belachelijk en heel irritant, ook hoe jullie deze functie letterlijk verstopt hebben in een al niet te duidelijke app. Ondanks dat ik best een lange tijd tevreden ben geweest vind ik dit gewoon jammer, want jullie prioriteit schijnt nu wel heel erg door, namelijk: winst maken. Wij als consumenten snappen dat dat natuurlijk een van de belangrijkste elementen is van een bedrijf, maar moet het nou zo overduidelijk? Ik denk er serieus over na om over te stappen na een ander bedrijf, na een goede 8 jaar klant te zijn al. Ik hoop dan ook oprecht dat jullie hier iets aan kunnen doen, ik hoef ook geen uitleg over waarom jullie dat opeens hebben veranderd maar het zou fijn zijn als jullie deze klacht wel serieus nemen want ik denk niet dat ik de enige in Nederland ben die dit een irritante en onnodige verandering vind.
icon

Beste antwoord door David 28 mei 2019, 12:06

Hoi @aliciajking,

Een duidelijk bericht en een begrijpelijk punt wat je maakt. We hebben inderdaad ongeveer 1,5 jaar geleden besloten om ervoor te kiezen om dit te wijzigen. Ik leg je graag uit waarom we deze keuze toentertijd hebben gemaakt.

Het viel ons op dat onze klanten heel vaak contact met ons opnamen, wanneer hun internet langzaam werd. Soms was dit door de dekking of een telefoonissue, maar het kwam ook veel voor dat de internetbundel simpelweg op was. Men had niet door dat dit gebeurd was en dat ze daardoor op een lagere snelheid verder aan het internetten waren, na verbruik van de maandelijkse MB's. Dit leverde de klant onnodig frustratie op en kostte ook tijd om weer contact met ons op te nemen.

We hebben toen een testperiode gedraaid en het bleek dat mensen veel bewuster waren van hun dataverbruik en verbruiken van de bundel. Het aantal vragen daalde ook significant. Daarnaast zien mensen ook de optie om sneller te kunnen blijven internetten. Jijzelf geeft aan hier geen behoefte aan te hebben op die laatste dagen voor je nieuwe bundel van start gaat, maar het komt vaak voor dat men hier niet van op de hoogte was en wél kiest om een aanvuller aan te zetten. Dit kan per maand ook weer verschillen, want misschien heb je de ene maand nog 1 dag voor je nieuwe bundel in gaat, maar de maand erop duurt het nog een week. Dan is je wens voor een aanvuller of internet op lage snelheid weer anders. Uiteindelijk komt het dus allemaal neer op een stukje bewustwording van dataverbruik en internetsnelheid. en dat blijkt goed te werken zien we sinds dit 1,5 jaar geleden is geïmplementeerd.

Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, stel ze gerust! 🙂
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @aliciajking,

Een duidelijk bericht en een begrijpelijk punt wat je maakt. We hebben inderdaad ongeveer 1,5 jaar geleden besloten om ervoor te kiezen om dit te wijzigen. Ik leg je graag uit waarom we deze keuze toentertijd hebben gemaakt.

Het viel ons op dat onze klanten heel vaak contact met ons opnamen, wanneer hun internet langzaam werd. Soms was dit door de dekking of een telefoonissue, maar het kwam ook veel voor dat de internetbundel simpelweg op was. Men had niet door dat dit gebeurd was en dat ze daardoor op een lagere snelheid verder aan het internetten waren, na verbruik van de maandelijkse MB's. Dit leverde de klant onnodig frustratie op en kostte ook tijd om weer contact met ons op te nemen.

We hebben toen een testperiode gedraaid en het bleek dat mensen veel bewuster waren van hun dataverbruik en verbruiken van de bundel. Het aantal vragen daalde ook significant. Daarnaast zien mensen ook de optie om sneller te kunnen blijven internetten. Jijzelf geeft aan hier geen behoefte aan te hebben op die laatste dagen voor je nieuwe bundel van start gaat, maar het komt vaak voor dat men hier niet van op de hoogte was en wél kiest om een aanvuller aan te zetten. Dit kan per maand ook weer verschillen, want misschien heb je de ene maand nog 1 dag voor je nieuwe bundel in gaat, maar de maand erop duurt het nog een week. Dan is je wens voor een aanvuller of internet op lage snelheid weer anders. Uiteindelijk komt het dus allemaal neer op een stukje bewustwording van dataverbruik en internetsnelheid. en dat blijkt goed te werken zien we sinds dit 1,5 jaar geleden is geïmplementeerd.

Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, stel ze gerust! 🙂

Reageer