Beantwoord

0906 Nummer niet toegestaan.

• 2 mei 2019
  • 13 reacties
  • 1200 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Als ik een 0906 nummer bel dan geeft mijn telefoon aan dat dit nummer niet toegestaan is.
Is er een manier om dit nummer gewoon toe te staan?
icon

Beste antwoord door Hajar 10 mei 2019, 14:31

Hi,

Omdat deze nummers veelal overlap hebben met frauduleuze zaken met veel kosten, is ervoor gekozen om deze telefoonnummers te blokkeren. Via dit nummer 09067290027 kun je aankopen doen voor spelletjes en betaal je via je factuur bij T-Mobile. Je kan hierbij ook kiezen een ander betaalmiddel zoals bijvoorbeeld iDeal. Ik hoop dat je zo verder komt!
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Damodk,

Ik heb meteen even met je meegekeken en gecheckt of je toevallig een blokkade hebt op jouw nummer. Ik zie op dit moment geen actieve blokkade op het 06-nummer wat gekoppeld is aan dit account. Ook zie ik dat je genoeg beltegoed hebt. Kun je alleen één specifiek nummer niet bellen of gebeurt dit bij meerdere 0900 of 0906 nummers?

Laat het me maar weten, dan kunnen we van daaruit verder met jou meekijken!
Hallo Jaimy,

Aangezien ik maar één 0906 nummer wil bellen heb ik ik niet gekeken of ik andere nummers ook kan bellen.
Dit nummer is: 0906-729 0027
Reputatie 3
Badge +3
Over dat nummer bestaat al een thread. Heb je die gelezen?
https://community.t-mobile.nl/overige-diensten-en-services-403/nummer-wordt-geblokkeerd-zonder-reden-296478
Deze thread heb ik inderdaad al gelezen.
Dit nummer is bedoeld om aankopen te doen online.
Reputatie 3
Badge +3
Dan weet je dus dat het nummer _niet_ is geblokkeerd door T-Mobile, en dat degene die het wel geblokkeerd heeft daar een goede reden voor had.
Wil je desondanks toch zaken doen met die webshop dan vind je hier hun contactgegevens (links op de pagina):
https://gamecardsdirect.nl/mobiel-betalen-met-0906-/
Dan weet je dus dat het nummer _niet_ is geblokkeerd door T-Mobile, en dat degene die het wel geblokkeerd heeft daar een goede reden voor had.
Wil je desondanks toch zaken doen met die webshop dan vind je hier hun contactgegevens (links op de pagina):
https://gamecardsdirect.nl/mobiel-betalen-met-0906-/

Het nummer is zeker wél geblokkeerd door T-Mobile. Men kreeg meldingen van klanten die het nummer gebeld hadden omdat die een hele hoge rekening hadden. Dat is logisch want het nummer is van een betaalprovider. Het wordt gebruikt om telefonisch betalingen te verrichten door het nummer te bellen (dat x euro per minuut kost). Ik denk persoonlijk dat de klagers kinderen hebben die het nummer stiekem hebben gebruikt of dat de klagers zelf geschrokken zijn van hun keuze om het telefoonnummer te gebruiken. Medewerkers van het forum hebben het bedrijf achter het nummer al meermaals ‘geen zuivere koffie’ genoemd terwijl ze gewoon een eerlijke en gewenste dienst aanbieden. T-Mobile misbruikt haar krachten om het nummer op het netwerk te blokkeren. Ook Simpel klanten kunnen geen gebruik maken van het telefoonnummer omdat Simpel over het T-Mobile netwerk loopt.
Reputatie 3
Badge +3
@Henk86 Je weet het beter dan Moderator David? Die schreef: "Ik heb het voor alle zekerheid nog eens nagelopen, maar er is vanaf onze kant niets geblokkeerd."
@Henk86 Je weet het beter dan Moderator David? Die schreef: "Ik heb het voor alle zekerheid nog eens nagelopen, maar er is vanaf onze kant niets geblokkeerd."

Diezelfde David schrijft hier iets heel anders: https://community.t-mobile.nl/overige-diensten-en-services-403/0906-nummer-niet-toegestaan-305738?postid=1470885 🙂
Reputatie 3
Badge +3
@David ?
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Omdat deze nummers veelal overlap hebben met frauduleuze zaken met veel kosten, is ervoor gekozen om deze telefoonnummers te blokkeren. Via dit nummer 09067290027 kun je aankopen doen voor spelletjes en betaal je via je factuur bij T-Mobile. Je kan hierbij ook kiezen een ander betaalmiddel zoals bijvoorbeeld iDeal. Ik hoop dat je zo verder komt!
Reputatie 3
Badge +3
Ja Ideal, prima, gebruik ik ook altijd. Maar, puur uit nieuwsgierigheid, wanneer en door wie is er voor gekozen de nummers te blokkeren want ik meen van David begrepen te hebben dat ze een jaar geleden nog niet door T-Mobile geblokkeerd waren maar kennelijk wel door een andere instantie want ze waren toen al niet belbaar?
@Hajar Dan vind ik toch dat dit een verantwoordelijkheid vanuit de beller zelf is en dit niet zomaar geblokkeerd kan worden zonder enige goede research.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Er is research gedaan daarom is ervoor gekozen om medio 2018 dit nummer te blokkeren. Maar gelukkig zijn er genoeg betaalopties waar jullie gebruik van kunnen maken. Ik hoop dat jullie zo verder komen!

Reageer