Beantwoord

2 daags Chinees sprekende telefoontjes

• 3 juli 2019
  • 55 reacties
  • 10958 Bekeken

Toon eerste reactie

55 reacties

Ik ben vandaag ook al 2 keer gebeld door een bandje met Chinese stem:
+31 73 412 92 66 9.30 uur
+31 6 43 37 82 88 10.55 uur
We worden al vaker gebeld door dergelijke oplichters. Een tijdje waren het gesprekken van "DHL" waarin wordt aangeven dat er een pakket klaar ligt. Voor meer informatie toets 9 en je krijgt iemand aan de lijn die waarschijnlijk informatie van je probeert te ontfutselen.
Vandaag werd ik gebeld, bandje waarin wordt aangegeven dat ze van de ambassade zijn. Je moet dan 2 drukken en je krijgt iemand aan de lijn.
Ik denk dat ze gewoon willekeurig alle nummers proberen, afzenders zijn denk ik gespoofed, dus je kan er weinig aan doen.
hier ook. Ik word er knetter van
20190713 09:03 +31 6 43685001
20190712 12:07 +31 6 43705284
Ook ik word gebeld door een Chinees sprekende dame, lijkt inderdaad een bandje. Als je niet opneemt spreken ze de voicemail in. Bij mij komt het van een Nederlands nummer. Ook ik vind dit erg irritant! Zo te lezen hebben meer t-mobile klanten hier last van. Ik ben benieuwd of t-mobile hier iets mee kan?

ik ben gebeld door:
  • +31647396470 gisteren om 9.52
  • +31610502674 vandaag om 10.03
beide keren voicemail ingesproken.
En het volgende nummer kan nog toegevoegd worden:

• +31617491222 vandaag om 11.55
Ook deze nummers graag toevoegen :
‭+31 6 43 35 21 57‬
‭+45 612848143‬
‭+31 6 45 90 19 67‬
‭+31 6 44 47 64 57‬
‭+420 606 370 530‬
‭+31 6 34 88 02 66‬
‭+351 917 079 197‬
Ik heb er ook sinds ongeveer een weekje last van, vandaag al 4x gebeld en het is nog maar net half 1 geweest (!) - T-mobile hier moeten jullie toch echt iets mee gaan doen, anders is het de volgende x maar een contractverlenging bij een concurrent i.c.m. een ander mobiele nummer.

Het is al een week gaande, maar vermeld enkel de oproepen van vandaag 13-7-2019

+31618712778 om 12:29
+31649733286 om 11:55
+31613523897 om 11:14
+31640947969 om 10:56
Reputatie 2
Gisteren 2 keer gebeld:
+31648782690
+31619847411
Vandaag:
+31643867233
+31648013201
+31644451447 x2
+420730617475
+31648600004
Dat is echt niet normal...
Ik heb ook dit probleem het is erg storend je wordt de gehele dag gebeldt als dit zo aanhoudt en er niks mee gedaan word stap k echt over..want dit is zwaaaaaaar irritant!!
Ik word onderhand elk half uur gebeld. Net contact gehad met de klantenservice. Ze geven aan dat veel klanten hier last van hebben. Geadviseerd wordt om de telefoontjes niet aan te nemen omdat het waarschijnlijk een vorm van fishing is.
Ze kunnen er nu niets aan doen maar ze gaf aan dat ze er wel mee bezig zijn.ook geeft ze aan dat je de nummers direct moet blokkeren.
Ik vraag mij eigenlijk af of dit alleen bij t-mobile klanten is of ook bij andere aanbieders?
Ook ik heb een aantal dagen hetzelfde probleem. Ik heb net een test gedaan om te vertalen wat de robot zegt. Die meldt het volgende: ‘Press 2 for query file’.

Dit is een typische vorm van telefoon-phishing. Helaas kun je er vrij weinig tegen doen. Het beste is om of je nummer te wijzigen of een aantal dagen niet op te nemen. Bij het tweede zit de kans erin dat het na een tijdje stopt.

Ik merk overigens dat ze vaak bellen met nummers zoals 31611416207, 31648912232. Het valt me op dat hier geen + of bv. (030) voor staat wanneer ze bellen, maar bij nummers die ik niet heb opgeslagen, maar weet dat het echte nummers zijn, is dit wel altijd het geval. Dus op basis daarvan kun je er een aantal wegklikken.
Ik zit niet bij T-Mobile, maar word ook gebeld.
Vandaag is mijn partner gebeld, 2 gedrukt en het spelletje meegespeeld. Ze vragen je ID gegevens (valse info gegeven). Er wordt aangegeven dat met jouw ID gegevens een rekening in China is geopend waarmee fraude is gepleegd. Je kan nu NL niet meer in of uit. (angst creëren). Vervolgens wordt je doorverbonden met zogenaamd politie uit Shanghai. Hier kapten we het gesprek af. Vermoedelijk willen ze dat je geld overmaakt. Deze laatste persoon werd boos en belde later terug met een nummer uit China: 00862134074800

T-Mobile kan hier weinig aan doen denk ik. Nummers zijn gespoofed.
Hoi. Ik heb hier ook last van. Ik ben vandaag al 3x gebeld. Is er inmiddels al een oplossing?
Ik word ook gebeld door het chinees bandje. Elke keer ander nummer. Nederlandse nummer, uit Denemarken en zelf uit Tsjechië. Ben vandaag al 5 keer gebeld.
+31615809393
+45645641217
+420776876673
+45619496785
+31613450250

Net de klantenservice gebeld en zijn advies was voor nu is van telefoonnummer veranderen.
Ff serieus dat is toch geen optie.

Hoop dat ze snel met een oplossing komen.
Ik word ook lastig gevallen door dezelfde Chinees sprekende vrouw echt heel vervelend! Zou T-mobile hier ook iets aan kunnen doen?
Het advies om van nummer te veranderen vind ik geen oplossing, ik ben zakelijk afhankelijk van dit mobiele nummer die ik reeds 18jaar in bezit heb. Het veranderen van mobiele nummer is ook geen definitieve oplossing aangezien ze niet kunnen garanderen dat ik in de toekomst niet opgenomen wordt in zo een bestand om constant gebeld te worden.

Dit is geen oplossing...

Gespoofed, gerouteerd, fictief, fysiek, warm, koud het interesseert me allemaal niet, ik wil een oplossing!
Ook ik heb een aantal dagen hetzelfde probleem. Ik heb net een test gedaan om te vertalen wat de robot zegt. Die meldt het volgende: ‘Press 2 for query file’.

Dit is een typische vorm van telefoon-phishing. Helaas kun je er vrij weinig tegen doen. Het beste is om of je nummer te wijzigen of een aantal dagen niet op te nemen. Bij het tweede zit de kans erin dat het na een tijdje stopt.

Ik merk overigens dat ze vaak bellen met nummers zoals 31611416207, 31648912232. Het valt me op dat hier geen + of bv. (030) voor staat wanneer ze bellen, maar bij nummers die ik niet heb opgeslagen, maar weet dat het echte nummers zijn, is dit wel altijd het geval. Dus op basis daarvan kun je er een aantal wegklikken.

Bedankt voor je uitzoekwerk, je hebt al meer verricht en gecommuniceerd dan T-Mobile waar ik iedere maand 100 euro aan betaal.
Het advies om van nummer te veranderen vind ik geen oplossing, ik ben zakelijk afhankelijk van dit mobiele nummer die ik reeds 18jaar in bezit heb. Het veranderen van mobiele nummer is ook geen definitieve oplossing aangezien ze niet kunnen garanderen dat ik in de toekomst niet opgenomen wordt in zo een bestand om constant gebeld te worden.

Dit is geen oplossing...

Gespoofed, gerouteerd, fictief, fysiek, warm, koud het interesseert me allemaal niet, ik wil een oplossing!

Als je het echt zat bent zou ik dan op 2 drukken en wachten tot iemand aan de lijn komt. En dan zeggen dat je er niks van verstaat. Hopelijk halen ze je dan van de lijst af.
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Bedankt voor jullie meldingen. Het probleem is in onderzoek en wij hopen ook dit zo snel mogelijk opgelost te hebben. Excuses voor het ongemak!
Ik heb hier sinds afgelopen vrijdag ook last van, eerst 1x op een dag gister 2x en nu vanmorgen al 3x, zwaar irritant.

Het zijn verschillende nl nummers.

Hoop dat er wat aan gedaan kan worden!
Al sinds half januari zo nu en dan last van. Dit weekend was weer raak, stuk of 6 keer. Zoals anderen al aangeven, elke keer ander nummer (heb nu 9 nummers geblokkeerd) en het is afkomstig van binnen-en buitenlands.

Wat is op korte termijn jullie advies om te doen of niet te doen?
Heel vervelend!
Ik zou eens vragen waarom het zolang duurt om de babi Pangang te brengen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Ik heb zojuist in ons algemene topic over phishing de volgende update gedeeld:

[Update 17 juli 2019]

Op dit moment is er een nieuwe phishing campagne aan de gang waarbij willekeurige klanten van T-Mobile (én overige providers) gebeld worden door een niet bestaand telefoonnummer (door middel van spoofing, oftewel vervalsen van een telefoonnummer). Je krijgt dan een bandje aande lijn waarop een Aziatisch sprekende vrouw te horen is. Na onderzoek blijkt nu dat de phishing gericht is op Chinees sprekende personen. Je wordt bijvoorbeeld gevraagd geld over te maken vanwege een ID kaart welke klaar zou liggen bij de Chinese ambassade.

We kunnen geen technische maatregelen treffen tegen deze vorm van phishing, omdat het om dusdanig veel verschillende nummers gaat dat het risico bestaat dat een valide nummer wordt geblokkeerd. Op dit moment is ons advies om de telefoontjes van voor jou onbekende telefoonnummers te negeren.

Mochten er vragen zijn, dan horen we het graag!
helaas ben ik van mening dat dit t-mobile gerelateert is, al die spam telefoontjes.
ik zelf heb er sedert mn aansluitng vorigjaar al last van en heb zelfs de aansluiting uit mn modem gehaald.
voorheen had ik scarlet(stipte) en in die 10jr nog nooit een spam telefoontje gehad.
k zit er ook hard over na te denken, mn glasvezel over te laten zetten naar een andere provider, want momenteel heb ik bij t-mobile, zowel tv aflaten sluiten als nu ook de aanvraag mn telefoon af te sluiten.

Reageer