Beantwoord

Zonder wifi geen internet met SIM Only

Sinds kort ben ik overgestapt naar een SIM Only van T-Mobile. Mijn appjes kan ik thuis met wifi versturen onder mijn oude nummer. Zonder wifi geen netwerk voor apps of internet. Uiteraard is mijn eerste vraag, wat moet ik aan mijn oude telefoon (Samsung Galaxy Ace) instellen ?
Daaraan gekoppeld de vraag: moet ik whatsapp volledig verwijderen en opnieuw installeren of is dat ook een instellingen verhaal ? Het laatste zou hartstikke handig zijn om mijn contacten op de hoogte te brengen van mijn nieuwe nummer ...
icon

Beste antwoord door edro 22 september 2015, 14:40

Hallo xrays00, Welkom op het T-Mobile Forum!

Je kunt op http://www.t-mobile.nl/toestelhulp de instellingen vinden om jouw toestel geschikt te maken voor mobielinternet.

Verder kun je IN Whatsapp verhuizen van nummer.
Hier vind je meer info daarover: http://www.whatsapp.com/faq/nl/general/20971798

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Hallo xrays00, Welkom op het T-Mobile Forum!

Je kunt op http://www.t-mobile.nl/toestelhulp de instellingen vinden om jouw toestel geschikt te maken voor mobielinternet.

Verder kun je IN Whatsapp verhuizen van nummer.
Hier vind je meer info daarover: http://www.whatsapp.com/faq/nl/general/20971798
Reputatie 7
Badge +15
Hey xrays00

Fijn om te zien dat edro je al van een antwoord heeft voorzien!

Is het gelukt om internet in te stellen en je WhatsApp-nummer te veranderen? Je zou namelijk wel gewoon gebruik moeten kunnen maken van je data-bundel. Je hebt hier geen blokkades op staan. Mocht je ergens bij vastlopen laat het dan aan ons weten, we helpen je graag verder. 🙂
Amy schreef:

Hey xrays00

Fijn om te zien dat edro je al van een antwoord heeft voorzien!

:)

Whatsapp was geen punt, eerst mijn nummer gewisseld van SD naar SIM en dan het nummer wijzigen in Whatsapp : easy!
Maar ik heb geprobeerd om specifieke instructies te krijgen (sms "Internet" naar 1300) maar dan wordt de service provider niet herkent ... Ik heb een oud beestje (Samsung Galaxy Ace) en het enigste probleem is internet buiten WiFi bereik ....
Mochten er directe links zijn naar info, posten s.v.p. :8
Reputatie 7
Badge +15
Hey xrays00,

Op deze pagina kun je voor de Galaxy Ace zien hoe je internet instelt, via handmatige instellingen of automatische configuratie. Ook vind je er uitleg over hoe je internet kunt gebruiken op dat toestel.

Zou je die pagina's eens door willen nemen en de stappen willen volgen? Ik ben erg benieuwd of dit je probleem op zal lossen!

Houd je ons op de hoogte? 😉
Omdat ik nooit eerder ben overgestapt is het voor mij niet zo makkelijk. Heb dus een ICT mannetje op mijn werk aangesproken. Die heeft de instructies online stap voor stap gevolgd. Ik zie nu af en toe het G3 incoontje verschijnen, maar hij floept er steeds weer uit ...
Het is dus nog niet helemaal opgelost ... bijna. De ICT-er liep dus ook tegen een probleem op. Heb hem verteld dat ik dit weekend zelf op zoek ga en wellicht komende week bij hem terug kom.
Maar wat kan er mis zijn (de settings online staan in mijn telefoon) ?
Reputatie 7
Badge +20
Hi xraysoo,

Ik heb even gekeken naar de dekking op jouw postcode en zag dat er de afgelopen 3 dagen werkzaamheden waren. Dat zou een reden kunnen zijn waarom jij geen volledige netwerk dekking had en het 3G icoontje af en toe verdween. De werkzaamheden zijn inmiddels voorbij en dus vroeg ik mij af of je internet nu wel naar behoren werkt.

Laat het ons weten! 🙂
Yep, het werkt! bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +15
Hey xrays00,

Super fijn dat het ondertussen werkt! :D

Laat je het weten als je nog ergens vragen over hebt? We helpen je graag!
Ik heb dezelfde telefoon en ben nu al 2 maanden bezig om mijn internetinstellingen goed te krijgen.
Na meerdere telefoontjes naar de klantenservice werd ik doorverwezen naar de klantenservice van Samsumg, omdat mijn mobiel zogenaamd kapot zou zijn. Echter met andere Simkaarten maakt hij verbinding met Mobiel Internet van desbetreffende provider.

Vandaag heb ik nogmaals gebeld om eigenlijk mn contract te beeindigen, omdat ik nu al een lange tijd verder ben en nog steeds geen internet heb. Deze keer werd ik wel echter goed te woord gestaan en verwees de jongen mij door naar deze instellingen.
Na het invoeren van bovenstaande instellingen krijgt hij alsnog geen verbinding met het internet.
Mist er niet een servernaam? Moet de MMSC, MMS procy en poort leeggelaten worden?
Ondertussen gaat mijn bundel van 12GB gewoon door elke maand.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jonny,

Welkom op het forum!

Wat vervelend om te horen dat het al een tijd niet lukt om internet te krijgen op jouw toestel! Begrijpelijk dat je hier wel gebruik van wilt kunnen maken. Ik zie dat je ook een ander topic hierover hebt geopend en dat je daarin aangeeft dat het is opgelost. Ik heb gelijk nog even in het systeem gekeken of je inderdaad alweer gebruik hebt gemaakt van jouw internetbundel en dat is inderdaad het geval. Fijn dat het nu is opgelost! Kun je met ons delen wat de oplossing uiteindelijk was? Dan kunnen klanten met hetzelfde probleem hier het antwoord vinden.

Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!

Reageer