Beantwoord

whatsapp

Reputatie 5
heb al verschillende topics hier op het forum opgezocht,

maar kom er niet uit ook niet via de antwoorden van de mods.

komt hij dan nog een keer: in de kleine lettertjes van het i-300 abo wat ik heb staat jullie weten het al verboden smsoip moet iedere leek wel weten wat daar mee bedoeld woord,

en ja dat is whatsapp ook, nu zijn onze fijne mensen in denhaag druk in de weer hier over zo als een ieder weet.

maar hoe gaat T-mobile hier mee om? op verzoek van mijn rechtenstuderende dochter heb ik het er op gezet op haar verzoek van pa doe nou is makkelijk.

dus overtreed ik de regels als ik natuurlijk wist wat smsoip betekende lol... nee ff serie mods zitten hier nu kosten voor de gebruiker aan vast of niet want ik zie wel telkens € 0,12 van mijn tegoed verdwijnen ondanks dat ik niet bel of sms?

icon

Beste antwoord door EsthervD 20 juni 2011, 12:10

@iedereen
Aan het gebruik van WhatsApp zijn, wanneer je de Voordeelbundel Internet geactiveerd hebt, geen kosten verbonden en mag gewoon gebruikt worden.
Bekijk origineel

22 reacties

Badge +12
Hi,

Whatsapp is gewoon gratis hoor, ik gebruik het al tijden 😃
Reputatie 3
Ik gebruik Whatsapp ook al heel lang, en op de iPhone betaal je eenmalig de 0,79 cent voor de aanschaf en daarna mag je gratis smsen naar andere Whatsapp gebruikers. Er zijn inderdaad providers die VoIP en TextoIP willen gaan verbieden, maar op dit moment heeft T-Mobile aangegeven om TextoIP (zoals Whatsapp) nog gewoon toe te staan. Dit kan natuurlijk in de toekomst nog veranderen, maar op dit moment is het nog legaal en zitten er geen kosten aan vast voor de gebruiker.
Reputatie 5
zou toch graag een antwoord van een mod hebben kom op reageer is staat wel in de nieuwe i contracten dat he VERBODEN is wat nu??? hoe gaan we hier mee om dat wil ik weten.
Reputatie 2
de mods willen hun vingers niet aan branden denk ik
Reputatie 5
vreemd zij worden hier toch niet op afgerekend ? lol
Reputatie 2
is het nou toegestaan of niet?
Reputatie 2
Het is toegestaan!!!!
Reputatie 5
@iedereen
Aan het gebruik van WhatsApp zijn, wanneer je de Voordeelbundel Internet geactiveerd hebt, geen kosten verbonden en mag gewoon gebruikt worden.
Reputatie 5
@esther bedankt dat was de vraag

Reputatie 5
ehhh sorry esther toch nog een vraagje

een i-300 abo heeft toch geen voordeelbundel internet ? dat is toch alleen bij het realex abo.

corect me iff i ame wrong please.

want ik vind het niet alleen sms bundels ?
Reputatie 5
@bofe66
Het klopt zoals je het aangeeft. Ik had het iets duidelijker kunnen formuleren. Met een i-Abonnement kun je ook gratis gebruik maken van WhatsApp. Bij een Relax abonnement hoort de Voordeelbundel Internet.
ik heb bb met i150 abbo gewoon gratis whatsappen anders was ik nu wel over mijn abbo heen en dat is niet dus is gewoon gratis ik wist nieteens dat het verboden is
Ik hen een sinonly abonnement met een internet bundel van € 9,95.

Is whatsapp dan helemaal gratis?

Ook in het buitenland?
Reputatie 5
@esthervD bedankt had ik toch goed gekeken lol ;-)

@mieppie in het buitenland niet miep want dan gaat hij op roaming ben je snel door ke € 9,95 heen hoor,

en dan maar hopen dat hij bij € 59,00 opslot gaat anders is het wel een heel duur chatje.
Reputatie 3
Er zal binnen nu en afzienbare tijd echt een vergoeding voor betaald moeten worden! De providers lopen zo heel veel sms-inkomsten mis.

Het is nu nog gratis maar niet voor lang meer...
Reputatie 2
Gebruik Whatsapp dagelijks.Is idd geheel gratis en vrij te gebruiken mits je de juiste phone hebt.Vindt het ,n geweldig fijne app die snel en feilloos chat op mijn phone.Begreep dat T-Mobile ,naar aamleiding van de KPN klachten, er voorlopig niet op wilde reageren en betaling voor Whatsapp niet aan de orde was.Provider gaan tenonder aan hun eigenhandig op de markt gebrachte smartphones.Dat zijn de consequenties.Whattsapp is volkomen legaal en gratis op mijn Sony Xperia.En hopen dat dat zo blijft....Voor buitenlands gebruik...denk aan het uitzetten van je roaming.Loop je fin. op leeg.
Reputatie 5
nou de kogel is door de spreekwoordelijke kerk he.

BRON vermeiding : nu.nl

Netneutraliteit
Netneutraliteit is nu wel in de wet vastgelegd. Dat betekent dat providers geen voorrang mogen geven aan bepaald internetverkeer. Ook is het blokkeren of extra belasten van bepaalde internetdiensten niet toegestaan.
Door de fout van de PvdA, de partij steunde per ongeluk een subamendement op het amendement rond netneutraliteit, is ook een uitzondering op netneutraliteit aangenomen. Providers mogen websites wel blokkeren uit ideologische redenen. Dit kan alleen als de internetter daar zelf expliciet om vraagt.

misschien kan @esthervD nog achter een punt je komen naa goed keuring eerste kamer (zal waarschijnlijk een formaliteid zijn) met de regel van TM in de i-abo

voorwaarden over het his verboden om gebruik te maken van: enz enz ?
Reputatie 2
Het is een feit dat de huidige verdienmodel van de providers in toekomst gaat veranderen. In de huidige situatie worden de inkomsten gegenereerd uit sms en belminuten. Maar aangezien tegenwoordig iedereen een mobielt met internet abonnement heeft, kun je aan de hand van applicaties veel sms kosten en belminuten besparen. Vooral als je vaak met dezelfde personen belt, loont het om dit via een app te doen. Als gevolg van deze trend verwacht ik dat de prijzen van internetbundels gaan veranderen. Er zal een hardere datalimitiet zijn. Per definitie kunnen providers aan de hand van de internet gedrag internetbundels samen stellen.
Maar bel en sms verkeer over internet is niet eenduidig vast te stellen. Bellen en smsen verbruiken relatief weinig data vergeleken met streamen en filmpje kijken over internet. Daarnaast kan je ook thuis gebruik maken van wifi ipv je provider voor data. De providers moeten uiterst slimme constructies bedenken om dit rendabel te maken.
Reputatie 7
Een zelfde ontwikkeling hebben we ook gezien bij het vaste net. Een ADSL-aansluiting thuis was in het begin ook duur en traag. Tegenwoordig heb je standaard 20 Mb/s voor €25 en krijg je je vaste telefoon voor €10 met onbeperkt bellen. En over Skype, MSN en al die andere toepassingen hoor je niemand klagen. Kijk eens hier Willkommen bei T-Mobile - T-Mobile - Gemeinsam mehr erleben Voor €19,95 heb je 1000 minuten en 1000 smsjes. Zeg maar onbeperkt,...
Reputatie 5
Een harde datalimiet zal weinig opleveren. SMSoIP kost nauwelijks dataverkeer en VoIP eigenlijk ook niet. Een goede VoIP-app met een moderne efficiente codec heeft genoeg aan een kwart MB per minuut. Als je een kwartiertje rondsurft op een site als Facebook kost dat méér dataverkeer dan een kwartier lang VoIPen.

Even een misverstand uit de weg ruimen: WhatsApp is géén SMSoIP, net zoals MSN of GoogleTalk dat ook niet is.
Reputatie 5
Overigens roepen de belbedrijven de ellende over zichzelf af. Die doen met hun SMS-tarieven nog steeds alsof het 2002 is. Voor de 140 byte die een SMSje aan data opslurpt is een halve cent eigenlijk al veel te veel.
Reputatie 5
@casper heb het gelezen cas dat zijn pas prijzen zeg maar echte faire use lol

Reageer