Beantwoord

0900 nummers zijn geblokkeerd

• 3 mei 2017
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

Ik had een vraag namelijk ik heb alle blokkades open gezet maar kan alsnog geen 0900 nummers bellen, me factures zijn allemaal betaald heel apart.
als ik naar een 0900 nummer bel hoor ik het volgende: "Deze oproep is niet toegestaan bel voor meer informatie klantenservice."

Alvast bedankt,
icon

Beste antwoord door Hajar 8 mei 2017, 11:19

Hi achemd,

Na het ontvangen van signalen over onrechtmatig gebruik van betalen per telefoon, wat kan via 0900-nummers, heeft ACM bellen naar 0900-1594 geblokkeerd. Via dit nummer is het mogelijk om beltegoed of prepaid creditcards op te waarderen. Het komt steeds vaker voor dat criminelen dergelijke nummers gebruiken om te frauderen. Je kan daarom niet meer bellen naar dit nummer.

Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Achemd,

Dat is niet handig natuurlijk! Ik heb in het systeem gekeken of je misschien een blokkade aan onze kant nog had staan, maar dat is niet het geval. Kun je geen enkel 0900-nummer bellen of een specifiek nummer niet? Kun je wel andere personen bellen en gebeld worden? Kun je eens in jouw toestel kijken of je het 0900-nummer dat je probeert te bellen per ongeluk hebt geblokkeerd. Welke telefoon heb je? Kon je voorheen wel naar dit nummer bellen?

Ik hoor het graag van je!
Alleen dat nummer niet en kon er eerst wel naar bellen. ik heb een iphone 6s 16gb, het gaat om het telefoon nummer: 0900-1594
ben bij mijn instellingen gaan kijken en heb het nummer niet geblokkeerd
Reputatie 7
Badge +20
Hi achemd,

Na het ontvangen van signalen over onrechtmatig gebruik van betalen per telefoon, wat kan via 0900-nummers, heeft ACM bellen naar 0900-1594 geblokkeerd. Via dit nummer is het mogelijk om beltegoed of prepaid creditcards op te waarderen. Het komt steeds vaker voor dat criminelen dergelijke nummers gebruiken om te frauderen. Je kan daarom niet meer bellen naar dit nummer.

Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid!

Reageer