Vraag

0900 nummer niet bereikbaar

• 6 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 445 Bekeken

Er lijkt geen sprake van een algehele 0900-blokkade, maar een specifiek nummer is sinds kort niet meer bereikbaar.
Kan dit worden hersteld ?

MvG,
Paul

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Paul,

Je hebt vanochtend wel een 0906/0909-blokkade geplaatst, maar het gaat dus echt om een 0900-nummer? Zou je kunnen aangeven om welke het draait? Het kan zijn dat je dit in jouw toestel zelf geblokkeerd hebt of dat je jezelf hebt afgemeld bij het nummer. In dat geval zou je het via de aanbieder of instellingen van jouw toestel kunnen regelen.

We zien jouw reactie graag tegemoet!
Hallo David,

Het gaat iig. om 0900 1594 van Beltegoed.nl.
Reputatie 7
Badge +20
Hi asjemenau,

Kun je wel bellen naar andere 0900 nummers? Heb je al gecontroleerd of je het nummer hebt geblokkeerd in je toestel? Van welk toestel maak je gebruik? Je kan ook contact opnemen met de aanbieder en vragen wat er aan de hand is.

Ik ben benieuwd naar je reactie.
Respectievelijke antwoorden:
ad1) Ja, ov-nummers zijn te bellen.
ad2) Nee, geen 0900 geblokkeerd (zie ad1).
ad3) Nummers blijken geblokkeerd in meerdere toestellen.
ad4) Ik probeer beltegoed voor T-Mobile prepaid te betalen met mijn beltegoed,
echter blijken nu andere betaalnummers ook geblokkeerd...

Uw bandje geeft weer: "Deze oproep is niet toegestaan. Bel voor meer informatie onze klantenservice."
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Asjemenau,

Als je wel naar andere nummers kunt bellen, ligt het probleem inderdaad niet in een blokkade. Omdat hetzelfde voorval zich voordoet wanneer je de simkaart in een ander toestel stopt, vermoed ik dat het ligt aan het specifieke 0900-nummer dat je probeert te bellen. De diensten van Beltegoed.nl worden waarschijnlijk niet vanuit T-Mobile ondersteund. Ik raad je dan ook aan jouw beltegoed en bundels te regelen via de kanalen die T-Mobile biedt, zoals My T-Mobile. Begrijp ik goed dat je beltegoed wilt kopen terwijl je een abonnement hebt? Als je namelijk beltegoed cadeau wilt doen aan een ander, dan kan dat via deze opwaardeerpagina. Je hoeft daar alleen maar aan te vinken dat je het beltegoed cadeau wilt doen!

Hopelijk verschaft dit wat meer duidelijkheid! 🙂
Specifieke 0900-diensten worden dus niet door T-Mobile ondersteund ? M.a.w. is er nu sprake van een blokkade door T-Mobile ?
Erg vreemd allemaal, aangezien de 0900-nummers in principe uit de bundel worden betaald en dit tot recent mogelijk was voor alle (mij bekende) 0900-nummers. Vervelend dat T-Mobile, zonder enige voorafgaande mededeling, besluit om een specifiek 0900-nummer te blokkeren...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Asjemenau,

Als ik het bericht zo lees, dan vermoed ik ook dat dit het geval is. Je hebt zelf een abonnement en probeert beltegoed "bellend te kopen", dit lijkt mij niet werken met een belbundel. Als het bij andere 0900-nummers gewoon goed gaat, zoals je ook zelf aangeeft, denk ik ook dat dat het probleem is.

Je kunt nog kijken of iemand in jouw omgeving misschien eens kan testen of diegene wel kan bellen. Zoals Jaimy ook aangeeft kun je bij ons ook direct beltegoed aan iemand anders schenken, misschien is dat ook een optie?

Reageer