Beantwoord

Wat gebeurt er met abonnementen voor dongels etc?

• 11 januari 2017
  • 5 reacties
  • 1305 Bekeken

Wij gebruiken een T-Mobile abonnement voor internet onderweg (we wonen op een schip).
Vooral 's zomers verbruiken we dan iets van 30 tot 40Gb per maand.

Tot nu toe konden we ons abonnement niet omzetten naar iets dat goedkoper was dan we nu hebben (Internet Altijd Stick '14 :10Gb/maand en dan steeds voor ca. 5 euro weer 10Gb "bijkopen" als het op was).
Dit abonnement kost ons nu ruim 48 euro.

In hoeverre kan/mag dat Unlimited abonnement ook gebruikt worden voor dongle's etc?!
Of komt daar (op korte termijn) een aparte variant voor?
icon

Beste antwoord door David 12 januari 2017, 10:03

Hi Spithost,

Een terechte vraag en we bieden al een tijdje 4G voor Thuis aan, misschien is dat meer iets waar je wat mee zou kunnen? Ik zie dat jouw abonnement ook binnenkort op z'n eind loopt, dus sluit dit meer aan bij je wensen?

T-Mobile Go is eigenlijk niet bedoeld voor het gebruik van dongels, laptops en anders "vaste" apparaten. Je krijgt elke dag een nieuw tegoed van 5GB en als dat op is kun je onbeperkt gratis 1GB-aanvullers activeren. Dat is voor vaste apparten niet praktisch en daarom zijn we momenteel aan het kijken naar een alternatieve oplossing om op een makkelijke manier meer data te kunnen gebruiken. Zodra we hier meer nieuws over hebben, zullen we dat in dit topic delen.

Mochten er nog meer vragen zijn, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Spithost,

Een terechte vraag en we bieden al een tijdje 4G voor Thuis aan, misschien is dat meer iets waar je wat mee zou kunnen? Ik zie dat jouw abonnement ook binnenkort op z'n eind loopt, dus sluit dit meer aan bij je wensen?

T-Mobile Go is eigenlijk niet bedoeld voor het gebruik van dongels, laptops en anders "vaste" apparaten. Je krijgt elke dag een nieuw tegoed van 5GB en als dat op is kun je onbeperkt gratis 1GB-aanvullers activeren. Dat is voor vaste apparten niet praktisch en daarom zijn we momenteel aan het kijken naar een alternatieve oplossing om op een makkelijke manier meer data te kunnen gebruiken. Zodra we hier meer nieuws over hebben, zullen we dat in dit topic delen.

Mochten er nog meer vragen zijn, dan horen we dat graag van je!
Volgens mij is dat dan precies wat ik zoek (voorlopig).
Op zich kan ik ook na elke 5Gb wel weer resetten via de website (doe ik nu ook als mijn 10Gb op is) maar dit zou praktischer zijn voor mij.
Met de 100Gb-variant ben ik maar een paar euro duurder uit maar dan heb ik (bijna) onbeperkt mobiel internet.

Mijn abonnement was vorig jaar al verlopen (sterker nog, het huidige abonnement dat ik heb bestaat niet meer als iets dat je nieuw kunt afsluiten). Volgens mij moet ik dus zo over kunnen stappen....

Ik heb vorig jaar (op aanraden van collega's van je) heel even op "stel samen en stel bij" gezeten omdat daar toen ook een "onbeperkt" mogelijkheid op zou zitten maar dat bleek later dus weer niet te mogen voor modems.... dus mogelijk LIJKT het of mijn abbo nog niet afgelopen is ;-)

Wat mij betreft mogen je collega's me wel weer ff bellen en dan mijn abbo omzetten naar die 4G voor thuis en dan de 100Gb-variant! Ik heb al een 4G-modem dus dat scheelt ook weer ;-)
En tegen de tijd dat ook dat onbeperkt wordt...... schakelen we dan daar wel weer op over.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Spithost,

Mooi dat dit voor jou een geschikte oplossing is! 😃 Ik zie dat je gelijk hebt doorgepakt en gister gebeld hebt. Mijn collega van Sales heeft een order voor 4G voor Thuis voor jou verwerkt en je kunt dan weer contact opnemen als alles werkt om jouw huidige data abonnement stop te zetten.

Alvast veel plezier ermee en bekijk ook ons subforum voor meer informatie over 4G voor Thuis!
Ik heb net een 4g router + antenne besteld en een simkaart only abonnement tablet go unlimited NL EU. Bedoeling is dat ik deze zomer door Frankrijk ga varen maar hoe werkt dat dan met roaming etc.
Reputatie 5
Badge +17
Je moet misschien in de Mifi-router instellingen 'roaming' inschakelen (ligt eraan welke Mifi-router je hebt) en dan is het een kwestie van over de grens gaan en klaar. Het zou gewoon automatisch gaan, net zoals met je telefoon.

Reageer